Hoe is de rolverdeling bij jullie?

bij ons heel duidelijk
manlief werkt vaak en veel hij vind zijn werk leuk en is er goed in
maar daar door is hij veel van huis

de rest komt dus op mij neer het huishouden de tuin het vuilnis
boodschappen afspraken maken en papieren regelen
en natuurlijk voor mijn lieve jongentjes zorgen
ik doe klusjes in huis vaak zelf om dat ik anders een ons weeg als ik moet wachten op manlief
ook verf ik boor ik schroef kastjes in elkaar enz
best handig ben ik he hihi ( grapje )
ik heb hier wel vrede mee ik het huis hij het werk

maar merk wel dat ik steeds meer van hem begin te verwachten bijvoorbeeld in vakantie .s hij heeft dan zo iets pfff eindelijk vakantie uitrusten
en ik denk jes hulp in huis en met de kinderen

hij probeert me veel te helpen hoor op zijn manier
en probeerd veel te doen met de kinderen
hij is erg lief en zorgzaam dus we zijn allenmaal gek op hem

ben benieuwd hoe jullie rolverdeling thuis gaat
en of jullie er tevreden mee zijn

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Hier is het wat mij betreft goed verdeeld. Manlief is ook veel van huis vanwege werk. Ik ben drie dagen in de week thuis en dat beavlt ook goed. Manlief is erg handig en vindt het ook leuk om te klussen, dus dat doet hij. Zelf kan ik ook best wel wat, heb zeker geen twee linker handen, maar hij kan het gewoon beter!

Dus als hij er niet is doe ik de nodige dingetjes. Prima situatie dus!

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009

Hier prima verdeeld!

Meneer Sje heeft volledige werkweken maar die heeft kantoor aan huis en springt in waar nodig.

Ik ben de “gezinsmanager”, maar als ik aan meneer Sje vraag of hij wat van me over wil nemen doet-ie het. Het huishouden komt in principe op mij neer, maar stel dat ik straks een been breek en niks meer kan doen voorlopig dan neemt meneer Sje het naadloos van me over hier in huis!

De zorg voor de kinderen gaat gelijk op denk ik. We hebben 2 meiden dus ik ben wel degene die van de vlechtjes en de staartjes is en ik regel door de week dat de jongste naar zwemles kan en de oudste naar balletles kan, maar verder zorgen we gewoon samen voor de kinderen. Brengen ze samen naar school, halen ze vaak samen weer op (afhankelijk van waar meneer Sje mee bezig is voor zijn werk).

Ik vind het prima zo!

Groetekes, Sje

Hier werken we beide 40 uur, alleen pappa werkt 3 dagen van 6.30-13.00, een dag van 13.00 tot 19.30 en een dag van 6.30-18.30, hij is dus meer thuis en doet meer in het huishouden gezien ik door de weeks elke dag van 7.30 tot 17.00 de deur uit ben. In het weekend draai ik wel de wassen, droog en strijk ze. Koken doen we wie het eerste thuis is, dus hij het meeste maar we kunnen het beide. Voor morgan zorgen doen we ook beide even veel. Als ik breng haalt hij en andersom. En klussen kunnen we ook beide dus draaien we ook onze hand niet voor om. Oh ja alleen Jos, das mijn verantwoording

Groetjes,

Michèle

hoi
hier ook een prima rolverdeling. Manlief is vaak weg voor zijn werk, en ik werk 3 dagen van 9-16.30u. Dus het grootste deel van de huishouding komt op mij neer. Maar daar heb ik ook bewust voor gekozen toen we voor kinderen gingen. Hij doet zijn werk graag en maakt vaak lange dagen, en ik doe thuis het management
Hij springt af en toe bij met strijken of zo, maar das eigenlijk maar zelden. Hoeft van mij ook niet, heb liever dat ie tijd met zijn zoon doorbrengt als ie dan thuis is.
Maar, wel zoals bij Sje, moest ik een been breken, kan hij het prima overnemen. Hij kan het namelijk wel allemaal heel goed, maar doet het weinig

groetjes
Ineke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik werk 3 dagen per week buiten de deur, 24 uur in totaal. Vriendlief werkt vijf dagen per week buitenshuis voor in totaal ongeveer 50 uur. Dus het mag voor zich spreken dat ik meer doe in het huishouden en in de zorg voor Erik. Prima, niet meer dan logisch aangezien ik vaker thuis ben. Ik ben er tevreden mee.

