Wij hebben hier ook de uitzonderingen hoor. ik ben lid van een muziekvereniging en 1x in de 2 of 3 maanden dan hebben we een feestavond. We zijn met veel leden met kindjes tussen de 6 maanden en 3 jaar dus 1 op de 5 feestavonden gaan de kids mee (de kleinste niet hoor) dan is het voor hun ook feest en blijven ze dus op. Damian leggen we die dag meestal overdag dan wel 2x op bed en dan hebben we zondag een uitslaapdag (lees half 9 ipv 8 uur:s)
Hoe laat naar bed
Als Aaron slaapt smiddags wordt het 20.00 dat ie in bed ligt en slaapt ie niet dan is het 19.15 zoiets.
Hij is altijd wel vroeg wakker…half 7/7 uur.
Gr, Danielle
Oh ja hoor, hier ook, als we een verjaardag hebben ofzo dan gaan ze gewoon mee en wordt t ook wel eens laat.
(meestal blijven we dan gewoon zo lang het goed gaat. soms is dat tot 8 uur, soms is dat tot 10 uur)
Maar door de week, als de oudste naar school gaat dan gaan we echt niet weg 'savonds. (of in ieder geval HIJ niet )
In het weekend wordt het wel eens later dan normaal (normaal half 7-7uur, in het weekend soms wel 8 uur ) Is gewoon laat genoeg voor hem.
@Suszje: ja ikmoet zeggen dat ik dan meestal thuis blijf en de dag erna ga maar ik heb het niet zo op rico naar de oppas brengen.
ik weet het moet het nog steeds afleren.
alhoewel toen wij op vakantie waren werd het uiteraard ook voor rico wel is later. maar dat was toen hij nog geen 1 jaar was.
vorig jaar hadden we een vakantie huisje en er was na het eten s’avonds niet meer te doen dna in de kroeg hangen. tja dan blijf ik wel gewoon thuis leg rico te bed en ga een uur in bad liggen met kaarsjes, een wijntje en een tijdschrift
Ja bij ons blijft er ook meestal wel 1 van ons thuis hoor. Dit ook omdat we gewoon geen oppas hebben behalve mijn ouders, maar die willen niet bij ons thuis oppassen, en allebei blijven logeren gaat niet
Een heel enkele keer vragen we of we de babyfoon bij de buren mogen zetten. Maar das tot nu toe nog maar 2x gebeurd.
ja hier is dat ook zo er zijn heus wel mensen die op willen passen maar het is ook meer ons ding zeg maar dat wij zoiets hebben van: alleen uit pure noodzaak.
alhoewel het me wel fijn lijkt is een dagje helemaal voor onszelf te hebben.
dan nog mis ik mn ukje wel maar soms heb je dat ook nodig.
haha ik zei net nog tegen mn vriend: het liefste houdt ik rico de hele dag bij ons. alhoewel ik hem s’avonds naar bed breng en denk: ah…rust
@bakmama,herkenbaar, bo heeft ook een grote hobby, en dat is slapen!!! hahahahaha, dat zagen we wel met oud en nieuw, toen hij tot 11:00 uitsliep!! hahahaha Heerlijk is dat !!
Weet je, Bo slaapt ook nog heel veel, van 1930 tot 800 en van 1300 tto 1600/1630 en dan in de avond er rond 1930 weer in. Het is een slaapkoppie!! hahahahaha, ik vind het heerlijk, want zo kan ik ook aan mijn rust komen, en in de middag wanneer hij slaapt, even mijn eigen ding doen, schoonmaken, ikkebennen, boek lezen).
