Hoe laat naar bed

hoi,
mijn zoontje is 6 maanden en ging de laatste 2 maanden rond 19.30/20.00 naar bed tot de volgende ochtend 07.00 ongeveer.
nu ziet zijn dag er zo uit:
06.00 wakker
07.00 fles 180/6
10.00 fruit 200 gr.met liga dan wassen,aankleden en naar bed tot 12.00/ 12.30
dan een boterham en een fles 180/6
rond 14.00 gaat hij meestal slapen tot 15.00/15.30
om 16.30 warm eten 200 gr. en om 18.00 een toetje. op dit moment is hij om 18.00 al erg moe en ik leg hem dan op bed en volgens mij als ik hem niet wakker maak slaapt hij gewoon door,maar ben bang dat hij dan te weinig voeding binnen krijgt.
19.00 wassen/bad en om 19.30 laatste fles 180/6 met 3 nutrix en 20.00 naar bed.

Heeft iemand tips voor mij hoe ik dit aan kan pakken ?
Damian slaapt al vanaf dat hij 1 maand was s’nachts door.

Gewijzigd door - beaware op 06 Jun 2008 07:11:51

Anna is soms ook wel moe voordat ze haar flesje krijgt, die krijgt ze anders altijd om 18:30 uur. Als ze een hele drukke dag heeft gehad, dan geef ik haar de fles wat eerder. Dan is ehet vaak 18:00 uur. En ze slaapt dan door tot de volgende morgen!

Je zou kunnen proberen 's middags iets later naar bed te laten gaan of iets langer laten slapen?

Thije is aan het einde van de dag ook vaak moe, maar hij gaat samen met zn broer dan in bad. Hij is ook om 6 uur wakker. Hier zijn schema, misschien heb je er wat aan. Toen hij 6 maanden was had hij dit schema ook, met ook 180 ml. Nu krijgt hij 150 ml melk, savonds 210.

6:00 fles melk
7:00 ontbijten met de rest, 1 boterham en wat water.
8:00 slapen
10:00 fruit
12:00 1 boterham en fles melk
13:00 slapen
15:00 koekje en sap
17:00 warm eten en kwark
18:15 In bad!
19:00 fles melk met pap. Daarna slapen.

Kan je hier wat mee?

Gewijzigd door - mamaKim op 05 Jun 2008 20:38:19

dank jullie wel…

mischien een hele domme vraag maar mag je kindjes van 6 maanden al een boterham geven? Hoe doe je dat dan precies want ze kunnen toch nog niet echt kauwen?

nee hoor is helemaal geen domme vraag,

ja met 6 maanden mag je daarmee beginnen(volgens consultatiebureau) eerst oefenen met een korstje en later dan doe je er evt wat appelstroop of smeerkaas op en maak je hele kleine stukjes die geef je dan zonder korst. in het begin zijn dat er maar een paar maar word steeds meer. Damian vind het ook lekker als ik wat fruithap bewaar en daar brood stukjes doorheen doe. het liefst licht tarwe brood.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

geen een vraag is dom hoor! Hier mag je vanaf 6 maanden beginnen met wat brood. Kan een broodkorstje zijn, of een halve boterham smiddags. Ze geven zelf aan of ze meer willen of nog even willen wachten. Thije sabbelt op de korstjes en de stukjes brood, overigens ook met korstje, maalt hij fijn tussen de kaakjes.
Op het begin kan je ze even dopen in melk.

wij zijn begonnen met een broodkorstje op 6 maanden.
Zo kon ze wennen aan het brood. Pas met 7-8 maanden at ze smiddag’s een boterham eerst met smeerbaar spul (smeerkaas-leverpastei of zo)
Sinds dat ze 11 maanden was eet ze smorge’n’s ook een botehammetje.
En gaat goed. Ik zou er voor kiezen om een paar dagen hetzelfde soort beleg te gebruiken zo kunnen ze er aan wennen.
En boter gebruiken, en wij gaven eerst wit brood en toen dat goed ging bruin brood.

Ennnnnnnnn geen 1 vraag is dom hoor daar is ikkeben voor!!!

groetjes Gytha

Ok, bedankt, weer wat erbij geleerd!! Morgen maar gelijk mee beginnen dan!

groetjes, Lennie

graag gedaan en veel succes

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker