Hoe krijg ik Cas weer aan het eten?

Ik zit dus met een probleem, mijn (vr)eetmonster is veranderd in een jongetje dat weigerd om te eten!!!
Waar hij voorheen nog 6 boterhammen per dag at, ben ik nu blij als we er een halve boterham in krijgen.
's Avonds is helemaal een ramp, hij begint al te gillen al hij zijn bordje voor hem krijgt.
We hebben de hele truccendoos al gebruikt maar niets helpt.
Drinken doet hij wel goed dus uitdrogen zal hij niet.

Iemand tips of (andere) trucs?

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

negeren…

hier ook van een vreet monster in een kind wat nu al 1.5 jaar leeft op feta kaas… die oudste eet alles wat los en vast zit , maar vic is drama, maarja hij groeit goed doet het goed heeft schoenmaat 29 en is net 3… tja wat is wijsheid, wij zetten bordjes voor, niet eten jammer dan…

groetjes Kim, mama van

en

Ben blij dat ik niet alleen sta.
Ik geef hem bijvoorbeeld als hij echt niets heeft gegeten 's avonds een beker met pyjamapapje van Nestlé, dan heb ik toch gevoel dat hij wat op heeft en voor hem is het drinken en geen eten.

hier is dat ook zo geweest hoor,dylan ook at altijd alles mee en ineens wilde hij niks,kaitlyn idem dito at ook veel en ineens ook haast niks

gewoon negeren hoe rot het ook is

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Ik zou het ook negeren. Zeker als-ie wel gewoon drinkt, prima toch?!

Ik zie dat-ie nog geen 2 is. Het kan zijn dat-ie nog met een paar kiezen bezig is. Heeft hij zijn hoektandjes al wel?

Let er maar eens op of het iets met zijn gebit kan zijn, dat zou het een en ander verklaren.

Groetekes, Sje

nou jolanda ,het is gewoon een fase .tanja heeft ook een periode gehad .niet leuk maar het kwam van zelf weer goed .

groetjes marielle mama van tanja

tanja is nu 

Lilypie 5th Birthday Ticker

Cas heeft al zijn tanden en kiezen al, gelukkig hihi.
Joh ik weet niet wat het is hoor.
Misschien is hij wel vroeg met; ik ben 2 dus ik zeg NEE!!!
Ik zet vanaf nu gewoon zijn bord voor hem neer en kijk wel wat hij ermee doet.

Bedankt voor de reacties in ieder geval.

jolanda,

weet je wat ik altijd deed,brood maken smorgens,zetten het op tafel neer,en als ik langs liep pakte ik stukje en deed het in hun mondjes,vooral als tiktak aan stond hapte ze hadden ze het 1,2,3 niet door en ja ze deden er een ochtend over maar ze hadden iets binnen

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

ik heb misschien wel een idee wat bij mij heef geholpen.
als je de tafel dekt dek dan niet voor hem hierdoor voor hij zich buitengesloten
ja dat is lullig maar leg hem uit dat hij niet wil eten dus dat hij er dan niet bij hoort aan tafel, als hij erbij wil horen zalhij weer moeten gaan eten.

hoop dat je hier iets aan hebt

greotjes wendy

Hier weigerde Kasper tot voor kort echt heel erg vaak. Nou ik zette gewoon elke dag ontbijt/lunch/ avondeten voor zn neus en als ie t at was ik in de hoerastemming (vooral met avondeten, dat was echt een unicum als ie wat at, brood ging meestal nog wel een halve erin) en als ie t niet at niks aan de hand. Heb nooit iets vervangends gegeven, altijd gewoon stoicijns t genegeerd. Kijk, je kan ze toch niet dwingen om te eten en er drama van maken werkt echt alleen maar tegen je, en vervangende dingen geven op de lange duur toch ook (vind ik dan persoonlijk) Nou t heeft iig hier vruchten afgeworpen, Kasper eet nu heel normaal mee. Kasper heeft t trouwens echt al vanaf baby af aan gedaan hoor, hij at ook bv nooit brood met hartig beleg, van mij mocht ie tot 2,5 jaar wel pindakaas als vervanging maar inmiddels eet ie gewoon worst op brood! zonder morren!! joehoeeee!!

liefs, Els