Hoe laat brood geven?

Hoi,
Ik ben vorige week begonnen met brood geven aan mijn dochter.

Haar ritme:
700 fles
830-1030 slapen
1100 fruit
1200 boterham + flesje (het liefst dus op deze tijd)
1300-1500 slapen
1530 wat drinken / tussendoortje
1630 maaltijdpotje met toetje
tussendoor een klein slaapje van max een half uur
1900 fles
1930 naar bed

Probleem is echter dat zij elke keer in slaap valt na een stukje of 5 gegeten te hebben, terwijl het helemaal geen slaaptijd is voor haar. Als ik haar dan in de box leg is ze weer klaarwakker?!
Heb al geprobeerd om om 1100, dus meteen als ze uit bed komt, een boterham te geven maar ook dan valt ze in slaap! Ze heeft totaal geen enkele moeite met het happen, kauwen en ze doet haar mondje zonder problemen open. Ze wijst het brood ook niet af wat ze bijvoorbeeld wel doet als ze genoeg pap heeft gehad. Ook heeft ze honger want een flesje daarna lust ze maar al te graag.
Oja, ze zit tijdens het brood eten in de kinderstoel, heb ook de wipstoel geprobeerd maar dan schiet het brood te snel achter in haar keel en ik wil haar ook meteen goed laten wennen aan het brood eten in de kinderstoel (wat ze met haar warme maaltijd al een paar maanden doet).
Is dit gewoon wennen? Iemand misschien wat tips?
Thanks!
Groetjes Nancy

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 31 May 2010 13:00:34

Valt ze alleen met brood eten in slaap?? Ik bedoel niet metgroente of fruit?? Want dan zou het misschien inderdaad aan de stoel kunnen liggen. Maar ik zou het niet weten meid. Lijkt me wel een schattig gezicht

Groetjes,

Michèle

Het is idd alleen bij het brood eten. En ik kan me voorstellen dat het voor haar best wel intensief is, tenslotte toch weer iets nieuws, maar dat ze daar van in slaap valt snap ik niet… (slaapverwekkend brood?)…
(En ja, het is wel schattig, net lag ze weer met haar hoofdje in de smeerkaas…).

Huh? Da’s gek. Alleen tijdens het brood eten in slaap vallen. Misschien moet je er een dansje bij doen? Nee, zonder dollen, ik weet het niet. Proberen haar aandacht erbij te houden door tegen haar te blijven praten?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ah gossie, kijk wel uit met zoetigheid anders gaat ze zo plakken

Groetjes,

Michèle

Je dochter heeft een prachtig ritme!
En rond 12 uur is wel de meest logische tijd voor een broodje. Dat zou ik toch blijven hanteren. Misschien is het inderdaad even wennen, mijn zoontje viel niet in slaap maar hield er in het begin na een paar stukjes wel mee op, waarna ik hem dan ook nog even de fles gaf (maar als je dochter slaapt gaat dat natuurlijk ook niet…)
Lukt het je om haar wakker te houden? Steeds als ze dreigt in slaap te vallen even een gek geluidje o.i.d zodat haar interesse gewekt blijft en ze misschien haar ogen open houdt??

Groetjes Carolien

@michèle; ik zal er aan denken

@Carolien: Ja ben blij met het ritme en wil dat idd graag zo houden. Als ik ze in de stoel laat zitten kan ik ze niet wakker houden en als ze wakker wordt/blijft dan wordt ze heel vervelend. Het rare is dat als ik ze in de box leg ze meteen wakker en allert is… En als ze niet meer brood kan eten krijgt ze gewoon wat meer of minder fles.

Het kan natuurlijk ook nog gewoon dat ze brood nog niet zo interessant vindt. Dat ze er nog niet aan toe is. Even een paar weekjes wachten en dan opnieuw proberen, wie weet hoe het dan gaat!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Best een beetje vreemd…
Ik zou haast wel wat slaap van je dochtertje willen overnemen voor m’n zoontje!
Lijkt me de beste insteek, gewoon maar kijken wat ze wil en de fles toe.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

heel gek ja in slaap vallen tijdens brood eten…mijne valt de laatste tijden in slaap als ik de fles geef maar dit is echt nieuw voor mij.

ik zou idd een een week of twee wachten hiermee en dan nog eens proberen. hebben wij ook gedaan met bijvoeding en het ging ineens veel beter erin.

succes ermee!

Lilypie First Birthday tickers

Inderdaad erg vreemd dat ze alleen bij het brood eten in slaapt valt en dan eet ze nog maar een paar stukjes. Ik denk net als een paar anderen al zeggen dat ik nog eventjes zou wachten en dan over een tijdje weer proberen.

Ik denk dat ik idd maar een paar weekjes ga wachten… zit er ook aan te denken om een paar stukjes brood bij het fruit aan te bieden om te kijken hoe ze daarop reageert.
Alvast bedankt voor alle reacties!

Lilypie First Birthday tickers