Ik vraag dit, omdat ik echt met mijn handen in het haar zit! Grrr. Eva ging altijd prima slapen, niks aan de hand. Nu is het mis. Elke avond!
Het ging en gaat altijd zo: beneden tanden poetsen en pyjama aan, tegen 19.15 uur. Naar boven en liedje zingen bij Max. Die gaat slapen. Bij Eva geeft papa een kus en die gaat naar beneden. Ik lees 1 of 2 1-minuutverhaaltjes en geef haar een kus. Dan wil ze even kroelen en ga ik weg.
Prima, meestal slaapt ze rond 19.30 uur.
Maar nu is ze ontzettend druk voordat ze gaat slapen. Eerst rent ze de kamer 20x door, dan springt ze op de bank, zingt ze etc. Voordat ze boven is, heeft ze al 3x gesprongen, gooit ze deuren open en dicht en zingt ze weer keihard. Als de rust terug is, ligt ze rustig in bed en lezen we. Maar mevrouw gaat dan niet meer slapen! Ik tref haar altijd aan in de badkamer, waar ze zichzef volplakt met pleisters??? Ze plakt maandverbandjes tegen de badkamerdeur (zit er best grappig uit eigenlijk, moest stiekem ook wel lachen) en ze klooit gewoon. Het is altijd hetzelfde! We beginnen er de balen van te krijgen. Ik krijg haar amper terug in bed.Uiteindelijk gaat ze wel slapen, maar ik wil dat ze gewoon moe is en gaat slapen, zoals ze voorheen ook deed. En oh ja, net als Morgan (zie topic Michele) moet zij ook ALTIJD plassen of poepen. Kortom: ze rekt.
Ik weet echt niet hoe ik haar in een rustmodus krijg als ze moet gaan slapen en niet hoe ik haar uit die k-badkamer krijg. Ik heb de deur nu op slot, maar dat is eigenlijk toch maf? Ik heb al veel geprobeerd om haar weg te krijgen, maar belonen werkt niet meer en kwaad worden al helemaal niet.
Wat nu? En duurt het bij jullie ook allemaal zo lang? Het is iets van de laatste 2 weken ofzo. We hadden het eerder, toen ging het goed en nu is het weer een lang ritueel waarna ze dus NOG niet gaat pitten…Ze is gewoon hyperdepieper! En ze maakt Max ook wakker met dat gedool boven…
Groetjes Rainbow