Hoe krijg ik Jessin aan de fles?

Binnenkort moet ik gaan werken en ook mijn pottenbakcursus start binnenkort weer. Dus nu wil ik Jessin flesjes gaan geven met afgekolfde melk. Maaaaaaaaar HIJ WIL NIET. hahahaha, hij heeft het een tijdje geleden wel gedaan, toen kreeg hij de laatste voeding van pappa, maar zo ineens wilde hij niet meer. Nu probeer ik het toch weer steeds omdat het binnenkort wel zal moeten, maar hij vertikt het dus echt en dan kan ik de voeding dus weg gooien. Iemand nog een briljant idee ?

en gebruik je die advent flessen astrid,die schijnen overeen te komen met de borst
heb ik mij toen laten vertellen hiiihi

of proberen elke keer tussen door met beetje water,spelen der wijs zeg maar

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Na 7 maanden borstvoeding wilde Nika ok de fles niet (ik had Avent). Het lukte pas toen ik helemaal overstapte naar het flesje. Daarvoor wachtte ze net zo lang totdat ze de borst kreeg. Ik kon alles proberen maar ze wilde absoluut geen flesje. Tymon heb ik direct (na 3 weken, mag dat pas.) laten wennen aan een flesje en speen. Echt een uitkomst. Daarin tegen is hij een slechte borst drinker. Ik moet hem de hele tijd helpen en 100x opnieuw aanleggen.
Maar misschien helpt het als je hem ook aan een speentje probeerd te laten wennen.

Ik heb avent en ben na een maand al begonnen met 1 flesje afkolven, dat ging nog net maar nu vertikt ie het. Hetzelfde met het speentje, dat krijg ik er vanaf de geboorte al niet in en probeer nog dagelijks. pfff echt een kerel he

Er bestaat een ‘breast bottle’ alleen kan ik even nergens informatie daarover vinden.
Verder proberen, elke dag.
En als Daan de fles geeft en jij niet in zicht bent?

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Nope, maakt niet uit of ik er wel of niet ben of het zelf probeer. hihihi hij is wel erg vasthoudend he.

Bedoel je zoiets Jolanda ? http://www.borstvoedingalmere.nl/BVA%20Adiri.htm

Whahaaha wel een eigenwijze maatregel voor een eigenwijs mannetje.

Ja die bedoel ik.
Tja als het helpt zou ik het gewoon proberen.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Weer geprobeerd net, en hij maakte er meteen een heel groot drama van. Ik heb bedacht dat ik het morgen eens op een ander tijdstip probeer, s`middags of zo. Dit hebben we nog niet eerder geprobeerd. Hahaha ik dacht ik probeer hem aan te leggen en als hij wat wegsoezelt dan die ik stiekum het flesje erin. Nou daar kwam mamma gauw weer van terug hoor.

Hmm…lastig hoor…
Ik heb hier trouwens net die Avent flessen gekocht die speciaal bedoeld zijn voor als je borstvoeding geeft (wat ik dus weer wil proberen)
Maarre…als ik het zo hoor dan zijn die flessen ook geen “garantie” dus …
Nou ja, ze waren maar 6 dollar (voor 3 stuks)
Succes Astrid!

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

PFFFFFFF da`s echt niet duur Bieb, Ik heb ze allemaal nog en nog gekregen van me zusje maar anders had je er nog een paar voor me mogen scoren whahahahaha

Hier was het zo dat ík Milan ook geen fles kon geven, als hij mij zag wilde hij de échte borst, maar als papa het deed of oma dan deed hij het prima, heeft papa het al gebrobeerd of jij alleen?

Groetjes Nathalie & Co

Zeker heeft pappa het geprobeerd en dit ging in eerste instantie ook redelijk goed in het begin. Maar omdat Jessin er nu zo`n groot drama van maakt kan pappa er niet tegen alhoewel hij wel eerst probeert.

Ik denk zoveel mogelijk oefenen. Misschien altijd een flesje gaan geven. Maar ja dan moet je gaan kolven. Misschien voor een paar dagen? Nika weigerde dus ook, ik heb haar toen alleen de fles gegeven. Ze kreeg natuurlijk na een tijdje wel honger. Dus nam ze na een dag of zo wel de fles. Je hebt wel kans dat ze de borst dan niet meer willen. Tymon wil de laatste tijd eigenlijk liever een flesje. Dat drinkt toch gemakkelijker.

Ons jongste dochtertje wilde ook niet uit de fles drinken. Achteraf bleek dat de maat speen niet goed was. Ze had vanwege de borstvoeding zo’n zuigkracht dat de speen gewoon teveel melk ineens gaf. Een kleinere maat speen en ze dronk als een tierelier uit de fles! Dus mogelijk ligt het aan de speen Astrid.

