Hoe laatste twee borstvoedingen afbouwen

Ben toen Jasper ongeveer 5 maanden was begonnen met het afbouwen van de borstvoeding (hij is nu ruim 6 maanden. Ik geef nu nog twee keer bv, de 1ste en de laatste voeding. Sinds maandag heb ik de enerlaatste voeding laten vallen.
Nou vraag ik me af hoe ik die laatste twee bv moet laten vervallen? De laastet voeding krijgt hij rond 21.30 uur. M’n borsten voelen dan wel vrij gespannen aan en ben dan echt blij dat hij gaat drinken. Hoe kan ik dan zometeen de laatste voeding laten vallen en helemaal tot de volgende ochtend moeten wachten. Volgens mij knallen ze dan!! Zou graag horen hoe dit het beste afgebouwd kan worden. Wil de 1ste voeding 's ochtends trouwens nog minimaal een paar weken bv blijven geven.

Gewijzigd door - Haasje op 06 Mar 2008 11:55:22

Gewijzigd door - Haasje op 06 Mar 2008 12:29:35

Bij het afbouwen heb ik voornamelijk de spanning eraf gekolfd. Dit scheelt wel heel veel. Je moet er wel voor zorgen dat je niet meer dan de spanning er af kolft anders komt de productie weer op gang! Als je dit een paar keer vol houdt, denk ik dat het wel moet lukken.

Misschien kun je dan het beste vlak voordat je gaat slapen, de spanning er af kolven.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

hoi,

ik ging in een warme doche en maseerde de melk eruit tot de druk eraf was.
En heb nog een goede tip voor je van mijn kraamhulp:
NATTE WITTE KOOLBLADEREN TUSSEN BH DOEN.
klinkt gek maar werkt echt hoor!! Ik heb er veel baat bij gehad.

Belangrijk is om die spanning eruit te masseren om borstontsteking te voorkomen!
Als je dit doet voordat je naar bed gaat zal je wel helpen.

groetjes gytha