Hoe is het met de zwangere

onder ons ,gaat alles naar wens .en groeien de kleintjes lekker allemaal ,en houden jullie ook een dagboekje bij ???genieten jullie maar lekker van de zwangerschap ,ja sorry was even benieuwd

groetjes marielle mama van tanja

Gewijzigd door - zaan5 op 07 Apr 2005 12:14:26

Hier stront-misselijk, bloedneus vanmorgen (kleintje maar), dikke vingers van vocht vasthouden en ik ruik alles sterker dan normaal.
Conclusie: mega-zwanger, hahaha!

Nee, t is wel balen soms, die misselijkheid en maagpijn.
Maar ja, ik wist dat de kans er in zat doordat ik het met Steef ook zo erg had.
En ik heb het er heus met alle liefde voor over natuurlijk!

Maandag de echo…super spannend!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?

jee dat is niet echt genieten maar dat komt vast nog wel ,als je maandag de echo krijgt ,ik had ook in een vroeg stadum een echo echt heel mooie ,kijk je ook elke week in het boek hoe ver het kleintje is gegroeid en wat er zich ontwikkelt ,ik vondt dat toen erg wonderlijk allemaal .wat er allemaal in je buik gebeurt

En hier een hele bolle, whahaha. Heb een mega buik, dat is wel vermoeiend nu.( moet eigenlijk vanalles maar heb er de puf niet voor) De misselijkheid is de laatste tijd wel redelijk in bedwang moet ik zeggen. Dus zo kachelen we lekker nog zo`n 8 weekjes door. Het kleintje is lekker met enige regelmaat actief en dat blijft een bijzonder gevoel. Ben nu al een beetje verdrietig dat ik dat hierna waarschijnlijk nooit meer voelen zal, maar ja strakjes kunnen we de kleine in het echt lekker knuffelen en dat blijf ik toch ook heel bijzonder vinden hoor !!! Alhoewel Evianne op dit moment erg dikke mik is met Pappa en de knuffels voor mamma er dus vaker bij inschieten whahahaha.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Hier is de misselijkheid stukke minder
Begin wel last van mijn bekken te krijgen
verder voel ik me super goed
En volgens mij voel ik zo heel af en toe al een klein wondertje bewegen in mijn buik
Heb me ook voor genomen om super te genieten van deze zwangerschap omdat het de laatste is

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje of zusje van Robin

Op een paar kleine klachtjes na, gaat het hier prima. De kleine is erg beweeglijk en dat is een lekker geruststellend gevoel elke keer. Vandaag net de knoop doorgehakt voor het geboortekaartje, nu de tekst nog. Het duurt nog 3 maanden, maar ik krijg nu al de kriebels om de ‘babydoos’ op zolder te openen en alles te gaan wassen!

quote:
ik ruik alles sterker dan normaal.

Dat heb ik nog steeds en het is behoorlijk lastig aan het worden. Ik had altijd al een goede neus, maar nu lijk ik wel een speurhond. Collega’s die ruiken, op de sportschool ga ik bijna over mijn nek van de zweetgeuren, etensgeuren uit woningen… Ik ben niet meer zwangerschapsmisselijk, maar nog regelmatig misselijk van stinkende geurtjes!

Alles gaat ook goed hier.
Al een stuk minder misselijk, gelukkig. Ik begin wel al last te krijgen van mijn onderrug. (Had ik bij Levi ook zo’n enorme last van. Ik heb er zelfs een tijd voor in de ziektewet gezeten…)
En ja, die geuren kan ik over meepraten… Het kost me veel moeite om een supermarkt in te lopen!
Verder ben ik enorm aan het genieten!!!

Leuk dat je er naar vraagt, Marielle!!!

Groetjes,

Maike, mama van Levi (21-08-2003) en prummeltje (27 oktober uitgerekend)

ja ik was gewoon even benieuwd ,jee wat vervellent dat sommige nog misselijk zijn ,ja ruiken als een speurhond hihihih is bekend had het toen ook heel erg. hoe vinden jullie kinderen het dat ze een broertje of zusje krijgen

Jee, best veel zwangeren hè!!!
Tel er nu vijf

Dat was ik vergeten te melden in mijn vorige bericht
Ik word wel misselijk van de lucht van het kattenvoer
Dus gelukkig heb ik een lieve man die de katten eten geeft
Ik ruik ook alles hoor pfff soms minder maar ja het hoort erbij

quote:
hoe vinden jullie kinderen het dat ze een broertje of zusje krijgen

Jens zei in het begin dat ie een zusje wilde omdat ‘broertjes stom zijn!’. Gelukkig zegt ie nu dat ie een zusje wil omdat ie al een broertje heeft, dat klinkt even leuker voor Mats. Enkele weken geleden werd ik door de juf van de peuterspeelzaal gefeliciteerd en ze vertelde dat Jens had gezegd dat ie van de zomer een zusje zou krijgen die Fia heette. Hoe ie aan die naam komt?

