Hoe laat laatste fles (wakker maken?)

Max krijgt nog 4 flessen van 180cc en daarnaast fruit en groenten. Hij drinkt zijn flesjes meestal niet meer helemaal leeg, soms laat hij zo 70cc staan. Zeker als hij al het fruit en groenten op heeft gegeten. Nu zie ik overal netjes staan dat kindjes tegen 18.00 uur de laatste fles krijgen, maar dat trekt Max helemaal niet! Hij krijgt tegen elven nog een fles en zelfs daarmee trekt hij de nacht vrijwel nooit door. Niet dat hij trek heeft hoor, maar hij weigert gewoon door te slapen…Al gebeurt dat wel steeds vaker gelukkig.

Maar voor die laatste voeding moeten we hem altijd wakker maken. Dan weet ik tenminste dat ik nog een paar uur kan slapen en dat hij dan pas komt. Als ik het erop waag zeg maar, zul je net zien dat hij om half 1 al gaat brullen en dan heb ik net een hazenslaapje gedaan. Maar ja, zo komen wij nooit op tijd klaar met voeden en lukt het niet om naar die 18.00 uur of 19.00 uur te gaan…

Het lijkt net alsof alle kinderen tegen zessen klaar zijn met eten zeg maar en dat Max de enige is die nog zo’n late fles krijgt. Op alle sites stoppen schema’s ook rond 18.00 uur, zo van: en dan slaapt je baby tot 7.00 uur…Nou, bij ons dus niet!

Krijgt hij nu niet te veel (volgens het CB niet) en hoe leren we hem om vanaf zijn laatste fles (die dan ooit naar voren moet schuiven) om daar op te teren? Hoe verschuif je zo’n fles? Want ik ben eerlijk gezegd echt moe tegen 22.30 uur en wil dan echt slapen…dus die late fles moet papa altijd doen en dat is niet ideaal als hij op zakenreis moet…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Als je hem toch wakker moet maken voor zijn laatste voeding zou ik gewoon eens proberen deze voeding weg te laten. Dan wel in het weekend proberen, zodat je de volgende dag niet hoeft te werken mocht het mis gaan.

Wij moesten Tim altijd wakker maken voor de voeding van 23.00 uur. Maar hij sliep ook verder de nacht door dus wij hebben op een gegeven moment die fles laten vallen en nog moesten we hem de volgende dag wakker maken voor zijn voeding.

Groetjes,
Sandra

Hier verviel trouwens de fles van 23.00 uur met 7 maanden, omdat we toen met brood mochten beginnen en hij s’ochtends pap uit een bordje kreeg ipv fles.

Groetjes,
Sandra

Hier verviel de laatste fles van 22.00 uur ook toen Erik 7 maanden was. Dus wat mij betreft is Max zo laat nog niet

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

De laatste fles geven wij om 8uur… dan slaapt Joël tot 7uur…

hoe we dat gedaan hebben?? Uhm… pff dat is al weer ruim een maand geleden eerlijk gezegt…
Hij kreeg eerder ook om 23uur de laatste fles, tot dat het CB met 4maanden zei dat de laatste fles eraf mocht… en toen zijn we gaan schuiven met de tijden… om de 4.5uur krijgt ie nu de fles… 4flessen van 240CC… Jaja zuiperdje is het hahahah!!

Liefs, Melanie

mijn dochter kreeg met 3 maanden haar laatste voeding om 7uur en sliep toen 12u achter elkaar. We moesten haar wakker maken voor de laatste voeding en ze sliep meer aan de borst dan dat ze dronk. Dus eens zonder geprobeerd en dat ging gelijk goed. Gewoon uit proberen dus en elk kind is anders!

Heerlijk al die langslapertjes hier! Maarrrrr…Max slaapt nu vrijwel altijd door! Jippie, dat scheelt een stuk! Wel voor zevenen wakker, maar dan moet ik maar wat eerder naar bed…

Volgens mij gingen we bij Eva ook schuiven toen ze echt grotere 6+ potjes kreeg. Toen gaf ze ook niet meer zo veel om die melk. En toen schoven we steeds meer naar voren, steeds met een half uur…

@Mel: wauw, wat een zuiperdje is Joël inderdaad! Max, toch een flinke beer, kwam nooit verder dan 180 cc! Hahaha! En dan 4 van die grote flessen! Hihi.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Hahahaha Idd Rainbow een zuipertje hahahahahaha… als ik 210 maak, begint ie te huilen na de fles, maak ik 240 dan is het goed… hahahha

Liefs, Melanie

Oh wat fijn trouwens dat Max heerlijk doorslaapt…

Ik zou ook nu proberen om hem de laatste fles rond 20/20.30 te geven… dat deden wij ook bij Joël… eerst kreeg hij om de 5uur, en de laatste fles om 23uur… maar daar werd ik zo lam van… dus zijn we terug gegaan baan 4 / 4.5uur, en nu krijgt ie zn laatste fles om 20uur…

Liefs, Melanie

ja dat met die flessen blijft toch ’ gokje wagen denk ik ! '
inderdaad die late fles om 23.30 uur was ik ook echt mega klaar mee (ookal deed mijn man het meestal, dan nog) … maar ja wij hebbejn toen ook haar een paar keer wakker moeten maken,wat tegen mijn gevoel inging,dus toen hebben we het gokje gewaagd… nou niet in 1 keer gelukt…
want die werd natuurlijk snachts weer wakker, maar na een nacht of 2-3 ging het veel beter, bovendien deed ik dan de fles van 19.00-20.00 uur met een flinke scheut bambix! (alleen ja dat proberen is bij jullie wel een stukkie moeilijker want je andere draakkie word dan misschien weer wakker, als hij ook snachts wakker word…dus da’s een beetje moeilijk natuurlijk ! )

Pippy is geboren 17.07.2009

Hoi,

Hier gaat het met mijn dochter zo:
7.30 - 8.00 uur een papfles (rijstebloem)
10.00 - 11.00 fruithapje (met liga 1e stap)
12.00 uur een melk fles
16.30 groentehapje en fles
20.30 papfles (rijstenbloem

Mijn dochtertje is nu 5 maanden en de flessen maak ik met 180cc water… dus 200 voeding en als er pap in zit kom ik uit op ongeveer 220cc.

Gelukkig slaapt die van ons vanaf 20.00 à 20.30 uur door tot de volgende ochtend… Dat was in het begin niet zo… want dan kreeg ze van ons de fles van 23.30 uur… daarvoor moest ik haar wel wakker maken… maar sliep meteen door…

Ik zou het ook gewoon uitproberen, en idd in het weekend, mocht het niet helemaal meteen lukken. En de fles proberen te geven rond 20.30 - 21.00 uur… zodat je telkens een uurtje pikt van de avond… rustig aan afbouwen… maar vergeet niet dat je kleine misschien wel die laatste fles graag nog drinkt en misschien nodig heeft, kindjes kunnen het prima aan geven… en als hij gewoon door slaapt en je moet h’m wakker maken voor de fles… probeer h;m dan niet wakker te maken… Dat deden wij ook, en dan kwam ze 's nachts een keertje en dan stopte ik eerst d;r speentje in dr mond, kijken of ze daar op weer in slaap viel, deed ze het niet dan kreeg ze toch een fles, en steeds vaker was de speen goed genoeg…

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

en als je er een papfles van maakt slaapt tie dan ook niet door?
hier geen ervaring mee mijn zoontje slaapt vanaf dag 1 al door,