Hoe kweek je zelfvertrouwen?

Senne was net begonnen met lopen toen ze zo hard op d’r mond viel (zie ander topic)

Nu durft ze dus niet meer los te lopen Ze loopt hele kilometers (nou ja, bijna) maar dat is aan mijn pink of aan de poppenwagen. Ze heeft het niet nodig, loopt heel goed. Alleen zonder zelfvertrouwen, niet standvastig en zonder lef zeg maar.

Moet ik het maar gewoon laten gaan en iedere x mijn pink geven als ze dat vraagt?
Of negeren en dan maar hopen dat ze het weer alleen doet? Met het risico dat ze weer gaat kruipen?

Groetjes van Sascha en Senne

Ik zou haar gewoon je pink weer aanbieden. En anders pak je Senna bij de arm/ hand. Dan kun je die ook weer loslaten.
Denk dat het vetrouwen in het lopen even weg is. Komt wel weer. Voordat je het weer weet loopt ze weer vrolijk rond.

Ik denk ook dat het even tijd nodig heeft. Geef haar lekker je pink en blijf proberen of ze misschien toch even los wil lopen. Of de truc met de sjaal?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Gewoon je pink blijven geven en de poppenwagen, tot ze zich weer zeker genoeg voelt om los te lopen. Dat heeft vaak even tijd nodig, maar komt vanzelf weer.
De truc met de sjaal kan je idd ook nog proberen…

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Ik heb die truc al gebrobeerd maar lukt niet. Ze moet echt iets in haar hand hebben. Ze wil eigenlijk 2 handen maar in 1 hand geef ik nu haar favoriete knuffel…

Ik weet dat ze het kan maar ze heeft even een mentale klap gehad door die val

Groetjes van Sascha en Senne

nou ik snap haar wel hoor, ik zou ook een beetje bang zijn…
mijn man heeft leren lopen aan opa’s stok…zo’n wandelstok, want die wilde ook altijd houvast hebben, en opa die liet ineens die stok gewoon los, en toen liep hij door zonder die stok ! … misschien een idee, wandelstokkietechniek

Pippy is geboren 17.07.2009