Hoe lang dragen baby's maat 68?

Hoi,

Ik heb op een website een ontzettend lief jurkje gezien voor Julia (11 weken, nu maat 56). Ze hebben het in 62 en in 68. Ik wil het niet in 62, want ik heb al veel (jurkjes in) maat 62. Ik wil dan 68 bestellen, maar ik twijfel daar over. Het is een jurkje van velours, met vrolijke kleuren, maar wel met wat blaadjes erop. Toch wel een herfst-/winterjurkje van Oilily. Nu weet ik dat baby’s van 6-9 maanden ongeveer 68 hebben, dan zou Julia het jurkje bijvoorbeeld aankunnen van febuari t/m april. Maar hebben baby’s wel een tijdje 68? Ik heb horen vertellen dat veel kindjes die maat overslaan en snel op 74 zitten…Kortom: ik twijfel of ik maat 68 of toch 62 moet kopen. Het jurkje is loeiduur (Oilily he!) en dan wil ik wel dat ze het even aankan…Graag jullie advies! Bedankt!

Groetjes Rainbow

Trotse mama

Geen peil op te trekken! Ze kunnen van het ene op het andere moment een groeispurt krijgen en zelfs zo hard groeien dat ze een maat overslaan!

Kijk overigens uit met het kopen van jurkjes voor kindjes van 6-9 maanden. In die periode gaan ze namelijk kruipen en jurkjes zijn dan erg onhandig. Ze kunnen dan erg moeilijk kruipen omdat ze steeds met knietjes in dat jurkje terechtkomen en waardoor ze ook nogal eens, zeker als ze hard willen kruipen, met de neus pijnlijk op de vloer terecht kunnen komen (om over tand door de lip maar niet te spreken. Sprak zij uit ervaring!). Dus het kan de kruip-ontwikkeling in de weg staan.

Ik heb in de periode dat ze maat 68 en 74 hadden maar heel erg weinig jurkjes gekocht. Zonde van het geld want ze droegen ze bijna niet omdat het niet praktisch was in hun ontwikkelingsproces.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 16 Nov 2008 12:06:49

Hoi hoi
ik zie vaak dat meisjes wat langer in die kleine maatjes blijven en jongetjes wat minder lang.
Maar ja… idd… je kan er geen peil op trekken! Jens heeft die maat geloof ik 2 mnd gehad…

Hihi toen jens ging kruipen zat ie al in mt 80/86 . Maar juist omdat hij zo hard groeide heb ik ook nooit veel kleertjes gekocht in die eerste maten. Gewoon heel veel gewassen hahahaha

puck heeft juist heel lang in 68 rondgelegen…hahaha

Onze dochter is nu 6 maanden en heeft nu een week of drie 68. En het zit nu nog ruim. het is een forse dame.

Ieder kind is anders, dus weinig over te zeggen. Onze oudste dochter heeft 68 maar heeeeeel kort kunnen dragen.

Ja, het blijft moeilijk! Ik zag het wel voor me, dat Julia in haar peperdure jurkje over de vloer zou gaan liggen rollen/tijgeren en dat vind ik toch erg zonde! Of ze nu wel of niet in 68 gaat passen, ik kan het beeld van een gehavend jurkje niet aanzien en heb mijn order dus veiligheidshalve geannuleerd! Scheelt me toch 75 eurootjes en daar kan ik heeeeeel veel andere, meer praktische broekjes en truitjes van kopen!

Groetjes Rainbow

Trotse mama

75 Euro voor een babyjurkje??? Hier niet te klagen over geld maar dat zou ik toch echt niet uitgegeven hebben hoor aan een jurkje wat ze misschien een paar weken dragen en waar ze mee over de grond gaan liggen rollebollen.

Groetekes, Sje

Mijn zoontje had met 1 maand maat 62 en met 2 maanden ging hij over naar maat 68 en met 3 maanden over op 74, 5 maanden maatje 80,met 9 maanden maat 86 en met 11 maanden maat 92 en met 13,5 maand over op 98.
Hij had tot en met 5 maanden elke maand een nieuwe maat groter nodig ,hij kwam er anders gewoon niet meer in.

Vandaag is Mika precies 15 maandjes en draagt nog maat 98.
Hij doet met 98 dus wel wat langer.
Hij is 90,6 cm lang bij 14700 gram.
dus kan nog wel even denk ik hihi.

suc6 meid,ik zou hem in maat 68 nemen,dan heeft ze er nog wat aan.

Bianca mv 2 kanjers.
(2000) en (2007)

quote:
Ja, het blijft moeilijk! Ik zag het wel voor me, dat Julia in haar peperdure jurkje over de vloer zou gaan liggen rollen/tijgeren en dat vind ik toch erg zonde! Of ze nu wel of niet in 68 gaat passen, ik kan het beeld van een gehavend jurkje niet aanzien en heb mijn order dus veiligheidshalve geannuleerd! Scheelt me toch 75 eurootjes en daar kan ik heeeeeel veel andere, meer praktische broekjes en truitjes van kopen!

Groetjes Rainbow

Trotse mama

Zulke bedragen geeft ik meestal ook niet uit voor mijn eigen kleding.

Ben je handig met de naaimachine? Of iemand in de buurt/familie die dat is?
Dan kun je voor heel veel minder vrijwel hetzelfde jurkje maken!

M.

75 euro. Ik krijg bijna weer dezelfde hartverzakking als ik van de week in de bijenkorf kreeg. Morgan moest een nieuwe jas. Die had alleen een gewonen jas in 56 nog en die was toch echt te klein met een trui eronder. Pappa wilde voor de lol even bij de bijenkorf kijken… vanaf 125 euro tot weet ik niet hoe duur. Ik trok bijna wit weg. Sorry dat ik het zeg maar dat mensen dat betalen voor hun kinderen. Ik gun die kleine meid heel veel, maar niet me halve huishoudgeld zeg maar. Nee hoor ze heeft nu een hele mooie imitatielemming van 10 euro van de zeeman waar ze nog heel lang in kan groeien

Groetjes,

Michèle

Ik koop zo’n jurkje ook niet hoor. Ik had meer kleertjes besteld (totaal 75 euro) en het jurkje was nu voor de helft. Maar het kostte eigenlijk 70,-…Niet normaal he? Ik heb meteen de hele bestelling geannuleerd! Ben je gek, 75,- voor één pakje doe ik ook niet hoor, het geld groeit ook bij mij en mijn vriend niet op de rug. Zou wel handig zijn trouwens! Julia heeft zat kleertjes, ook van de HEMA en die kosten bijna niks!

Groetjes Rainbow

PS Moet je eens kijken wat kinderSCHOENEN kosten, dan sla je helemaal op tilt!

Trotse mama

Ja, en toch, bezuinig nooit op schoenen! Als je nu hele goedkope slecht-voetbed-schoenen voor je kindje koopt omdat je het zonde van het geld vindt, loop je de kans dat je over tig jaar orthopedische schoenen aan moet schaffen. Ben je tig keer duurder uit. Nu goede schoenen kopen is alleen maar een hele goede investering.

Dus eerder bezuinigen op kleertjes dan op schoenen. En tegen de tijd dat ze wat groter worden, kun je in de uitverkoop kleding op de groei kopen. Onze meiden zijn 5 en bijna 4, ik koop bijna alles in de uitverkoop omdat ik dat nu met hun maten wel aandurf. Scheelt zo ontzettend veel geld! Ik heb na de zomer helemaal niks voor deze winter hoeven kopen. Had alles uit de uitverkoop van januari! Ideaal!

Zeker in de laatste uitverkooprekken haal je er vaak nog juweeltjes uit voor bijna geen geld! Plus, basisdingen als bijv. een wit shirt lange mouwen wat voor de helft van de helft in de winkel hangt met de uitverkoop, kun je altijd kopen! Zo’n shirt komt altijd van pas, zomer of winter, dus wat de maat en de kleur betreft kun je je daar nooit een bult aan vallen.

Onze oudste heeft maat 110 en ik heb al effen basisshirts 122 op voorraad liggen uit de uitverkoop. Die basisstukken raken nooit uit de mode.

Praktisch winkelen heet dat!

Groetekes, Sje

Oh maar dat doe ik ook hoor sje. Opruimingen en aanbiedingen. Moet je kijken wat de wibra soms voor leuke dingen heeft. Ik spit ook op me gemak de reclamefolders uit. Ook makkelijk voor de luiers.

enne schoenen zal ik ook nooit op bezuinigen. Ik heb zelf 1.5 maat schoenverschil en 2 cm beenverschil dus ik weet wat verkeerde schoenen voor je kunnen doen. Nee dan inderdaad dat maar iets duurder. Maar ook daar kun je in de opruiming kijken als die toevallig is.

Groetjes,

Michèle

Ik vind het ook heerlijk speuren bij de Wibra en de Zeeman. Gebeurt vaak zat dat ze niks leuks hebben maar als je een beetje een neus ervoor hebt, hebben ze best leuke dingen. Nu stond in het krantje van de Zeeman weer een hele leuke kinder-jeans-capri! Echt heel leuk voor iets van 7 euro ofzo! Ik kan daar echt van smullen!

Groetekes, Sje

Ha ha ha ik ken het sje, ik heb vorige week bij de wibra een onwijs leuk fleecepak gekocht. Maatje 62 want ze zit nu goed in 56 en zo kan ze het nog even aan.

Inderdaad even zoeken en neuzen. Al moet ik zeggen het zal straks wel minder worden als ik weer aan het werk ben, maar dat is misschien maar goed ook

Groetjes,

Michèle