Hoe krijg ik overgeefsel uit was!

Sorry, niet echt een smakelijke titel.

Tim heeft vannacht 2 keer flink overgegeven. Mijn man heeft alles in bad uitgespoeld. Hij zei dat hij het goed gedaan had, dus hier ben ik vanuit gegaan. Heb vannacht meteen een was aangezet, maar hier heb ik met mijn stomme kop ook gewoon handdoeken etc bij gedaan. Vanmorgen de was eruit gehaald en alles zat nog onder het overgeefsel. Dus ook ondergoed en handdoeken die gewoon schoon waren zitten nu onder. Achteraf had ik dus gewoon alleen de vieze spullen bij elkaar moeten wassen. Maar ja dat was niet noemenswaardig, dus heb er gelijk een volle was van gemaakt.

Inmiddels heb ik vanmorgen de was opnieuw gewassen en nog is alles er niet uit. Bah vind het zo vies en wil het er gewoon uit hebben. Wasmachine draait nu alles al voor de 3e keer, maar het is toch vreemd dat niet alles er gewoon uitgaat. Overal zitten nu bruine vlekken op. Tja, we aten gisteren bruine bonen dus dat zie je wel.

Iemand tips hoe ik alles schoon ga krijgen. Eerst maar in bad laten weken ofzo? Als deze was klaar is en het is er nog niet uit, dan heb ik weinig zin dat ding voor de 4e keer aan te zetten.

Groetjes,
Sandra

Oh vies is dat altijd dat braaksel.

Nooit zo met overgeefsel en alles in de machine doen. Een wasmachine kan wel gewoon goed wassen maar hij kan geen hele slokken overgeefsel wegtoveren.

Ik spoel het hier altijd eerst zo goed mogelijk uit onder de kraan en daarna zeg ik het in een emmer met zo heet mogelijk water uit de kraan en een flinke schep groene zeep. Nachtje laten staan en dan tjoepa op 60 graden de machine in. Altijd schoon en na 1x wassen ook weer gewoon fris ruikend.

Beterschap met de kleine man.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 07 Feb 2012 11:11:59

Bedankt voor je snelle reactie Sje,

Je hebt het denk ik verkeerd gelezen, want mijn man heeft alles in bad uitgespoeld en daarna heb ik het in de wasmachine gedaan. Maar dat heeft hij gewoon niet goed gedaan denk ik, want anders kan ik nu niet op alle was bruine vlekken hebben.

Volgende keer als het weer gebeurd, eerst maar alles laten weken en dan de volgende dag de wasmachine in. Ik had vannacht zoiets van schoonspoelen en meteen de wasmachine in. Het kan maar weer schoon zijn. Over een uurtje is deze was klaar. Als die weer niet schoon is, ga ik het idd nog maar even laten weken.

Bedankt voor je tips.

Tim is gelukkig weer helemaal opgeknapt. Vannacht dus 2 keer overgeven en koorts en vanmorgen stond hij op alsof er niks aan de hand was. Hij wist nog wel dat hij had overgegeven, maar springt hier weer vrolijk in het rond. Dus dat is wel fijn. Gisteren was er ook niks aan de hand, dus echt alleen vannacht. Hopen maar dat het goed blijft gaan.

Groetjes,
Sandra

Oh, ik had in mijn snelheid gelezen dat-ie Tim in bad uitgespoeld had!

Volgende keer inderdaad maar beter in een emmer sop laten weken voor de rest van de nacht of tot de volgende avond en dan wassen.

Was het echt alleen maar donker van de bruine bonen of kan het ook oud bloed zijn geweest wat-ie overgegeven heeft? (Dat laatste kan dan wel verklaren waarom het zo moelijk eruit gaat in de was) Even in de gaten houden!

Groetekes, Sje

Dat is een goede Sje, daar heb ik nog niet aan gedacht. Het zou idd ook nog oud bloed kunnen zijn. Was is klaar, dus ga meteen even kijken.

Groetjes,
Sandra

Het is er nog niet uit

Heb alles maar in bad gegooid met Biotex erbij (groene zeep is op). Dus hoop dat het eruit gaat, want dit schiet niet op. Het ziet er bruin uit, vind het beetje lastig te oordelen of het nu bloed is of niet. Het zou zomaar kunnen en dan wordt het volgens mij helemaal een karwei om het eruit te krijgen!

Groetjes,
Sandra

Bij bloedvlekken moet je een oplossing van zout of soda gebruiken. Dat zou nog weleens wonderen kunnen doen.

Groetekes, Sje

Hè, wat vervelend dat het er niet uit gaat!
Ik heb geen wondermiddel, maar hoop wel dat het er nog uit gaat.

Alhoewel… Ik doe overal Ariel Vlekverwijderaar op en dat is echt superspul! Maar dat doe ik dan wel los op de vlek. Mijn oma gebruikt het ook (bij rode wijn, tomatenvlekken en gras ed.) en echt alles gaat er uit.

Succes ermee!
Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers

Begrijp ik nou dat Tim ook bloed overgegeven kan hebben?

ik begrijp dat ie kotst van bruine bonen:

Ik dnek dat je brokken kots er eerst uit moet halen voor je het in de wasmachine stopt ja.
Ik doe ook vlekkenverwijderaar erbij en heb dan altijd weer frisse was terug.
Zondag had ik nog een overgeef was van Aaron…had lekker de auto ondergekotst inclusief zijn kleding en jas.

Gr, danielle

vanacht heeft mij dochter overgegeven, ik heb haar onderlaken uitgespoeld en met water en ossegalzeep van de aldi in bad gelegd.
vanmorgen gewassen en net uit de droger gehaald en alles is er uit.

Haha nee joh bruine bonen zijn lekker Danielle, Enne de stukjes hadden we er idd uitgehaald, anders wordt het idd een vieze boel

Uiteindelijk toch maar alles laten weken in de soda en eindelijk is alles eruit.

Groetjes,
Sandra

Ah, fijn dat het inmiddels schoon is.

Groetekes, Sje