Hoe krijg ik de laatste fles naar 19 uur

Hallo moeders,
FF een vraagje.
Demi krijgt nu haar laatste fles tussen 20 uur en 20.30, maar hoe krijg ik die in hemelsnaam naar 19 uur ???
Haar ritme is als volgt:
Tussen 7.30 en 8 uur fles
Tussen 10 en 10.30 fruithapje
Tussen 12.30 en 13 uur fles
Rond 15.30 half potje groente
Bad
Rond 16.30 fles en dan de laaste tussen 20 en 20.30.
Dus hoe doen jullie dat ?
Gr. Natasja

Hoi Natasja,

Zoë is nog niet zover, maar ik weet wel hoe mijn vriendin het maar haar 2 kids deed.
7.30 uur fles
10.00 fruit en fles erachteraan rond 11.00 uur
15.00 uur fles
16.30 uur groentehapje
19.00 fles
En dat werkte bij allebei haar kindjes, misschien heb je er iets aan.

Groetjes,
Inge

7 uur pap

10 uur fruit

12uur broodje en fles

1530 fles

1730 groente

19uur fles
maar het ligt er ook aan hoe ze slapen he!!
dit is ongeveer hoor , die van mij slaapt maar 1x dus meestal is de fles van 12uur een uurtje eerder , want dan is ze niet te haren meer hihihi
sucses!!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd

Nou zo had ik het ook ongeveer willen doen, maar het fijne is dat Demi ontzettend veel slaapt en als zij haar fruithap op heeft en dan de fles om half 1 krijgt drinkt ze die niet helemaal leeg en hetzelfde met de groente. Ze drinkt de fles dan niet helemaal leeg en het lijkt me dat ze dat wel moet doen. Dus misschien is dat te vroeg op elkaar ! Drinken jullie kindjes wel alles op na fruithap of groente ? En hoeveel krijgen ze dan ? Demi weegt nu ongeveer 8 kilo, dus een klein dik propje haahahahahah.
Gr. Natasja

Hoi Natasja,

Demi is maar iets ouder dan Anouk en ons schema is als volgt:
07.00/07.30 fles (210 + 7)
10.30 fruithap (ca. half potje)
11.30/12.00 fles melk (210 + 7), laat ze altijd 60/80 staan
15.00/15.30 fles melk (210 + 7), laat ze altijd 60/80 staan
16.30/17.00 groentehap (4/5 lepeltjes + beetje water) (vindt groente nog
niet lekker)
19.00/19.30 fles (210 + 7 + 2 schepjes rijstebloem)

's Middags zou de groente eigenlijk eerst moet om de fles daaropvolgend af te bouwen. Maar als ik dit omwissel drinkt ze helemaal niet. Als ze 's morgens lang slaapt, geef ik haar ook wel eens eerst de fles melk en dan pas het fruithapje

Het blijft altijd lastig vind ik. Hoeveel fruit en groente krijgt Demi?

Grt, Sabine

Hallo Sabine,
Dat is ook een fijn schema inderdaad.
Moet ik ook echt gaan proberen, maar slaapt Anouk nog veel of is ze al heel veel wakker en gaat ze nog naar bed als je de groentehap of de fles hebt gegeven ??
Demi is namelijk een echte slaapkop. Wil na elke voeding toch nog even naar bed.
Demi krijgt wel een heel fruithapje maar een half potje groente. Heb een heel geprobeerd, maar dat was toch wel teveel. Ze laat ook best veel staan net als Anouk en ik probeer dat elke keer maar naar binnen te proppen, maar bij haar is nee ook echt nee. Ben altijd zo bang dat ze te weinig vocht binnen krijgen.
Erg he ?
Ja die rijstebloem ben ik niet zo happig op, omdat Demi de ene keer harde ontlasting heeft en de andere keer dunne, dus durf dat niet zo goed aan en ik weet niet welke speen ik daarvoor moet pakken. Heb er een paar liggen, maar dat is drama. Heb nu tutje 3 van Avent en daar komt het niet doorheen, Papspeen van Difrax is weer te snel. Ik ga zometeen maar over op de bambix. Slaapt Anouk al wel constant door 's nachts of rommeld die ook nog wel eens de ene week wel dan weer een paar dagen niet, dan weer twee weken wel enz. enz. ???
Wat een gevogel allemaal he ?
Dus Anouk is maar 3 dagen jonger dan Demi wat leuk zeg ! 22 December dan als ik het goed heb ? Zielig voor die kleintjes he in December jarig zijn, krijgen ze alles in een keer. Demi is 5 weken te vroeg geboren dus riep heel de tijd “niet in December”, maar ze was wat eigenwijs.hahahahahahahaa nu nog ! Wel grappig. Nou heel verhaal dus ga er maar eens mee stoppen Gr. Natasja

