Hoe laden jullie jezelf op?

Vinden jullie het soms ook zo vermoeiend om mama te zijn? Goed, bij mij is het nu natuurlijk even ‘hommeles’ met de nachten door Max, maar het is al zo lang geleden dat ik goed geslapen heb! Je moet de hele dag achter je kindje(s) aan rennen, alles regelen, dan nog werken en een sociaal leven leiden. Ik ben soms zo moe! En je mág soms gewoon niet slapen van je eigen kinderen. Ik bedoel, lig je net zelf even op de bank, gaat er altijd wel eentje huilen, willen ze niet slapen en dan kun je tóch weer van die bank af. Waarom snappen kindjes niet dat mama’s en papa’s ook moe kunnen zijn en dat ze geen Superman- of vrouw zijn, die even toverenergie drinkt uit een toverbeekje? Ik vind Eva en Max natuurlijk schatjes, maar soms zuigen ze wel energie. Ik laad mezelf dan op met bv een middagje alleen shoppen (gisteren een gave rok, vestje en broek gescoord), een etentje met een vriend (a.s. vrijdagavond) of een keer naar mijn ouders ofzo. Hoe tanken jullie even bij? Even zijn jullie soms ook helemaal ‘leeg’?

Groetjes Rainbow, trotse mama

ja soms is het vermoeiend! hier ook met 2 kwebbels thuis! Erg gezellig maar soms denk ik ik speel hele dag politieagent met eentje die in peuterpubertijd zit.
Mirte slaapt smiddags nog en kijk ik met lieke een filmpje ofzo rust ik zelf ook wat.
over de nachten mogen wij niet mopperen. hier slapen ze altijd tot tussen 8.00 en 9.00. maar soms dat gekwebbel erg gezellig maar ook zooo vermoeiend. wij plannen 1x per maand iets met zijn tweetjes. soms gaan de kindjes dan logeren/soms niet. maar gewoon even de stad in of filmpje of lekker gaan eten. en dan heb ik weer voldoende energie voor de kids!
Hier gaat het in mei ook flink veranderen als lieke naar school gaat en mirte 2 ochtenden naar psz gaat, oooooooo weer lekker tijd voor mezelf! hihi

Groetjes Gytha

tja nu klinkt het misschien heel depri maar de laatste tijd laad ik me alleen s’avonds en s’nachts op en s’ochtends ga ik maar weer door.
verstand op nul en doorzetten en hopen dat er gauw afleiding komt
ik herken je wel maragoed jij hebt er 2 he meid…
een baby EN een peuter. beide leeftijds catagorieen die veel energie opslokken.
ik plan wel is ooit wat verder nara voor. zo heb ik over een paar dagen dat uitje wat ik maaaaaanden geleden al aangaf; die sauna en massage dag in een kuur oord.
met alles erop en eraan.
daar kijk ik dan naar uit en ja dat helpt wel is

Ja, soms denk ik wel eens (als ik echt HEEL moe ben): wie heeft dat uitgevonden, kinderen krijgen?

Hoe laad ik op? Een middagje winkelen met een vriendin, of uit eten, naar de film, etc. Erik een nachtje uit logeren en lekker eigen dingen doen. Ervan genieten als hij lekker buiten speelt met mooi weer en ik een tijdschriftje kan lezen. Eén dag in het weekend uitslapen als manlief met Erik naar beneden gaat. Euhm…zulke dingen dus. Ik zou niet zonder kunnen!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

pfoe nou dat leeg voelen is inderdaad herkenbaar.
papa komt hier altijd om 15.30 uur thuis en gaat dan douchen (werkt in de bouw, dus dat is dan wel nodig) en neemt Lindsey dan altijd mee naar boven. hij doet dan lekker alles op z’n gemakje en is dan zeker een half uur tot drie kwartie bezig, ik ga dan lekker even met m’n oogjes dicht zodat ik dan weer even met wat meer energie de avond leuk kan houden.
en verder idd 's avonds even langs m’n vriendin, of een dagje weg.
binnenkort ga ik een weekendje weg met m’n vriendin en dat is idd een heerlijk vooruitzicht, dat werkt ook wel.

liefs,
Rinske

Ook hier heel herkenbaar dat moe zijn…
savonds zijn we beiden helemaal kapot… maar ook hier zijn gelukkig de nachten erg goed, en slapen ze allebei tot 7uur half 8… dus we laden snachts wel weer op.