Mats hebben we het sinds kort ook verteld, omdat ie een beetje vreemd naar mijn dikke buik keek. Ik denk dat ie er alleen aan herinnerd wordt als ie mijn buik zit, dan wijst ie en zegt ie iets van ‘mama baby (of kindje) in buik’, terwijl Jens zonder de buik te zien er wel eens over praat en ook mijn buik wil aaien en zoenen.

Ik weet niet of Evianne het al begrijpt. Soms lijkt het van wel maar soms ook weer niet. We praten over de baby in de buik en noemen het kindje (voor haar ) al bij zijn/ haar naam zodat het dadelijk misschien wat duidelijker voor dr is en vertrouwder klinkt als de baby er is.Kusjes geven en mijn buik aaien doet ze ook en op de vraag of ze een broertje of zusje krijgt, antwoord ze stug steeds ZUSJEEEEEE whahahaha. We vragen bij elke baby die we tegenkomen of we even mogen kijken, nou dat vind ze prachtig hoor en is er erg lief voor. Verder proberen we alle veranderingen voor haar nu zo ongeveer toch wel rond te hebben. Zo staat haar kamertje er al, maar de muren zijn nog niet geschilderd. Ze heeft zelf steeds schroefjes aan mogen geven voor de gipsplaten en dat vond ze geweldig en zo maakte ze de bouw van dr kamertje ook stapje voor stapje mee. Ze vind het super. Ze heeft ook al een groot bed waar ze vanaf de 2e dag dat het er stond al heerlijk in slaapt.
Het lijkt er dus op dat ze alle veranderingen heel erg leuk vindt tot nu toe en ik hoop (en verwacht ook eigenlijk ) dat ze strakjes de grootste verandering ook erg leuk zal gaan vinden.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Lief zeg hoe ze reageerd
Als wij vragen aan Robin waar is het babytje
Slaat hij op zijn buikje
en soms komt hij naar mij toe en trommelt op mijn buik en zegt dan klop klop
Is erg lief volgens mij snapt hij er nog niks van hoor
Laatst zagen we bij familie ook een babytje en Robin ging kijken hoe ze een schone luier kreeg
Bah bah riep hij want ja het meisje had gepoept
Daarna ging hij aan haar handjes en voetjes voelen
En toen ze weg ging kreeg ze een natte kwijl kus van hem
Zo lief om te zien
En ja Robin is nog geen twee als hier het pukkie word geboren
Dus ze zeggen dat het makkelijker is als ze jong zijn en er komt een baby bij
Weet niet of het zo is maar dat zien we dan wel

Levi snapt er niks van.
Wel vind hij het heel leuk om mijn buik bloot te maken en er dan kusjes op te geven. Dat heeft ie helemaal zelf bedacht!
Maar dat er straks daadwerkelijk een broertje of zusje in huis zal zijn, bevat hij natuurlijk niet.
En Levi zegt idd ook steevast: ‘zusje’ als je vraagt of hij een broertje of zusje krijgt! Hmmm, is vast makkelijker uit te spreken dan ‘broertje’.

Groetjes,

Maike, mama van Levi (21-08-2003) en prummeltje (27 oktober uitgerekend)

Lisa zei ook telkens dat ze een zusje kreeg, toen hebben we maar gezegd dat ze een broertje zou krijgen. Werd ze me toch boos!!! Ze wilde liever een zusje!!!
De dag erna heeft ze heel trots tegen opa en oma gezegd dat ze een broertje zou krijgen!! Daar ging onze verrassing!!!

Maar inderdaad veel zwangere, leuk hoor!!

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Stephan houdt voet bij stuk: hij wil een broertje EN een zusje…

Gewijzigd door - Bieb op 08 Apr 2005 17:12:51