Hoe krijg ik Eva van tafel?

In de flat hebben wij een hele lage tafel. Nu heeft Eva ontdekt dat het erg leuk is om daar op te gaan zitten. Gisteren stond ze er opeens op, met haar handjes de lucht in, als een soort circusartiest. Wij willen natuurlijk niet dat ze dat doet. Ten eerste kan ze er afvallen en met haar hoofd op de stenen komen, ten tweede is het natuurlijk niet normaal om op tafel te zitten/te staan. We zeggen dus steeds: ‘NEE, MAG NIET!’ en ‘EVA, NIET OP TAFEL!’ We halen haar er keer op keer af. Het helpt niet. Ze ziet het als een spelletje en lacht als we haar er af halen, zo van: hahaha, nu klim ik er weer op, ok? Ik was aan het stofzuigen en toen ik me opkeerde zat ze alweer als een circustijger op tafel. Hoe krijgen we haar zo ver dat ze snapt dat het echt niet mag? Waarschuwen helpt dus niet…Ik denk dat een strafplek hier ook geen zin heeft, want we wonen hier nog maar een paar weekjes…Wat nu?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Een strafplek heeft altijd en overal zin! Maakt niet uit dat je niet lang meer in dat appartement woont!

Wij maakten waar we ook op bezoek waren gelegenheids-strafplekjes als dat nodig was en dat werkt echt! Gewoon doen dus!

Eva is 1,5, die is niet gek en ze profiteert ervan dat ze aan jullie merkt dat jullie in de flat voor die korte periode geen strafplekje meer maken.

En verder: doorgaan met “Nee, mag niet” zeggen. En tjoepa, naar strafplekje! In het begin lijkt het een uitzichtloze situatie maar er komt een moment dat ze gaat luisteren. Echt!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 07 Mar 2010 11:51:47

Idd, wat Sje zegt

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Ik sluit me bij sje aan, anders neemt ze in het nieuwe huis ook een loopje met je of als jullie ergens anders zijn.

Groetjes,

Michèle

Thoby heeft van de week bij mijn vader op de gang gestaan

Ik moest wel…hij bleef NIET van de kast deurtjes af.

Ik denk dat ik het wel 10 keer heb gezegd…ja en toen was het klaar.
Hup op de gang…dikke tranen natuurlijk maar de kast deurtjes waren daarna opeens niet meer zo interessant!

Groetjes
Margot

Hoe eerder ze doorheeft dat jullie overal strafplekjes kunnen maken, hoe eerder ze ook leert om op andere plekken naar jullie te luisteren. Anders luistert ze straks thuis wel omdat ze weet dat ze daar een strafplekje heeft en gaat ze op een ander de hooligan uithangen. Dat wil je ook niet.

Je kunt in een winkel nog wel een strafplekje maken als je zou willen in een noodgeval.

Groetekes, Sje

Gewoon strafplekje creeëren, desnoods in de kinderstoel met gezicht naar de muur. Die kinderstoel zal er in het andere huis ook zijn en muren genoeg denk ik

Wij hebben de mat bij de voordeur gekozen en bij anderen gaat hij ook op de mat (bij voor- of achterdeur).

Succes en blijven volhouden!

ja dat is idd gevaarlijk,
maar laat jij eva b.v. op de bank spelen of op de stoel? want als je dat doet is de kans natuurlijk groot dat als ze weet dat ze op tafel kan klimmen ze ook daar gaat spelen.
gewoon doorgaan met corrigeren en haar eraf halen
het is vaak 100 keer herhalen voordat ze ook echt blijven onthouden dat dat niet mag,
ze “weten” het wel maar ze moeten het ook doorhebben.
vaak hebben ze het ook pas door als ze een harde val maken, maargoed daar zit je ook niet op te wachten.
als ze niet wil luisteren zet je haar desnoods in de box met een boze mama stem, of in de hoek of in een stoeltje op de gang of waar je ook een strafplekje hebt.
ze snappen dat echt beter dan je denkt.
voorbeeld: als rico iets doet wat niet mag en na 3x corrigeren en hij trekt nog alle fotoalbums uit de kast, dan zet ik hem boos in de box,
en ga op zijn lengte hurken en zeg heel duidelijk dat het niet oke is dat hij dat doet en dat hij maar even gaat afkoelen
niet dat hij daar veel van snapt maar het is brullen geblazen omdat hij weet dat hij in de box moet omdat ie niet lief is geweest.
maar als ik hem gewoon zomaar in de box zet omdat hij lang genoeg over de grond heeft lopen rennen en ik wat anders moet doen dan vind hij het wel weer oke.
het is maar net hoe je het brengt