en wij gaan er om de beurt uit sochtends… morgen mag Chris weer uitslapen,Dinsdag ik… en ga zo maar door… maar ja dat kan natuurlijk niet als je vriend werkt…

van de week had ik het helemaal gehad… Joël werd begin van de avond krijssend wakker… en als ik ergens niet tegen kan, is dat ik hem niet kan troosten… hij was echt ontroostbaar… papa heeft hem van me overgenomen, zodat ik even naar de keuken kan om tot 10 te tellen hahahaha…

Liefs, Melanie

Ik vind het vaak ook vermoeiend hoor, zeker als ik dan al moe ben!
Maar ik moet zeggen dat ik ook oplaat door heerlijk te genieten van Seth, zoals hij vandaag lekker bezig was in het bos: met stokjes in de grond, in bomen klimmen, lekker schooieren ed.

Verder probeer ik ook regelmatig afspraken te maken met vriendinnen, maar dat gaat niet altijd even makkelijk. (ook ivm vaak huiswerk in de avonden en weekenden)
Wat ik dan wel vervelend vind (vooral d volgende ochtend) als het dan 's avonds zo laat wordt, want ja… het was gezellig, maar de volgende dag

Wat ik wel het fijnst vind is als ik weet dat ik eindelijk een keer een dag niets hoef te doen, heerlijk! Ook is het fijn als het huis lekker schoon is, daar knap ik ook van op.

En als laatste vind ik dit heerlijke zonnetje, ECHT geweldig, daar wordt ik echt blij van

Liefs, Anne

Hoi,

Wat ik doe even helemaal in mijn uppie naar de sauna en dan daar een heerlijke massage nemen lekker eten en even helemaal geen praat van anderen even gedachten op me zelf.
Kan ook soms heel eenzaam zijn maar dan vind ik wel even praat bij iemand in het zwembad of wirlpool. Heerlijk en natuurlijk is winkelen ook een oplader maar ik ben een besluitloze miep dus neem altijd een zus of vriendin mee.

groetjes

lon106

Wij brengen morgan een keer in de zoveel tijd uit logeren en zijn dan echt even samen. Ook eten wij op zaterdag samen zonder morgan dus geen gezeur aan tafel. En ik laat nu een keer in de drie weken mijn nagels doen en ben ik er ook even uit. En verder laat ik op door extra te genieten als ze gezellig is en heel hard te denken het gaat wel over als ze niet leuk is. Slapen is op en af hier. Dan gaat het een tijd goed en dan is het weer een nacht mopperen en rommelen.

Groetjes,

Michèle

Sporten 2 keer in de week! Das echte even een uitje, echt even weg! Verder doen wij als koppel wel heel weinig, maar das voornamelijk omdat mijn man best veel werkt s avonds en ik juist overdag! Dus dat is moeilijk, soms hebben we wel eens dat J slaapt als we thuis komen voor de lunch (1 keer in de maand) daar genieten we dan echt van! Lekker een maaltijd samen. Of we gaan naar de bios als J toevallig eens bij een vriendje/ vriendinnetje kan spelen! (elke 1/2 jaar! hahaha) erg he!

cappechino laad mij echt op haha das echt mijn momentje kids op bed lekker op de bank sigaretje en een heerlijk cappechino, daar kijk ik soms echt naar uit.

en douchen das ook echt genieten soms als papa vrij is of thuis werkt ga ik gewoon midden op de dag effe lekker onder de hete douche krijg ik weer vollop energie van.

doorslapen is hier na 3 jaar nog altijd niet aan de orde gelukkig wel minder driftbuien snachts

before you judge me, try hard to love me

Ik laad 's middags op, als Luka tussen 13.00 uur en 15.00 uur slaapt. Nu ga ik vaak zelf slapen, maar normaal ga ik dan ff tv kijken, een boek lezen of een vriendin bellen.
's Avonds gaat Luka om 19.15 uur naar bed, dan hebben we nog een hele avond om of tv te kijken of ff weg te gaan.
Verder gaat mijn man 1x per maand naar de sauna, ik hou daar niet van en ik rij vaak ff bij mijn ouders langs 's avonds.

En Luka gaat, heel luxe, minstens 2x per maand uit logeren. Bij mijn ouders en bij mijn schoonouders, die vinden het geweldig! Soms is het vechten bij wie hij wanneer gaat logeren…
Wat dat betreft hebben we mazzel…

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers