Hoe houd je het aan tafel nog gezellig?

Ik had nooit gedacht dat wij het moeilijk zouden krijgen aan tafel!
Julian is altijd een goede drinker/eter geweest, tot voor kort!
Het zal de peuterpuberteit wel zijn, maar wat is dat lastig zeg!

Ik heb me voorgenomen van eten geen strijd te maken, eten moet tenslotte iets fijns zijn. Maar als ik hem dan mn versgemaakte prakkie voorschotel (niet geprakt overigens) en hij echt geen ènkele hap opeet, dan word ik daar echt niet zo vrolijk van! Hij vertikt het dan echt, ieder hapje gaat er met dezelfde noodgang weer uit! Boos worden helpt niet, vliegtuigje o.i.d. ook niet, hij moet het gewoon niet.
Oh ja, vlees, dat gaat er spontaan wèl in!
Pasta ging vorige week ook nog erg goed, maar om nou de hele week pasta te eten?

Een toetje krijgt hij altijd wel en dat blijf ik ook doen. Wel of niet gegeten, een toetje mag!

Iemand nog leuke speelse tips om het aan tafel gezellig te houden?

Ooow herkenbaar! Wat vervelend is dat, ik dacht soms echt ‘‘waar kook ik nou nog voor?’’ Ik gooi net zo lief voor mezelf een pizza in de oven…’'
Wat hier altijd wel hielp was voor elk hapje enthousiast een aplaus geven! En goedzooooo!!! roepen Hahah dat zal er belachelijk uit hebben gezien, maar zo gingen de bordjes wel weer leeg

Groetjes Anouk

Hier ook herkenbaar, goed in elk geval dat je er geen strijd van maakt, je kunt het uiteindelijk toch niet van ze winnen op dat vlak. Gewoon een toetje geven doe ik ook.
Hier helpt het om tijdens het eten een boekje te lezen en er zo een feestje van te maken maar soms hoeft hij echt niet en dan maak ik na een paar pogingen er ook geen probleem van, morgen weer een dag toch? En zolang hij goed groeit en redelijk goed blijft drinken is er niets aan de hand!

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!

ooooh zo herkenbaar ook hier… al een hele poos ondertussen en waar ik me dan wel weer zorgen om maak is het drinken. Dat heeft ze nooit goed gedaan en nu nog minder. Bij mijn dochter is het niet eten en drinken echt een machtsmiddel. Zo van: Ik weet dat jij heel graag wil dat ik eet en drink, dus doe ik het lekker niet. Maarja, het is en blijft erg lastig!

mama1980

Dit kwam aan bod bij onze peutercursus. Eten is een ‘peuterwapen’. Ze gebruiken het maar al te graag om je te testen. Wij kregen als tip: gewoon aanbieden en weghalen als ze het niet eten. Hoe jammer het ook is van je kookkunsten, maar het heeft geen enkele zin om te dwingen en eigenlijk is 'ie ook wel een beetje te groot voor allerlei vliegtuigspelletjes. Hij doet het gewoon om je te testen en aandacht te vragen. Ik vind het ook irritant hoor, maar dwingen lukt toch niet en als ze merken dat het je niet kan schelen (ook al doe je alsof hihi) stoppen ze er vaak mee omdat het dan niet meer zo leuk is. Goed dat hij wel een toetje krijgt en dat hij wel het vlees mag eten. Dat doe ik ook, onder het mom van: alles is meegenomen wat er in gaat. Ik denk dat je het prima doet zo, maar echt tips…nee, gewoon het bordje weghalen als hij niks neemt. Komt vanzelf wel weer goed!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers