Hoe lang Daktarin gebruiken?

Sophie heeft week of twee kapotte billetjes na diarree van buikvirus en aansluitende doorkomende (eerste) tandje (zie eerdere topic). Nu gebruiken we een week daktarin en zinkzalf. Het is al stukken voorruit gegaan (bijna helemaal dicht: alleen paar plekjes nog rauw), maar ik vroeg mij af: hoe lang mag je daktarin gebruiken? Ik weet dat je het een week na verdwijnen van de schimmel nog moet gebruiken…

Nog tips? Vind namelijk dat de laatste plekjes beetje lang duren… Of ben ik te ongeduldig?

Alvast bedankt!
Groetjes, Suzanne

Hoi hoi,

ik heb geen daktarin, maar miconazol, omdat ook Lisa een schimmeltje heeft… mij is gezegd zolang het open is maar 10 dagen…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

@yavahn: daktarin en miconazol is hetzelfde haha.

enne hoelang smeren? tot het weg is zoiezo volgens mij maakt dat met daktarin niets uit, hier zit namelijk geen hydrocortison in (hormonen)
als je daktakort had gehad zitten daar wel “regels” aan. omdat door hormonen de huid dunner kan worden.
ik zou me niet te druk maken.
idd de laatste plekjes duren lang,
ik moest 5 dagen doorsmeren nadat het weg was

Doorsmeren met Daktarin kan geen kwaad zolang je maar dun smeert. En inderdaad na het verdwijnen van de klachten nog een week doorsmeren om de schimmelsporen (vergelijk met boomworteltjes) te vernietigen.

@Yavahn, Daktarin = Miconazol.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 22 Nov 2009 15:59:17

Vielen dank…ladies!

Ik dacht ook al zoiets…
We smeren rustig door

Ben al lang blij dat het geen pijn meer doet…
Groetjes, Suzanne

nee dat snap ik meid, dat is echt PIJNLIJK, heb zelf ook wel is plekjes in mijn liezen, sinds de bevalling heb ik overal daar in de buurt een dunne huid,
dat gaat dan “smetten” op de 1 of andere manier en gaat open,
ohhh echt wat een gemene pijn.
moet je nagaan bij die kleintjes
heb altijd zo’n medelijde met ze dan