Dat later geboren worden heeft niets met het eten te maken. De maag werkt vanaf de geboorte en is dus even oud zeg maar ^^. Je moet dan ook met zes maanden beginnen met bijvoeden. Bijvoorbeeld de ijzerreserves zijn op met zes maanden die jij voor de geboorte hebt meegegeven aan je kind. Het is dus heel belangrijk om bijvoeding te gaan geven. Mijn zoontje is dan zes weken te vroeg en heeft een half jaar aan een ijzerdrankje gezeten omdat ik dus dat voorraadje niet heb meegegeven
en naar dat half jaar moest de voeding het overnemen en dus zijn lichaam moest het uit de voeding halen.
Ik denk dat het een goed idee is om hem om drie uur zijn groentehap te geven, als hij dan nog lekker wakker is en goed eet, kan hij daarna lekker slapen en dan nog zijn fles of niet dan ![]()
en dat van die vier flessen als hij goed op de groente zit straks dus zon 100/200 gram per dag hebben ze nodig, dan komt die fles van drie uur vanzelf te vervallen, zodat je naar je schema van ontbijt en lunch alleen de fles kan toewerken, alles op zijn tijd.
Heb ik wel een tip: Geef dan wel eerst zijn groente en heeft hij genoeg gehad dan pas zijn fles, als je eerst de fles geeft gaat de groente er niet meer in
en ik weet niet hoe ondeugd de jouwne is, maar ik moest de fles goed verstopt laten staan in de keuken want als ik de fles alvast op tafel zette en eerst zijn hapje wou geven…
En als dat goed gaat het groentehapje om drie uur die de fles heeft overgenomen en je gaat beginnen met brood eten om twaalf uur over een tijdje, niet meteen natuurlijk
dan kun je het groentehapje op een gegeven moment waarschijnlijk ook soepel naar vijf uur zetten of normale etenstijd en een toetje, zodat de fles van zeven er ook af gaat.
Dan heb je dus je op een gegeven moment * Pap * fruit en sap * Brood en flesv * Sap en evt koekje * Diner en toetje * wat eigenlijk zo blijft als ze ook groter worden als ik het goed heb, alleen de hoeveelheden worden dan nog meer en flesvoeding wordt melk en misschien wordt de pap wel brood of crackers of wat jullie thuis ook maar gewoon zijn
Een grote mensen schema iniedergeval.