Hoe laat naar bed

Om 22uur naar bed??? Hier niet hoor… tussen 18.30 en 19,00uur ligt Noah in bed… Af en toe als we na het eten even naar mn ouders gaan dan wil het nog wel eens 19.30 worden, maar later dan 20.00uur word het NOOIT!

Mn nichtje heeft ook een dochter die in April 2jaar word… zij heeft nooit een vast ritme met haar dochter… De ene keer gaat ze om 22.30naar bed, de andere keer wanneer papa en mama ook gaan rond 23.00 / 23.30uur…
TE ERG!!! Ook smiddags slaapt t meissie niet, want mama gaat liever de hele dag weg! kind slaapt wel in de auto zegt ze dan!

Liefs, Melanie

Tja ik ken ook iemand die haar kinderen (van destijds 1 en 3 jaar) gewoon zelf liet bepalen wanneer ze naar bed gingen!
Die liepen gewoon de hele avond rond, 'szomers ook gewoon nog op straat spelen etc. net zolang totdat ze bijna op de bank in slaap vielen, of echt vroegen of mama ze naar bed wilde brengen.
Overdag deed de jongste af en toe een dutje op de bank, maar dat was nooit lang omdat ze dan wel weer wakker geschreeuwd werd door oppaskinderen ofzo.

Was een schat van een moeder hoor. Maar op dit punt was ik het dus echt niet met haar eens. Tja zolang ze hele dag thuis zijn en verder geen verplichtingen maakt het dan misschien nog niet zo heel veel uit. Maar zodra de oudste naar school ging hield ze het dus ook geen hele dagen vol (nee vind je t gek als ze pas om 23uur naar bed gaat!). Vind ik ook als ze naar kdv gaan hoor. Dan hebben ze toch echt een beetje ritme nodig. Ook als ze overdag nog kunnen slapen.

ach ik denk wel dat iedereen het zelf moet weten. Je kent je eigen kind het beste denk ik dan. Een vriendin van mij heeft haar dochter van 2 ook om 2100 nog weleens rondlopen, maar die heeft dan 's middags heel lang geslapen. Je moet toch doen wat voor jou en je kind het beste werkt. Ik vind het veel te lekker om rust te hebben 's avonds al vind ik soms wel gezellig als hij nog eens wakker wordt en even wil knuffelen.

22-12-2009 colin geboren

Hier liggen ze tussen 18.30 en 19.30 op bed. Ligt er maar net aan hoe het loopt. Marijn slaapt niet meer tussen de middag en is na 17.00 echt moe dus daarom ligt hij er zo vroeg mogelijk in.
Moet zeggen dat er ook wel dagen bij zijn dat hij pas om half 10 op bed ligt. Maar dit gebeurd heel af en toe. En als we op de camping zijn liggen ze ook later op bed ze slapen dan ook langer dus komt het op hetzelfde neer.

10 uur???
ik vind dat niet normaal
ik moet zeggen… allochtonen kinderen gaan vaak wel later naar bed hier in de buurt weet niet of dat overal zo is en wat daar de reden van is.
maar rico gaat uiterlijk om half 8 te bed en dan lees ik nog een verhaal voor en neem de dag met m door.
dus 10 voor 8 of 5 voor 8 sta ik in de woonkamer en dan is het gewoon mijn avond punt.
en ik vind dat rico al best laat te bed gaat maar anders wordt hij weer zo vroeg wakker.
hij lag er gister om kwart over 7 in en hij was om kwart voor 7 wakker terwijl hij de laatste maanden telkens tot 9 uur sliep…

Hylke brengen we ook na het eten naar boven.
Dat is meestal tussen 19:00 en 19:30.
Soms ligt ie met een kwartier in bed,
soms doen we er een uur over.

Vooral als hij 's middags niet geslapen heeft
(en dat doet ie alleen op het kdv nog) wil hij
best wel slapen.

M.

Wij krijgen juist best vaak commentaar dat Rens zo vroeg gaat. Die ligt meestal rond 18.30/18.45 in z’n bedje. Niet omdat dat van ons per se moet maar dan is hij gewoon moe. Of hij 's middags wel of niet geslapen heeft doet er weinig toe bij hem. En als ik hem langer op hou dan is hij alsnog om 6.30 wakker.
Dus die gaat lekker op tijd naar bed. In de zomervakantie ging hij rond 20.30 naar bed, maar op de camping sliep hij ook tot 8.30 dus dat was toen wel lekker.
Maar sinds de klok om gegaan is is Rens standaard om 6.30 wakker dus die gaat lekker op tijd naar bed.