's Avonds kookt m’n vriend wel, hij zet in het weekend de wasmachine regelmatig aan en wil ook nog wel eens de vaatwasser opruimen. Verder doet 'ie klusjes in en om het huis. Dus het is niet dat hij niets doet, het is alleen minder

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Wij werken nu allebei nog 4 dagen, maar per december gaat mn man 5 dagen werken en ik 3. ben er wel bij mee, omdat ik toch altijd meer in huis doe en daar dus niet altijd blij mee ben. Omdat ik het opgeruimd wil hebben en hij het niet zo belangrijk vindt, ben ik na mn werk bezig en hij slaapt bij op de bank ofzo. Hij draait wel eens een was en nu is hij verantwoordelijk voor de keuken omdat ik het moeilijk trek. Ik kook wel, maar de vaatwasser vind ik ZO stinken! Opruimen ligt dus bij hem. Maar ik moet het elke dag vragen

Dus zometeen vind ik het eerlijk dat ik meer doe omdat hij meer werkt. Tuurlijk is een dag thuis met zo twee kids ook flink werken, maar tock kun je tussendoor een was draaien, of stofzuigen. Nora helpt graag en de volgende gaat of in de draagdoek of in de box (dat hoop ik maar natuurlijk).

Maar… wat betreft Nora doen we evenveel. We brengen haar om de dag naar bed met heel het pyjama en voorleesritueel, we doen om de dag ochtenddienst en verschonen gaat ook ongeveer 50/50. Ophalen van het KDV ook. Hoe dat zo gaat, weet ik nog niet. Op de dagen dat ik thuis ben, doe ik uiteraard meer. Oh ja, koken doen we nu ook ongeveer even vaak en boodschappen doen we vaak met zn drietjes voor een week.

Dus het gaat wel goed hier, maar vind het mooi in balans dat ik zo minder ga werken.

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Tja ik werk fulltime, mijn man meer dan dat (eigen zaak) Maar wij wonen niet in NL dus is wel wat anders. Ik doe bijna alles qua verzorging en huishouden, mijn man weinig. Maar wij hebben dan wel een nanny, dus maakt het een stuk makkelijker. Wij hebben dus best wel traditionele rolpatronen, maar het is niet zo dat mijn man niets kan/doet. Hij vind voornamelijk de “mannendingen” fijn om te doen, zoals; vuilnis, tuin, auto etc! hahahah maar ja de zorg voor de kleine is voor mij, vandaar dat een eventuele 2de een vraagteken is en misschien nog wel een tijdje op zich laat wachten!

hey hey ,ja bij ons kan het nogal verschillen… ik ben zelf iemand die ook wel over rommel heen kan stappen, dat heeft mijn man ook wel… (erger nog) maar goed als ik zorg dat hij ergens over struikelt, snapt hij hem wel zeg maar, op woensdag is hij thuis, en dan krijgt hij een ’ to do list’ want hij is een beetje scheel en ziet het allemaal nie zo… dus dan wast hij, zet de droger aan, en verwisseld het nog een beetje, beetjes stofzuigen, beetje dweilen… wat boodschappies… meestal doe ik dat op zaterdagmorgen, en dan blijft hij bij pip, als hij meegaat is mijn kar altijd 2keer zo vol, en duurt het een half uur langer… dus laat ik hem vaak maar thuis wor… op maandag als ik thuisben, probeer ik altijd tussen bedrijven door ff boven te poetsuh…
de rest, schroeven… vuilnis, autoprut, dat is zijn afdeling daar begin ik nie aan, bovendien zorgt hij ook voor het badputje, hij wilde een bad, dus da maak ik nie schoon, da’s zijn keuze,en da’s de afspraak !

