Hoe kom ik van die 4e fles af?

Senne is nu 8,5 maand en drinkt nog 4 flessen. Hoe kom ik daar vanaf?
Ook wil ik de groente later geven. Nu krijgt ze die om 4 uur…

Haar schema:
730 180/6
900 fruit
1200 halve boterham (ze wil nu nog niet meer maar eet nog maar net brood)
en fles 180/6
1300 halve liga
1600 groente
1700 180/6
2000 180/6

Hoe kan ik het beste gaan schuiven zodat ik op een meer normaal schema kom?

Met het cb kom ik er niet uit, ze zeggen alleen dat het veel teveel is maar ze zeggen wel dat Senne het zelf aan zal geven! Nou, niet dus, want alles gaat schoon op!

Groetjes van Sascha en Senne

Tja moeilijk is dat het!
maar misschien kun je die liga van 13.00 uur gaan geven rond 14.00 uur want het is best dicht op elkaar allemaal ( de middag fles en de liga)
dan zou je dus het groente hapje ook naar 17.00 uur kunnen schuiven, dan proberen om de fles van 17.00 uur weg te laten en dan op 20. 00 uur het laatste flesje (eventueel met rijstebloem).
Dus;
7.30- Fles
9.00- fruit
12.00-Halve boterham + Fles
14.00- Liga + drinken (diksap, water, lauwe thee)
17.00-Groenten
20.00-Fles
Ik hoop dat je er iets aan hebt! Succes!!

Groetjes,
Monique mama van Silver

Het schema van Erik toen:

7.00 pap
9.30 fruit
12.00 1 broodje + fles
15.00 fles
18.00 groente + toetje

Wij gaven dus geen laatste fles meer, maar nog eentje om 15.00 uur. Als ik jou was, zou ik proberen om de groente naar etenstijd te verschuiven (dus wanneer jullie ook eten). De fles van 17.00 uur vervalt dan en die van 20.00 uur kan je er gewoon nog in houden. De liga zou ik dan rond 15.00 uur doen met wat sap of thee/water.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik heb Senne nu in bed gelegd en geef ze strakjes als ze uit bed is een Liga. Ik ga proberen om sap erin te krijgen want het principe van een tuitbeker snapt ze nog niet. Ze zuigt er goed aan maar ze slikt niet, gek toch?

Dan de groente proberen te rekken tot half 5 en de fles dan om half zes. Dan drinkt ze de fles van 2000 niet meer leeg. Ik denkd at ik het zo maar probeer te rekken. Ze eet ook nog geen toetje, Danoontje vond ze zo vies!! Misschien omdat dat zo koud is na de groente…

In ieder geval bedankt voor de tips zover… ik laat wel weten wat de vooruitgang is.

Dit was Rens z’n schema toen

7.00 2 broodjes en bv
10.00 fruit en roosvicee
11.30 2 broodjes en bv
15.00 liga/rijstwafel oid en roosvicee’
16.30 / 17.00 warm eten en een bakje joghurt
20.00 bv(hebben we met negen maanden laten vallen, hem er gewoon niet meer voor wakker gemaakt)

Misschien kun je haar iets anders aan bieden als een danoontje. Bv joghurt evt met wat roosvicee/fruit erdoor misschien dat ze dat wel lust?

Bij ons in belgie gaat het allemaal weer net wat anders. In nederland begrijp ik dat het de gewoonte is om fruit en groente tussen de flessen in te geven. In Belgie is het de gewoonte dat de fruit en groente in de plaats van een fles komt. Mijn dochtertje is nu bijv bijna 5 maanden en ben met groente begonnen. ze krijgt nu nog 5 flessen. 8.00- 12-00-16.00-19.30-23.00. nu krijgt ze om 16.00 uur groente en een flesje. Zodra ze haar groente goed eet en hiervan een volledige maatltijd, ongeveer 200 gram, eet, dan vervalt de gehele fles van 16.00 uur. Hierna beginnen met fruit bij de fles van 12.00 uur en het zelfde. Zodra ze hiervan voldoende eet, vervalt de gehele fles van 12.00 uur. Als ze dan straks dus ook aangeeft de fles van 23.00 uur niet meer te willen, dan heeft ze rond de 7 maanden dus nog maar 2 flessen per dag. Dit moet wel min 500 ml zijn, dus worden 2 flesjes van 240/8 Na de groente en het fruit, water te drinken aanbieden. Misschien heb je er toch wat aan ondanks dat men in Nederland totaal anders adviseert.

mama1980

Ik zou proberen om de 17.00 fles eraf te krijgen.
Ons schema was met 8,5 maand.

