Vinden jullie het soms ook zo vermoeiend om mama te zijn? Goed, bij mij is het nu natuurlijk even ‘hommeles’ met de nachten door Max, maar het is al zo lang geleden dat ik goed geslapen heb! Je moet de hele dag achter je kindje(s) aan rennen, alles regelen, dan nog werken en een sociaal leven leiden. Ik ben soms zo moe! En je mág soms gewoon niet slapen van je eigen kinderen. Ik bedoel, lig je net zelf even op de bank, gaat er altijd wel eentje huilen, willen ze niet slapen en dan kun je tóch weer van die bank af. Waarom snappen kindjes niet dat mama’s en papa’s ook moe kunnen zijn en dat ze geen Superman- of vrouw zijn, die even toverenergie drinkt uit een toverbeekje? Ik vind Eva en Max natuurlijk schatjes, maar soms zuigen ze wel energie. Ik laad mezelf dan op met bv een middagje alleen shoppen (gisteren een gave rok, vestje en broek gescoord), een etentje met een vriend (a.s. vrijdagavond) of een keer naar mijn ouders ofzo. Hoe tanken jullie even bij? Even zijn jullie soms ook helemaal ‘leeg’?
Groetjes Rainbow, trotse mama