Ach en als ze op een verjaardag zo lief aan het spelen zijn, wat thijs bv deed, en bo toen ook, dan is het ook helemaal niet erg, en ik denk juist leuk voor ze , dat ze zo lang mogen opblijven!! en ook hier wordt de vogedne dag dan uitgeslapen!! Hmmzzzz…wat een heerlijke kinderen hebben wij toch eigenlijk dat ze zo lekker slapen!! hahahahaha
liefs woezel
Ik ben echt jalours op jullie. Damian heeft ooit veel geslapen en nu nog niet. Hij is altijd rond 8 uur wakker. Dan moeten we hem om 1 uur op bed leggen en dan slaapt hij 3 kwartier tot een uur en heeeeeeeeeel soms anderhalf uur. Hij komt dan wel rond half 7 ons halen om naar bed te gaan (is van de laatste week) normaal ging hij tussen 7 en half 8 dus hij gaat nu wel aangeven dat hij moe is. Ook als we op donderdag 2 uur gezwommen hebben (van 10 tot 12) slaapt hij echt niet langer dan anderhalf uur.
@ bakmama: Jorg gilt dus ook zo in de nacht. Jammer dat jullie nog niet weten wat het is want dan had ik het misschien ook geweten. Damian ligt sinds kwart voor 7 op bed en heeft al 6x gegild. Dan gaan we erheen speentje geven aai over de bol en dan slaapt hij weer maar als dit weer heel de nacht duurd ben ik straks echt kapot haha. Misschien komen we er ooit achter
Noa is ook een echt slaapkopje hoor. Die staat om 9u op, soms 10u, gaat er om 12u30 in, tot 15u30. Dan zonder probleem 's avonds om 19u30-20u bed in. Ik kan op m’n twee handen tellen de keren dat ik 's nachts uit bed ben moeten komen.
Yentha kan ook nog gerust drie uurtjes slapen 's middags en die is al vier…
@bakmama, veel mensen kijken idd zo raar als je zegt hoeveel hij slaapt!!! alsof het abnormaal is, terwijl het bureau bv zegt, alat lekker slapen, is goed voor ze!! hahahaha
Maar idd wel fijn om te weten dat bo niet de enige slaapkop is!!
Wat het is met Jorg, geen flauw idee, Wel vervelend dat hij dat met fases heeft, lijkt mij erg lastig. Gelukkig slaapt hij nu weer lekker!! Echt van genieten hoor!! Je hebt er in ieder geval van alles aan gedaan, meer dan dat kun je niet doen, verder kun je alleen de anchten dat hij er last van heeft het uitzitten helaas
liefs woezel
@Bakmama: begint de peuter fantasie misschien? nachtmerries oid? Rico heeft dat heel kort gehad nu gaat het weer super. maar af en toe huilt hij ook ineens zomaar. en dan kijkt hij ook naar een hoek naar de kamer en begint hij daar tegen aan te blerren alsof ie iets ziet.
vind het doodeng als ie zo doet maar ja kinderen voelen nu eenmaal meer aan dan volwassenen. weten vaak meer over "de wereld"dan wij denken.
Zo erg heeft damian het gelukkig dan niet. Hij wordt meestal rond half 9 onrustig tot half 10. We hebben nu zijn deur open gezet en hem niet meer gehoort. Die tip kreeg ik van een collega. Ook omdat hij al zo snel niet meer in de box en het ledikant wilde. Misschien voelt hij zich opgesloten. Zijn deur staan normaal op een kiertje( alles is hier gelijk vloers) maar nu dus een stuk open. Hoop dat dit het is want ik weet het ook niet. Moet wel zeggen dat hij van maandag op dinsdag van 7 tot half 5 aan 1 stuk geslapen heeft en toen vanaf half 5 na zijn speen tot 7 uur maar toen waren papa en mama ziek dus hebben we nog niet geslapen haha. Dat zal je altijd zien he.