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hoi,

Eigenlijk hetzelfde als wat ik bij de bank schreef.
Even bij de arm pakken en zeggen: kijk mamma/pappa eens aan,
nee dat mag niet.
Aan tafel eten we altijd en het is niet de bedoeling dat jij er op gaat staan.
Als je valt is het au. Niet meer doen!
Even heel boos bij kijken.
Zal zo over zijn neem ik aan.
Denk dat je dan niet eens op de gang hoeft te zetten.

Ook nu doen, ook al ga je straks verhuizen. Dan leert ze dat het nu ook al niet mag en straks helemaal niet meer.

Groetjes Lisan.

hier hebben we ook een strafplekje en dat is de gang en ook als we ergens op bezoek gaan. Als ze niet luisterd als we ergens op bezoek zijn hoef ik alleen maar te zeggen "Luisteren, want hier hebben ze ook een gang"en moet zeggen werkt meteen! Gelukkig nog nooit de gang hoeven te gebruiken.
Ik zou ook consuquent een “straf” plekje maken, anders gaat ze een loopje met jullie nemen.
Of het nu een nieuwe woning is of niet, ze moet weten wat wel en niet mag en wat dus de gevolgen zijn van niet luisteren.

Groetjes Gytha

haha ik moet ineens ergens aan denken,
toen ik laatst dat topic opende over dat rico zo eenkennig was die dag tegen die vriend van ons, toen zei die vriend ook al; nou weet je meteen wat je kan zeggen als hij niet luisterd later: pas op he anders ga je naar ome twan

@Gytha, heel herkenbaar “Luisteren, want hier hebben ze ook een gang!”. Haha!

Groetekes, Sje

Ok, ok, het is duidelijk! Hier komt dus ook een strafplekje. Ik heb haar al een keer op de gang gezet, een paar weken geleden, maar dat hielp toen niet erg. We negeerden haar toen en dat hielp wel. Eva luistert juist heel goed, als ze ergens aanzit wat niet mag, hoef ik maar ‘EH!’ te zeggen en ze stopt ermee. We waren vandaag bij een vriendin en daar gedroeg ze zich zo voorbeeldig, dat mijn vriendin er helemaal van stond te kijken. Ze ramde even met een stuk lego op haar nieuwe tafel en toen zei ik: ‘HE, dat mag niet!’ en ze ging meteen wat anders doen. Bij opa en oma is het hetzelfde. Die hebben loeidure meubels en ze weet dat ze daar niet aan mag komen. Dat doet ze dus ook niet. Ik krijg juist altijd complimenten dat ‘jouw kind zo goed luistert’. Dat doet ze ook. Ze is absolúút geen HOOLIGAN, integendeel. Maar bij die tafel heeft ze het niet door, of wil ze het niet door hebben. Vandaag deed ze het al een stuk minder dan gisteren moet ik zeggen. Maar als ze het weer doet, zet ik haar in de kinderstoel met haar gezicht naar de muur. Ze moet wel weten dat ze stout is. Nu is het voor haar een spelletje, maar voor mama niet! Dus…ook hier komt een strafplek. Als die zelfs in een winkel te maken is, moet het hier zeker lukken! En anders halen we ome Twan van Inge erbij, is het zo over!

Groetjes Rainbow, trotse mama

haha goed idee rainbow, geloof me dan is het METEEN afgelopen
en ze willen wel graag kleine hooligans zijn, maar wij zijn ook zo angstaanjagend, ze durven niet meer

@ Sje hahah ja het werkt perfect!
Want de gang s echt niet leuk en zeker niet bij iemand anders!
Dus gaat ze maar luisteren!

Groetjes Gytha

hahah Rainbow je hebt een voorbeeldig kind die goed luistert maar … die het nu ook wel leuk vind om mama uit te proberen! Dus laat je strengheid maar varen… en je hebt er levenslang plezier van.

Soms vind ik mezelf ook streng hoor… maarre als papa thuis is is die nog strenger! En luistert hij super goed… dus het heeft voor beide profijt ook voor de kleine meid/jongen. Ze weten hoever ze kunnen/mogen gaan!