7.30 boterham en fles 180/6
9.00-10.00 slapen
10.00 koekje en diksap/roosvice
12.00 boterham en fles 180/6
12.30 tot 14.00 slapen
14.30 fruit en diksap/roosvice
17.00 a 17.30 warm eten
19.00 a 19.30 fles 180/6

Onze meid vond niks aan flesvoeding dus al heel snel is de 12.00 fles komen te vervallen en vervangen door diksap/roosvice.
Niet veel later is ook de 7.30 fles vervallen en vervangen door gewonen melk/ yogi.
Toen onze meid 11 maand was wilde ze ook de 19.30 fles niet meer. Dus met 11 maand was ik van de opvolgmelk af!

Je zou, als Senne het wil en lust…s’morgens ook pap kunnen geven.

Kun je hier iets mee?

Gr

quote:
Misschien kun je haar iets anders aan bieden als een danoontje. Bv joghurt evt met wat roosvicee/fruit erdoor misschien dat ze dat wel lust?

Dat kan ik wel proberen. Tot die tijd geef ik een beetje melk als “toetje”

quote:
Onze meid vond niks aan flesvoeding dus al heel snel is de 12.00 fles komen te vervallen en vervangen door diksap/roosvice

Senne is helemaal gek van de flesvoeding! En vind niks aan diksap dus dit werkt niet voor Senne Zeker nadat ze in het ziekenhuis heeft gelegen is ze helemaal gek als ze de fles ziet.

We hebben vandaag om half 3 (ze werd erg vroeg wakker!) een Liga gegeven. Om 4 uur de groente met een flesje van 120 erna… Om 5 uur lag ze op bed.
We bouwen het wel af denk ik, niet ineens laten vervallen.

Ben wel benieuwd hoeveel ze weegt als ik naar het cb moet de 19e…

O ja… en ze lust ook geen pap…

Dat moeilijke eten met structuur heeft ze van mij, ik lust nog steeds geen vlees omdat ik de structuur zo vervelend vind in mijn mond

Ons schema was toen (en nu bijna hetzelfde, alleen boterham en kleine fles ipv pap):

7.30 150 cc pap
9.30 koekje en diksap
12.30 boterham en 120 cc melk
15.30 fruit en diksap
17.00 avondeten
20.00 fles 180 cc

Je kunt dus 's ochtends ook een boterham geven en wat melk.
Seth sliep om 10.00 uur en om 14.00 uur.
Verder kan je ook een beker met een rietje proberen (of een pakje drinken in het begin), dat vond Seth op die leeftijd helemaal stoer

Ik zou in ieder geval die liga niet meer om 13.00 geven, want dan heeft ze net gegeten. Dus deze verplaatsen naar als ze wakker wordt, met wat drinken proberen (blijven oefenen, komt vanzelf goed!).
En zo kan je het avondeten ook lngzaam gaan verplaatsen, tot ze gelijk met jullie eet of iets eerder (vond ik altijd makkelijk)
Succes!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Waarom zou je er een fles af willen halen als Senne laat merken dat ze gewoon honger heeft?

Groetjes Evelien

quote:
Waarom zou je er een fles af willen halen als Senne laat merken dat ze gewoon honger heeft?

Groetjes Evelien

Nou, 4x 180 is gewoon teveel voor een baby van 9 maanden. Je kan ze misschien niet verwennen maar wel gewennen aan (te)veel melk. Ze vind 'm eerder lekker dan dat ze hem nodig heeft. Ze heeft een tijd Allergy Care gedronken omdat ze in het z’huis heeft gelegen met het NORO virus. Nu ze weer Friso standaard drinkt is ze niet meer te houden…

Ze is in 3 dagen gegaan naar dit schema:
Om ong half12-12 uur eet ze een hele boterham, vanmiddag zelfs 1 1/4!
Daarna d’r melk 180cc

Om 1330 slaapt ze tot 1530, dan krijgt ze een Liga.
1630 krijgt ze haar groente en vandaag heb ik haar daarna een ongekoeld toetje gegeven. En ze smulde ervan!!
Het was yogolino van Nestlé, daar zit 100 gram in. Ik heb haar daarna geen fles meer gegeven, het leek me wel genoeg voor nu

Misschien is dit het begin van een nieuwe periode? Alleen nu de tijd van de warme hap nog iets weten te rekken…