groetjes Ramona

Dylano ligt er ook om half 7 in en is binnen 5 minuten vertrokken, nu slaapt hij zelden meer 's middags dus dat speelt ook wel mee. Maar ook de midagen gaat hij anderhalf uur tot 2 uur na bed ook als hij niet slaapt anders ben ik zelf om 5 uur totall loss met dat gepuber

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Nou, ik moet wel zeggen dat als het om een enkele uitzondering gaat (dus 1 keer in de zoveel maanden), het niet zo erg als dat een keer gebeurt. Wij hadden dat met mijn man zijn verjaardag. De broers en zussen waar met neefjes en nichtje (0, 2 en 3 jaar) wat vroeger dan verwacht. we wilden bo eigenlijk om 1930 er in hebben liggen, maar rond 19:15 ging de deurbel toen we nog beneden waren. Geen kind die wilde slapen op dat moment. Dus bo is tot 21:30 opgebleven (neefjes nog langer). Hij ging toen echter wel gelijk slapen. Iets wat om 1930 niet lukte omdat zijn neefjes waar hij mee wilde spelen er net waren. In zo’n geval als het om een 1 mailig iets gaat, vind ik het niet erg. Maar…als het regelmatiger is, of elke dag, tja dat vind ik eigenlijk niet kunnen.

Wat vinden jullie er eigenlijk van, vinden jullie het wel goed als het zoals hierboven beschreven staat, om 1 keer gaat, het wel goed, en misschien bij jezelf al een keer gebeurt, of vinden jullie dat een uitzondering op de bedtijd tot 2130/2200 of nog later, zowieso niet kan? (ik heb het dan niet over elke dag he, maar echt een uitzondering)

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Hier zou zo`n uitzondering wel een keer voor kunnen komen, maar dan alleen als Noah smiddags heel lang heeft geslapen.
Hij gaat normaal rond half 12/12uur naar bed smiddags, en ik maak hem sowieso om 2uur half 3 weer wakker… anders kunnen we helemaal nergens meer heen.
als ie echt langer slaapt smiddags dan mag hij ook wel iets later naar bed.
Maar dat is vooral in t weekend.

Dus een uitzondering zou wel voor kunnen komen hier, mits hij goed geslapen heeft smiddags.
Anders is het gewoon naar bed, met of zonder de neefjes en nichtjes.

Liefs, Melanie

quote:
Nou, ik moet wel zeggen dat als het om een enkele uitzondering gaat (dus 1 keer in de zoveel maanden), het niet zo erg als dat een keer gebeurt. Wij hadden dat met mijn man zijn verjaardag. De broers en zussen waar met neefjes en nichtje (0, 2 en 3 jaar) wat vroeger dan verwacht. we wilden bo eigenlijk om 1930 er in hebben liggen, maar rond 19:15 ging de deurbel toen we nog beneden waren. Geen kind die wilde slapen op dat moment. Dus bo is tot 21:30 opgebleven (neefjes nog langer). Hij ging toen echter wel gelijk slapen. Iets wat om 1930 niet lukte omdat zijn neefjes waar hij mee wilde spelen er net waren. In zo'n geval als het om een 1 mailig iets gaat, vind ik het niet erg. Maar.....als het regelmatiger is, of elke dag, tja dat vind ik eigenlijk niet kunnen.

Wat vinden jullie er eigenlijk van, vinden jullie het wel goed als het zoals hierboven beschreven staat, om 1 keer gaat, het wel goed, en misschien bij jezelf al een keer gebeurt, of vinden jullie dat een uitzondering op de bedtijd tot 2130/2200 of nog later, zowieso niet kan? (ik heb het dan niet over elke dag he, maar echt een uitzondering)

liefs woezel

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/vcO7p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Uitzonderingen bevestigen de regel, toch?

Groetjes,
M

@mriek, dat is waar, waar regels zijn, moeten ook wel eens uitzonderingen gemaakt kunnen worden!

liefs woezel

@ woezel als wij naar mijn schoonmoeder gaan blijven we daar meestal eten en dan ligt ze er ook soms pas om 20.30 in, maar op maandag is ze thuis dus heeft ze nog een rustdag en doen we niet zo moeilijk en met een verjaardag is het ook wel wat later maar wat je zegt dat zijn uitzonderingen.

Groetjes,

Michèle

nou ik zien dat ik de enigste ben die ze in het weekeind geregeld langer op laat
tja miss ligt het aan mijn kids die hebben nog zoveel energie sávonds.
ja en natuurlijk gaan ze doorde weeks op een normale tijd naar bed, maar weekeinde en vakanties zijn er toch voor om lekker lang op te blijven, nog een extra spelletje of filmpje te kijken?

tja in het vaderland van de kids gaan ze pas naar bed als ze dat willen , vaak liggen de ouders al te slapen terwijl de kids nog aan het playstationen zijn,maar ja daar begint de school ook pas om 2 uur smiddags dus dat kan dan ook wel weer.

maar om nou te zeggen dat ik niet wijs ben … vind ik wat ver gaan aangezien ik heel goed aanvoel wanneer ze het wel kunnen en wanneer niet, maar nogmaals door de weeks gaan ze rond half 8 naar bed

before you judge me, try hard to love me

@ mamma van 3 jongens ik zeg niet dat je niet goed wijs bent hoor, jou 2 oudste zijn ook ouder dan Morgan dus daar zeg ik niks van en ik denk dat je dan naar je jongste ook wat makkelijker bent. Want die zal ook nog wel even willen spelen als zijn broers dat ook mogen. Mochten wij een tweede krijgen dan is Morgan ook wat ouder en dan zal ik misschien ook wel soepeler zijn als de jongste dat trekt tenminste. Hier zie ik Morgan op zaterdag soms echt tollen op der beentjes maar ze wil pappa zo graag nog even zien, mede omdat als zij nog slaapt hij al naar zijn werk is en ze hem dan anders de hele dag niet ziet, maar is hij vrij op zaterdag (bijna alleen in vakanties) dan is het ook om 19.00 sloesch maar dat is omdat zij het niet trekt anders. Enne zou ze nou ook echt langer slapen de volgende de dag zeg ik alla maar dat doet ze niet dus ze komt ook echt slaap te kort dan. Maar als jou jongens verder lekker uitslapen in het weekend waarom niet dan toch?

Groetjes,

Michèle

@Mama van 3 jongens, het was zeer zeker niet richting jouw bedoeld, want jouw kinderen zijn al een stuk ouder dan bo!! Vergeet dat niet he!! Ik bedoel, als Bo straks 8 of 10 is, dan zal ik daar denk ik ook makkelijker mee om gaan, maar hij is nog maar net 2!!
En daarnaast is het ook bij jouw alleen in de weekenden en in vakantie’s. De ouders waar over het topic begon, doen dat elke dag, 7 dagen per week, 52 weken per jaar!! Dat is een heel verschil vind ik. Dus betrek wat ik heb gezegd over dat die ouders niet goed wijs zijn, alsjeblieft niet op jezelf, want ik heb het dus over ouders die hun kind altijd rond 22:00 pas naar bed doen!! Echt niet over jou!!

liefs woezel

Tim ligt altijd om half 8 in zijn bed. Tenminste altijd, het kan natuurlijk voorkomen dat het iets later wordt. Maar in ieder geval nooit later dan 8 uur. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, want wat jij beschrijft Woezel is toch helemaal niet erg. Zeker als het op een dag is dat ze de volgende dag uit kunnen slapen. Aanstaande zaterdag gaan wij met mijn ouders en Tim uit eten. Tja, dan redden we het natuurlijk nooit om om half 8 weer thuis te zijn. Maar Tim kan het heel goed hebben als hij later naar bed gaat. Zou hij nu heel moe zijn dan zou ik het natuurlijk niet doen. Sneu om met hem op te blijven terwijl hij het zelf niet trekt. Maar het gaat altijd prima als hij later op bed ligt.

Net als iedereen vind ik het ook echt belachelijk om je kind om 22.00 uur op bed te leggen. Kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat er veel mensen zijn die dit doen.

Groetjes,
Sandra

@mama van 3 jongens
Je bent echt niet de enige hoor. Hier komt het ook weleens voor zoals ik al schreef. Nu liggen ze vooral optijd op bed omdat Marijn echt moe is omdat hij 's middags niet meer slaapt dus hij heeft zijn rust echt nodig. Straks komt het mooie weer ook weer aan en ja hoe dan loopt weet ik ook niet 's avonds is het ook lekker om nog even te fietsen, vooral omdat mijn man alle avonden tegen 6 uur half 7 thuis is.
Het is natuurlijk ook per kind verschillend de een kan het wel aan en de ander niet.
Vrienden van ons hun zoontje is een half jaar en slaapt nog maar 2 keer een half uur.

Mama van 3 jongens, Als ze eenmaal op de basisschool zitten is dat vrij normaal volgens mij, was bij Madelon ook hoor.

Dylano kan nu zo loeiververvelend zijn dat ik blij ben als het half 7 is weekend of geen weekend

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@Michelle: haha nee hier maakt het weekend ook bar weinig verschil.
hij was vanochtend super vrolijk en s’middags niet te genieten.
oke dan had ik hem om half 2 al te bed moeten doen. tot morgen rico
maargoed hij slaapt niet meer in de middag helaas. niet dat ik hem niet graag bij me heb maar hij zou er een stuk vrolijker van worden meen ik