Kom ik nog ff met een late reactie hoor…![]()
Luka gaat al vanaf zijn geboorte om 19.15 uur naar bed, en later lukt ook eigenlijk niet.
Het is om 18.30 uur douchen en pyama aantrekken, 18.45 uur toetje, 19.00 uur tanden poetsen, 19.10 uur voorlezen en 19.15 uur in bed.
Soms horen we hem nog met zijn knuffels kletsen, maar uiterlijk 19.45 uur slaapt hij.
Hij is ook gewoon echt moe tegen die tijd, zelfs met verjaardagen of visite kan hij niet langer op blijven. Met name mijn schoonzus vind dat erg vreemd, haar dochter van inmiddels 4 jaar bleef met ‘speciale’ gelegenheden wel lang op toen ze 2 jaar was… Maar was dan ook stierlijk vervelend kan ik me herinneren! Alleen maar jengelen, hangen en gillen…
Luka doet dit ook als hij moe is, dus dan weet ik dat het tijd is om naar bed te gaan… Vinden anderen misschien ongezellig, maar als je nog geen gesprek kan voeren omdat je kind er doorheen blert…
Nu hij sinds 3 weken 's ochtends zo vroeg wakker is, al om 5.30 uur, hebben we wel geprobeerd hem later in bed te leggen om te kijken of hij 's ochtends langer slaapt, maar dit is niet het geval. En hij viel dan op de bank om 19.15 uur in slaap… En was dan alsnog om 5.30 uur wakker.
Dus maar gewoon wachten tot het sprongetje voorbij is!