Hoe is het met de eerste keer kleuterschool kindje

Hoi,

Heb zelf al wat gespuit over hoe het gaat met onze dochter op school.
Maar was benieuwd hoe het met de andere first timers ging. En hoe bevalt de moeders het. Zo een leeg plekje over dag.
We hebben van de week voor het eerst een ouderavond gehad en ik ga van de week op school helpen met versieren ivm thema herfst vind ik zelf best spannend.

Onze dochter vind het reuze gezellig en intressant op school. Ondanks dat ze s’middags thuis blijft tot aan de hersftvakantie mist ze niet veel. de juf bespreekt met mij wat ze die middag gaan doen. Vaak speel ik er dan thuis na het slapen erop in. Maar meestal is het iets van gym of vrij spelen.
Ook heeft ze haar eerste speeldate gehad. Best grappig en spannend hoor een kind in huis dat jezelf niet kent en zijzelf ook pas een paar weken.
Hiervoor had ze wel eens een speeldate maar dan met iemand van de psz waarvan de moeders het ook leuk vinden even met iemand anders koffie te drinken. En die je al langer kent van de psz dan.
We hebben ook al een weekje gehad ik noem het de na drie weken dip van ik wil niet naar school ik wil bij jou blijven en dan ook echt niet willen loslaten. Maar nu vraagt ze op zaterdag al wanneer is er weer school.

groetjes

lon106

Ow Justin voelt zich helemaal thuis
Doet helemaal mee in de groep
ERg fijn om te horen natuurlijk
VAndaag is hij de hele dag
25 okt word hij 4 en dan herfstvakantie en dan gaat hij voorlopig een aantal dagen naar de basisschool
Justin heeft een spraakachterstand en zit op dinsdag en donderdag op een speciaal schooltje waar ze dus met kindjes werken met spraaktaal achterstanden
Waneer er plek is daar gaat hij 4 dagen en dan op de woensdag naar het basisonderwijs
En dan hopen dat hij met 5 jaar helemaal klaar is voor het basisonderwijs Kwa taal geestelijk loopt hij voor

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

toen de oudste naar school ging had ik er nog eentje thuis dus toen viel het voor mij wel mee en hij had het onwijs naar zijn zin toen de tweede naar school ging had ik het er wel heel moeilijk mee (ik was zwanger van de derde dus had ook vollop hormonen) maar ik kende de juf wist dat het wel goed kwam over twee jaar gaat de kleine naar school tis nog verweg maar ik weet dan dat ik er geen meer thuis heb dus zie er wel tegenop maar de kinderen wennen zo snel en maken snel vriendjes en als ze dan met hele verhalen thuiskomen maakt dat alles weer goed

groetjes

Hier vind charissa het geweldig en baal dan ook als het weer vrijdag is en ze niet naar school mag.Ze komt af en toe wel met gekke verhalen thuis haha, gister ook ze was gekust door een jongen heel snel hahaha lach helemaal dubbel.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie Fifth Birthday tickers

mijn meisje vond het helemaal geweldig om naar school te gaan…ikke minder hahaha…maar omdat zij het zo naar de zin had en heeft vind ik het nu wel leuk…lekker beppen als ze thuis komt…afspreken met vriendinnetjes, kinderfeestjes…en wel een lekker ritme…maar mijn ventje is nog lekker thuis en dat duurt ook nog anderhalf jaar…

trotse mama van een prinsesje van 4 en een prinsje van 2

Hoi

Zoonlief is gisteren voor het eerst naar school gegaan. Hij zei dat hij de volgende dag wel weer naar school wilde, goed teken!
Gelukkig gaan de kinderen van groep 0 tot de zomervakantie halve dagen naar school, dan heeft hij de middag nog om bij te komen.

Groetjes,

jantje

Hoi,

Nou we hebben onze eerste tien minuten gesprek gehad. Was niet noodzakelijk maar wilde wel weten hoe ze op school is nu dat we haar drie keer in de week s’middags thuis laten.
De juf was erg tevreden over d’r alleen en ja dat is echt d’r karakter ook een beetje, is ze erg ongeduldig ze wil over al iets over zeggen en wil aan iedereen vertellen wat er alllemaal de vorige dag of weekend is gebeurd ook heeft ze een erg sterk eigen willetje. En dat botst soms in de zin van dat ze dan boos wordt en de kont tegen de krib gooit. Maar dit valt allemaal nog te behappen. De juf vind het wel normaal gedrag alleen heeft ze het wat sterker dan de andere kindjes zeg maar. Daarnaast is ze wel weer heel sociaal. En slim. Ze heeft als zijnde proef en omdat ze het ook wilde al een oefenboekje uit groep twee mogen maken en dat dit ging boven verwachting goed. In de toekomst mag ze als ze dat wil nog meer boekjes/ taken maken.
Ik vond het wel leuk te horen dat ze op school niet veel anders is dan thuis.

groetjes

lon106

Wij hebben ook net een oudergesprek gehad voor Tessa.

En de juf was alleen maar lovend over Tessa. Ze is erg lief, doet goed mee, kan goed voor zichzelf opkomen. Ze knuffelt dagenlijks met de juf vond ik wel schattig om te horen. En ze vindt het gewoon erg leuk. Het enige ze heeft 1 vriendinnetje (nog van kdv die ook af en toe bij ons komt spelen en andersom) daar speelt ze veel mee en als zij zegt ik wil dat doen wil Tessa dat ook. Maar de juf laat Tessa dan vaak eerst kiezen. Dat is dus niet zo heel erg hoor maakt ook niet uit.

Ze speelt ook wel met andere kindjes hoor. Zegt ze ik zat met Frank in de bouwhoek of zo.

Ze is ook best creatief (ik helemaal niet) en maakt mooie dingen. Ze is nu met een lampion bezig voor sint maarten straks.

Lilypie Vijfde Ticker

Lilypie Tweede Ticker

Hier gaat het super
Vanmiddag hebben ze schoolfotos dus ben benieuwd of ze op de foto willen Ze wilde geen mooie kleren aan Gewone kleren zoals altijd Robin mijn wijsneus zegt dan mam normaal sta ik ook gewoon op de foto en niet met een blouse ik hou daar niet van En ja Justin heeft het liefst zijn shirt van ernst en bobbie aan Dus ja mijn boys zijn als mijn boy`s naar school

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin
Photobucket

hallo,

Mijn zoontje ging helemaal niet graag naar school, ik had altijd een brok in mn keel. Na een paar maanden heb ik hem ook gewoon thuis gehouden. Na een verhuizing zijn we toen naar een nieuwe school gegaan, en ik dacht nieuwe school nieuwe kansen. Weer tranen, maar zijn juf was zo super goed, en toonde echte liefde, kvoelde dat hij in goede handen was, en inderdaad na een paar weken was hij het gewoon. Toch niet gelijk lachend naar school, maar in ieder geval geen tranen meer.
Onze tweede ging vanaf de eerste dag al heel graag naar school, maar zij was het ook al gewoon, want we brachten elke dag samen onze jongen naar school.

Ik moet er wel bij zeggen, dat ze hier in Belgie al met 2,5 jaar naar school gaan. Dus dat speelde wel een rol bij Mert denk ik. Zo klein, en angstig zijn ze dan

Zoals meeste moeders heb ik veel tranen gelaten, vooral bij mijn eerste, maar bij de tweede ben je ervarener, en laat je niet meer zo snel een traan.

Voor alle moeders, geniet ervan, want zij genieten er ook van.

Groetjes,

Aylin (mama van Mert en Maral)

A. A.