in het begin dronk chloe ook niet hele flessen na een hapje , toen ben ik iets minder hapje gaan geven , en nu drinkt ze ook na een voledig hapje
blijft toch een beetje aftasten hoor
zelfde met groente , ze moest echt op tijd eten half zes , en dan ander half uur later de fles , aten we later moest ik die fles ook opschuiven , ging ze dus te laat naar bed
maar nu inmiddels al geef ik een half uur na de groente de fles , hij gaat leeg , dus dan ligt ze ook vaak om half zeven al op bed , heeeeeeeeeeerlijk hihihihi
dat komt dus vanzelf , dat ze wat meer kunnen verdragen!!!

Hallo daar,

Mijn schema is:
7.00 fles 200
10.15 fruit
13.00 fles 200 met broodje, of pap
16.00 Groente
19.00 fles 200 0f pap.

En tussendoor water, thee en af en toe een yoghurtje.
En als hij z’n fles niet leegdrinkt maak ik van de overgebleven melk een papje.
En dat gaat er altijd in!

Groetjes

Hoi Natasja,

We rommelen er wat af he? Anouk is inderdaad van 22 december. Uitgerekend op 1 januari 2007 (ha ha) maar ja een keizersnede wordt gepland he!

Anouk slaapt ook nog wel redelijk veel hoor. Onze dag ziet er ongeveer zo uit:

07.00/07.30 fles, spelen en dan weer slapen van ca. 09.00 tot 10.30, daarna bad
11.00/11.30 fles, spelen en dan weer slapen van ca. 13.00 tot 15.00 uur
(12.30 fruithap)
15.00/15.30 fles, spelen en dan nog slapen van ca. 18.00 tot 19.00 uur
16.30 groentehapje
19.00/19.30 fles, spelen en dan om 20.30 naar bed voor de nacht.
Meestal ga ik 's middags om 16.30 uur nog even met haar wandelen (nou ja als het droog is tenminste!)

Ik vind het ook wel eens rot dat ze niet altijd goed drinkt. Ben toch ook wel eens bang dat ze niet genoeg binnenkrijgt. Maar ja proppen heeft ook geen zin. Ze zet het op een krijsen als ze geen zin meer heeft (en dat is net 6 mnd oud!)

Voor de rijstebloem gebruik ik de 3-standen speen van Difrax. Lukt net, maar soms laat ze wat staan omdat dit natuurlijk dikker is (doe 1 tot 1,5 schepje door de avondfles).

Nou wat een verhaal weer!

Grt, Sabine

en het leuke is van al dat rommelen is bij een volgend kindje hou je meteen het schema aan waar je uiteindelijk op bent gekomen
ik heb er drie en doe bij alle drie hetzelfde grappig he!!!
maar goed dat heb ik bij de eerste ook allemaal uit moeten vogelen hihihi
maar meiden het word alleen maar makkelijker !! echt waar

Gewijzigd door - nancy g op 02 Jul 2007 13:45:16

He Nancy, geloof ook dat het bij een volgende (nog even wachten!) alleen maar makkelijker wordt.
Nu willen we het misschien ook wel te goed doen, en zo blijf je bezig. Maar het is alles waard hoor zo’n klein mensje op te zien groeien.

Jij hebt er dus al 3. Een mooie dagtaak zeker, maar van jou kunnen we dus nog een hoop leren. Blijf vooral online en blijf ons helpen.

Grt, Sabine