Baby geboren

Mijn man werkt 40 uur en doet een hoop vrijwilligerswerk en doet ook een hoop voor z’n ouders die hulpbehoevend zijn. Ik werk 2 dagen.
Het huishouden doe ik grotendeels en Marco springt in waar nodig. We zorgen er wel voor dat hij elke dag iets met Rens doet al is het maar naar bed brengen zodat hij ook zijn momenten met de kleine heeft. In het weekend en in de vakantie is het 50/50. Mijn man onderhoud de tuin en doet de technische dingen in huis want daar bak ik niks van. Hij wil ook best strijken of stofzuigen maar dat moet ik hem wel vragen.
Ik vind wel dat het werkt om open en duidelijk te zijn over wat je wilt en daar dan ook afspraken over te maken. Mijn man vind dat ook prettig want die zegt altijd dat hij niet kan ruiken wat ik wil.
Ik vind wel dat het terecht is dat ik meer doe omdat ik minder werk. Maar alles alleen doen? Sorry ben geen slaafje van iedereen.
Nu ik zwanger ben en last heb van m’n lage bloeddruk doet mijn man wat meer en zonder geklaag. Zou ik in het ziekenhuis oid terechtkomen dan kan mijn man zich met de kleine prima redden. Het zal dan niet altijd even netjes en schoon zijn hier maar daar zit ik niet zo mee. Ik weet dat hij dan iig kookt en goed voor de kleine zorgt en dat vind ik het belangrijkste.
Ik denk dat het belangrijk is om hier goed in gesprek over te blijven. Heeft hij een week vrij? Bespreek dan van te voren wat je graag van hem zou willen maar gun hem ook z’n vrije tijd.

groetjes Ramona

[img]http://lbdm.lilypie.com/uGNVp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

[img]http://lilypie.com/pic/2010/04/12/XaXw.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/9ODvp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Hi buikje 3, jou man is net als de meine hahahahah
vreselijk als ik Dion net ik bed heb gedaan en dat meneer dan al weer in slaap is gevallen op de bank en ik de keuken nog kan gaan opruimen.
Ik ben ook een klusser, vind ik ook heel leuk om te doen maar met me werk de kleine en het huishouden kom ik daar niet meer aan toe en hebben vorig jaar maar een schilder de buitenboel laten doen.

We werken allebei 4 dagen en Dion gaat 3 dagen naar het KDV, papa heeft dus een papadag en dat doet hij geweldig.
Het eerste jaar had ik ouderschapsverlof en werkte 3 dagen, ik merk nu dat het me allemaal te veel wordt en mijn man heeft aangeboden om 5 dagen te gaan werken en dat ik dan naar 3 kan, dat is een fijne balans voor mij tussen thuis en werk, alleen heeft mijn man dan geen papadag meer.

Wat de verzorging betreft van onze zoon … alles komt op mij neer, ik bad doen naar bed brengen aankleden, luiers verschonen eten geven.
Papa speelt wel heel veel met hem of gaat lekker naar buiten en dan doe ik even gauw de boodscahppen of ga koken.

Ik maak er geen ruzie over dat hij zo weinig doet, we zjn 15 jaar samen en ik heb hem zelf een beetje “verpest” zo moeder zo dochter hahahahahha mijn vader hoeft thuis ook nooit iets te doen.
Maar straks lekker 3 dagen werken heerlijk, en als de kleine later naar school gaat heb ik meer tijd over en vind ik het niet meer dan normaal dat ik dan het huishouden doe.

Hier ook een prima rolverdeling.

Ik werk 4 dagen in de week, maar onregelmatig. Dus ook avonden, nachten en in het weekend. Ik ben daardoor doordeweeks overdag meer thuis, waardoor ik dan meer doe in het huishouden. Met name de was en het algemene huishouden.

Mijn man werkt 5 dagen in de week, op de doordeweekse dagen. Hij doet in het weekend verder alles met Luka, maakt de badkamer schoon en klust in huis.
Als ik ergens niet aan toe kom doordeweeks dan is mijn man absoluut niet te beroerd om iets te doen. Helemaal nu ik zwanger ben en het allemaal wat moeizaam gaat, doet hij echt alles voor me.

Verder bespreken we ook per moment wat er nog gedaan moet worden en wie dat dan gaat doen.

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers