Hoe laat op bed leggen?

Hallo, ik ben nieuw hier maar lees al een tijdje mee. Heb een vraag over het naar bed brengen. Mijn zoontje is nu bijna 7 weken en krijgt 6 voedingen. Nu komt zijn vierde voeding rond half zes, kan ook eerder of later zijn. Na deze fles leggen we hem op bed en slaapt hij tot een uurtje of elf (voeding 5), dus dan slaapt ie 5 uur en dan rond half drie 's-nachts (voeding 6). Leggen we hem nu te vroeg op bed? Is het beter om hem wakker te houden tot de zesde voeding, zodat ie wat later in de nacht komt? Niet dat de nacht mij wat uitmaakt, hij moet sowieso gevoed worden. Ik voed trouwens niet op tijd, maar op verzoek.

Het lijkt mij dat je goed bezig bent. Ik heb het niet zo op schema;s en heb Anna altijd op verzoek gevoed en doe dat nog steeds. Zij geeft aan hoeveel en wanneer ze de fles, fruithap of groentehap wil.

Je zou het een keer kunnen proberen om de zesde voeding later te geven. Geef je borstvoeding of fles?

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Ik geef hem de fles. Maar ik vind het zo zielig om te rekken als ik zie dat ie gewoon erge honger heeft. Ik geef hem al Nutrilon Forte… Ik heb het ook niet op schema’s, maar elke keer als ik denk dat hij een paar dagen rond dezelfde tijden komt, gooit ie het weer om! Maar dat zal er wel bij horen dan…

hoi,
ik heb mijn kids wel altijd volgens een schema gegeven eerst om de 3 uur later om de 4uur en weer tijd ertussen ikdenk datje daar wel aar toe moet als ze rond het jaar zijn hoor aleerder zwelfs omdat ze dan ook gaan meeeten met de pot