Hoe kan ik kaarsenvet verwijderen?

Ik heb een hele plakaat kaarsen vet op mijn laminaten vloer gemorst…
Heb het er zoveel mogelijk met een mesje afgekrast maar krijg het niet helemaal weg… ben daarna nog met een schuursponsje en wat sop te werk gegaan maar dat heeft ook niet veel goeds gedaan iemand een tip?
Alvast bedankt!

Groetjes!

Strijkijzer aan, dan wc of keukenpapier pakken, op het kaarsvet leggen en dan met je strijkijzer erover dan blijft het kaarsvet aan het papier plakken.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

wat Michelle zegt is de meest effectieve manier. Anders kan je het proberen om met een hete doek te doen, nat en heet maken met heet water en daarmee proberen te poetsen.
Succes

Lfs

Nou dat ga ik gelijk proberen dan
bedankt hoor!

Groetjes!

Die tip van Michelle ken ik ook, maar dan met een koffiefilter… Al hebben veel mensen di eniet meer in huis met al die moderne koffieaparaten!

Lilypie First Birthday tickers

ja ik heb zelf idd ook een senseo tegenwoordig maar even terug naar dat strijkijzer, blijft de keukenrol of toiletpapier niet aan het ijzer plakken dan? of kan ik het ook met een oude theedoek doen? Ik heb net een nieuw stoomijzer en ben er nog erg zuinig op

Groetjes!

Niet te heet zetten. Kaarsvet smelt al heel snel.

Groetjes,

Michèle

Dan ga ik maar es aan de slag!
Laat zo wel even weten of het gelukt is

Groetjes!

Is het gelukt?

Liefs Michelle

Ja hoor t is grotendeels gelukt! er bleven nog wat ietepiete restjes zitten hier en daar maar die heb ik weggekregen met een doek en heet water mn vloertje glimt gelukkig weer

Bedankt!
Groetjes!

Ik weet eerlijk gezegd niet wat een strijkbout op het kunststof van laminaat doet! Die truc met die strijkbout geldt voor kaarsvet in textiel.

Ik zou met iets van goede ontvetter aan de slag gaan. Dus puur afwasmiddel ofzo, of spiritus dat lost als het goed is ook vet op.

Groetekes, Sje

Ah, ongeveer tegelijk gepost!

Groetekes, Sje

@ sje
Ik had een redelijk dikke theedoek gebruikt en daaroverheen gestreken en t heeft gelukkig niks op de vloer achtergelaten… Met keukenpapier durfde ik toch niet echt…
Nouja t is opgelost maar toch nog bedankt voor je advies weet ik dat weer voor de volgende keer

Groetjes!

Op mijn laminaat ging het ook vandaar dat ik het gerust durfde neer te zetten

Liefs Michelle