@bakmama, Colin heeft dat ook met fases. Dan slaapt hij weer een paar weken door en dan is het weer mis. Vannacht heb ik hem eens laten huilen, wel af en toe gaan troosten, maar na een uur was hij helemaal overstuur. Het enige dat bij ons helpt is bij ons in bed nemen. Vind ik niet zo’n probleem, maar hij gaat niet meer zo makkelijk meer slapen bij ons en ook vind ik het niet fijn als hij al om 22.00 begint en ik dan eigenlijk nog tv ben aan het kijken. Maar we kunnen hem na een tijdje wel weer gewoon terugleggen en na een paar weken is het meestal weer voorbij.
Vervelend dat hij alleen op je buik wil slapen, dat lijkt me idd niet zo fijn (ja, voor 10 minuten!)
O ik hoor alweer iemand huilen boven, fijn!!
Groetjes
22-12-2009 colin geboren
Kom ik nog ff met een late reactie hoor…
Luka gaat al vanaf zijn geboorte om 19.15 uur naar bed, en later lukt ook eigenlijk niet.
Het is om 18.30 uur douchen en pyama aantrekken, 18.45 uur toetje, 19.00 uur tanden poetsen, 19.10 uur voorlezen en 19.15 uur in bed.
Soms horen we hem nog met zijn knuffels kletsen, maar uiterlijk 19.45 uur slaapt hij.
Hij is ook gewoon echt moe tegen die tijd, zelfs met verjaardagen of visite kan hij niet langer op blijven. Met name mijn schoonzus vind dat erg vreemd, haar dochter van inmiddels 4 jaar bleef met ‘speciale’ gelegenheden wel lang op toen ze 2 jaar was… Maar was dan ook stierlijk vervelend kan ik me herinneren! Alleen maar jengelen, hangen en gillen…
Luka doet dit ook als hij moe is, dus dan weet ik dat het tijd is om naar bed te gaan… Vinden anderen misschien ongezellig, maar als je nog geen gesprek kan voeren omdat je kind er doorheen blert…
Nu hij sinds 3 weken 's ochtends zo vroeg wakker is, al om 5.30 uur, hebben we wel geprobeerd hem later in bed te leggen om te kijken of hij 's ochtends langer slaapt, maar dit is niet het geval. En hij viel dan op de bank om 19.15 uur in slaap… En was dan alsnog om 5.30 uur wakker.
Dus maar gewoon wachten tot het sprongetje voorbij is!
Tja kijk er zijn hier ook wel eens uitzonderingen hoor. Met oud en nieuw bijvoorbeeld of de kerst! Sommige verjaardagen, maar als we bij vrienden een BBQ hebben dan ben ik wel altijd de eerste die weg gaat, misschien niet om 6 uur, maar voor 7 wil ik dan wel thuis zijn, dat ze tegen 7:30 op bed ligt. Wat andere daar van vinden kan me weinig schelen, het is mijn kind, en ik zit de volgende dag met de gebakke peren! Zij zijn niet degene die dan met je kind om 6:00 uur uit bed gaat, en tegen 11 uur met een stierlijk vervelend kind zitten te kijken! Dus dat interesseerd me verder niet. Ik heb wel eens gehad hoor dat mensen me flauw vonden, en dit ook gewoon tegen me zeiden, ahhh zeg ik dan; wacht je maar, of jij bent zeker vergeten hoe het is met kleine kids, en als ze kinderen hebben van J’s leeftijd en ik voel me echt (voor lul gezet) dan kunnen ze een leuke sneer terug verwachten, van onverantwoordelijk ouderschap, want zo ben ik dan ook wel weer! hihihih
Hier ook rgelmaat daar draaien bart en mama het beste op
Om 18:30/18:45 naar boven soms eerder als hij het zelf aangeeft.
Tegen woordig gaat hij voor het slapen gaan even in een badje met zn kwakkwak en dwdw (lees eendjes en dwergen) anders ligt meneertje om 4 uur een half uurtje te kletsen en te zingen. En met bad slaapt hij van 19:30 tot 8:00 uur. in het weekend hetzelfde verhaal. 's middags slaapt hij van 12:30 tot 14:30 en een enkele keer iets langer of korter.