Ons oudste dochtertje heeft destijds ook de fles niet willen hebben, maar die bleek teveel fruithap te krijgen en dus had ze om 12.00 uur geen zin in de fles. De borst pakte ze wel op dit tijd. Dacht ik…Achteraf bleek dat ze daar ook al vrijwel niks meer uit dronk, ze vond het alleen maar lekker om te sabbelen. Toen ik die voeding van 12.00 af ging bouwen heb ik ook helemaal geen stuwing gehad. Voor mij een teken dat ze dus inderdaad die voeding al een tijdje niet meer pakte vanwege de te grote fruithap.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Een ander tijdstip werkt ook niet, hm en dit speentje heeft hij eerder wel gewoon gepakt. Volgens mij hebben we hier een kleine deugniet die een loopje met ons neemt hahahaha

Wat een kleine dondersteen nu al! Tja, dan heb ik ook geen idee hoe je hem wel aan de fles krijgt. Het dochtertje van een vriendin wilde pas de fles pakken toen ze helemaal geen borst meer kreeg. Vervelende overgang is dat hoor, zeker als je eigenlijk nog wel gedeeltelijk borstvoeding wilt blijven geven. Echt een tegenvaller.

Een kleinkind van een kennis van mijn ouders maakte het nog bonter en wilde helemaal geen fles drinken, ook niet toen de borst gestopt was. Dat kindje hebben ze opgenomen in het ziekenhuis en net zo lang daar gehouden tot het wel wilde drinken. Zo konden ze in elk geval goed in de gaten houden of het niet uit zou drogen. Uiteindelijk zou het zo’n honger krijgen dat het geen keus had. Toen is het na een aantal dagen wel gelukt. Maar dat gaat wel dwars door je moederhart hoor. Hoop niet dat het bij jou zover komt en dat die kleine doerak stopt met grappig zijn en binnenkort weer gewoon aan de fles gaat.

Het zijn gewoon flesjes met afgekolfde melk, als het nou poedermelk was vond ik het nog wat anders. Klein schurkie he… Maar wel lastig dadelijk. Ik ben vanmiddag naar de kapper geweest voor een permanent,nou dan ga ik toch wel een beetje beroerd de deur uit. Ik had wel voor de zekerheid een hapje klaar gezet, zadat hij toch iets te eten had als hij de fles zou weigeren. Ja hoor, flesje ging er dus ook niet in toen ik er gewoon niet was, dus gelukkig wel een hapje. Heb me bedacht dat dit eventueel ook nog een alternatief is, dat ik de moedermelk wat verdik met rijstmeel en hij het dan eten kan of zo.

Toen mijn oudste dochtertje niet uit de fles wilde drinken en we nog niet wisten wat er aan de hand kon zijn, hing ik een zuigfles met een klein laagje water met een lintje/koordje in de babygym. Je weet wel zo’n speelkleed met zo’n boog er boven met speeltjes.

Daar zette ik haar in haar wipstoeltje in zodat ze de fles recht voor zich kon pakken en ze er spelenderwijs wat beter kennis mee kon maken.

Uiteindelijk bleek dat die te grote fruithap de boosdoener was, maar het was in elk geval het proberen waard.

Maar Jessin pakt nog niks zelf he? Jammer, anders was dit misschien de truc waar je hem mee aan de fles zou kunnen krijgen.

Jessin kan nog maar net dingetjes grijpen en vastpakken, dus heb wel een flesje water waar hij mee tutten kan ( niet dat het echt zijn mondje ingaat hoor ). MAAAAARRRRRRR JAHOEIIIIIIIIII ik heb er 1 flesje in. Ja ja, lekker stiekum in zijn slaap gedaan hahahaha. Hij slaapt s`avonds nog beneden en normaal maken we hem wakker zo rond 23.15 of wordt hij zelf wakker. Hihihi nu sliep ie dus nog en heb ik gewoon het flesje erin gestopt. Na 3 slokjes werd ie er wel zeker wakker van, maar had zoiets van “ach ja laat maar” of zo.Hahahaha ik zag hem denken. Ik heb het wel maar met poedermelk gedaan ( helaas ) want heb het idee dat de bv in een flesje voor hem gewoon erg raar is. Dus vanavond weer proberen en dan eens een poging overdag doen. Ben benieuwd.
Hmm wel is ie me de laatste 2 nachten ( voor het eerst trouwens ) om 5.00u brullend wakker en dan zit ik er zeker een uur mee beneden. Het is geen honger en heb zelfs de indruk dat ie dan toch nog wel moe is, maar ja we zien wel weer hoe dat verder gaat.