Max krijgt nog 4 flessen van 180cc en daarnaast fruit en groenten. Hij drinkt zijn flesjes meestal niet meer helemaal leeg, soms laat hij zo 70cc staan. Zeker als hij al het fruit en groenten op heeft gegeten. Nu zie ik overal netjes staan dat kindjes tegen 18.00 uur de laatste fles krijgen, maar dat trekt Max helemaal niet! Hij krijgt tegen elven nog een fles en zelfs daarmee trekt hij de nacht vrijwel nooit door. Niet dat hij trek heeft hoor, maar hij weigert gewoon door te slapen…Al gebeurt dat wel steeds vaker gelukkig.
Maar voor die laatste voeding moeten we hem altijd wakker maken. Dan weet ik tenminste dat ik nog een paar uur kan slapen en dat hij dan pas komt. Als ik het erop waag zeg maar, zul je net zien dat hij om half 1 al gaat brullen en dan heb ik net een hazenslaapje gedaan. Maar ja, zo komen wij nooit op tijd klaar met voeden en lukt het niet om naar die 18.00 uur of 19.00 uur te gaan…
Het lijkt net alsof alle kinderen tegen zessen klaar zijn met eten zeg maar en dat Max de enige is die nog zo’n late fles krijgt. Op alle sites stoppen schema’s ook rond 18.00 uur, zo van: en dan slaapt je baby tot 7.00 uur…Nou, bij ons dus niet!
Krijgt hij nu niet te veel (volgens het CB niet) en hoe leren we hem om vanaf zijn laatste fles (die dan ooit naar voren moet schuiven) om daar op te teren? Hoe verschuif je zo’n fles? Want ik ben eerlijk gezegd echt moe tegen 22.30 uur en wil dan echt slapen…dus die late fles moet papa altijd doen en dat is niet ideaal als hij op zakenreis moet…
Groetjes Rainbow, trotse mama