@Saro, we leggen Daan de hele dag door pas op bed als hij het zelf aangeeft. Hij gaat altijd huilen als hij moe is en als we hem dan op bed leggen is hij zo vertrokken. Alleen na zijn voeding van 19.00 uur gaat hij standaard naar bed, of hij er moe uit ziet of niet. En dat is hij dus zo gewent dat hij dit ook prima vind. Tim gaat om half 8 naar bed dus dan is het samen met Tim en Daan de slaapliedjes zingen en dan leggen we ze beide op bed.
Ben idd erg blij met dit schema. Dit schema hadden we ook bij Tim, die moesten we ook altijd s’ochtends en s’avonds om 23.00 uur wakker maken voor voeding. En overdag ook nog wel, de ene keer is hij wakker de andere keer moet ik hem wakker maken voor zijn voeding. Daan is net als Tim ook een lekkere slaapkop. Al moet ik zeggen dat hij nu wel wat vaker wakker is, dus dat is ook wel erg leuk. Hihi mensen zeiden tegen mij altijd ik zal blij zijn als ze wat meer slapen. En ik heb altijd zoiets van ik hoop dat ze wat meer wakker zijn. Maar goed dat begint hier nu langzaam wel te komen.
We maken om 07.00 uur wakker, omdat we anders zo laat uitkomen met de 5e voeding. Nu zit er gewoon 4 uur tussen iedere voeding. Nog een weekje trouwens dan gaan we stoppen met de laatste voeding. Volgens het CB moeten ze die tot 5 a 5,5 maand hebben en volgende week is hij 5 maanden. Dus dan vind ik het mooi geweest. Hij ligt qua gewicht ook op de bovenste lijn, dus nodig heeft hij het volgens mij al niet meer. Maar goed we houden ons er maar braaf aan ![]()
Rijstebloem ga ik niet gebruiken, zie daar de toegevoegde waarde niet van. En zelf vind je het ook niet prettig met zo’n volle buik te slapen. We halen na volgende week de late voeding eraf en zien wel wat Daan doet. Bij Tim ging het zonder problemen en die moesten we alsnog de volgende dag wakker maken. Maar goed dat hoeft natuurlijk bij Daan niet zo te zijn, dus we wachten het wel af.
Na de voeding van 07.00 uur s’ochtends is Daan niet lang wakker, vaak ligt hij tussen kwart voor 8 en 8 uur alweer op bed. Heel lang sliep hij dan door tot 11 uur en moest ik hem wakker maken om 11.00 uur. Nu begint hij steeds vaker rond half 11 wakker te worden. Maar vind het dan prima als hij om 11.00 uur zijn fles pas krijgt. Tegenwoordig red hij het na deze voeding om ongeveer 1,5 uur wakker te zijn. Rond half 1 gaat hij dan weer naar bed tot 15.00 uur. Na de voeding van 15.00 uur slaapt hij tegenwoordig niet zo veel meer. Vaak rond half 5 nog een uurtje, maar langer niet. Alhoewel hij gisteren ineens wel weer tot 19.00 uur sliep. Maar gewoon na die voeding zijn pyama aan gedaan en op bed gelegd. Hoorde hem nog even brabbelen in zijn bed en toen is hij in slaap gevallen.
Als Megan zich prima voelt bij dit ritme, dan zou ik dat niet veranderen. Gewoon lekker zo laten. Tenzij je het echt vervelend vind, maar dan zou je haar eerder wakker moeten maken. Wellicht dat ze het dan ook red om eerder naar bed te gaan s’avonds.
Groetjes,
Sandra