Hoe hou jij je kindje bezig in de winter

Ja daar heb ik dus ontzettend weinig ervaring mee! En nu moeten we er dus toch aan geeloven, dat gekoppeld met het bericht over -20 deze winter. Wat kun je allemaal doen; en dan bedoel ik niet voor de TV neerzetten! Ik heb natuurlijk ook nog geen speelgoed in NL liggen, dus ik wil heel gericht spulletjes vragen aan mijn familie voor Sinterklaas. Wat kun je kopen/krijgen/vragen wat ze uren bezig houd?

Ik merk dat hier de laatste tijd niet echt veel naar speelgoed word om gekeken. Ik ben wel veel met ze aan het knutselen. En als het weer het echt niet toe laat om naar buiten te gaan ga ik ook vaak piknikken in een tent (lees laken over de keukentafel) of disco spelen, of midden op de dag uitgebreid douchen en spelen met water, verkleden inclusief schminken en dan voor elkaar optreden, gezelschapsspelletjes, filmpje kijken, samen koken en bakken, samen huishouden, doktertje spelen, of kappertje, vadertje en moedertje, of verstoppertje of tikkertje, voetje van de vloer, schipper mag ik overvaren (werkt allemaal voor geen meter in een kleine huiskamer, maar een lol dat we hebben!) of zingen, voorlezen… van alles dus Ik heb zin in de winter!!!

Groetjes Anouk

@Mamasnoekie: ben jaloers op jouw creativiteit! oh my god! ik steel wat van je ideeen hoor!

Ik kan rico zowat de hele dag bezig houden want zelfvermaak zit er al een hele poos niet meer bij.
de winters baal ik sowieso al van, maar ja het zal toch sleetje rijden worden en sneeuwpoppen maken voor buiten, maar goed een uur buiten rondbanjeren hou ik niet vol met die kou hahahaa.
binnen mag hij met slecht weer vaker een filmpje kijken, of we bouwen alle duplo stenen op tot een huis/dierentuin whatever. treinen bouwen doen we ook vaak en knutselen begint hij nu steeds leuker te vinden dus dat zal in de winter wel vaker gebeuren. tja… tis wat…

Wat hier momenteel het beste werkt is knutselmateriaal. Daar is hij uren zoet mee. vooral klei verf en kleefmais zijn favoriet. Ander speelgoed kijkt hij niet naar om eigenlijk. Spelletjes vind hij ook wel leuk. Maar ja het is toch vooral kijken naar de interesses van je kind. Ken kinderen die bv uren zoet zijn met een paar autotjes en daar vind Rens dus echt niets aan. Oh ja cd’s met kinderliedjes zijn hier ook favoriet.
maar ik denk toch wel dat J op een leeftijd komt dat ze ook al wel een beetje zelf aan kan geven wat ze leuk vind. Speelgoedboeken heb je daar natuurlijk niet maar je kunt evt wel met haar op de site van bart smit/intertoys kijkn en dan bv samen een verlanlijstje maken voor sinterklaas. Heb je gelijk weer een leuke activiteit om te doen met haar

Groetjes Ramona

Knutselen doen we altijd heel veel
Vogelhuisjes maken en Stenen bloempotjes beschilderen zodat daar met een touwtje een vetbolletje in kan voor de vogels want ook die hebben het koud en hebben honger

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

Ik heb een kind wat zichzelf heel goed kan vermaken. Dus doe geen bijzondere dingen. Laat hem lekker zijn gang gaan of zet wat knutselspullen voor hem klaar. En ondanks de kou iedere dag gewoon lekker dik inpakken en naar buiten toe.

Groetjes,
Sandra

Idd ook lekker naar buiten. Denk als kado’s dus bv ook aan een skibroek en snowboots die zal ze waarschijnlijk wel nodig hebben deze winter. Schaatsen en een slee zijn ook leuk. Kan ze gelijk kennis maken met de nederlandse winter.
@ Sandra Rens kon zich altijd heel goed vermaken en die liet ik dus altijd ook maar wat aanrommelen m aar nu lukt dat dus echt niet meer. Als ik hem geen uitdaging bied dan is hij echt niet te handelen op het moment. Jammer want het was wel heel makkelijk dat hij zijn eigen zo goed kon vermaken. Gelukkig als hij eenmaal bezig is dan is hij wel weer zo een uur zoet maar ik moet hem echt even op gang helpen en wat interresants aanbieden.

Groetjes Ramona

@sandra&Ramona: ik hoefde rico eerst nooit te vermaken en ook nu 9 van de 10 keer wel. maargoed misschien veranderd het nogvind het wel gezellig om samen dingen te doen maar het is soms wel lastig als ik mijn eigen taken niet kan doen haha dus dan is het even snel snel stress stress.

knutselen, spelletjes doen, tentje bouwen van doeken en heb speelgoed van boven naar beneden gedaan zo dat ze weer wat nieuws heb om te spelen.

Maar goed me dochter is een buiten kontje en met koud en sneeuw is ze nog buiten (met regen het liefst ook)

Ja J zit het liefste de hele dag buiten, ookal kan ik d’r binnen wel bezig houden hoor, het liefste zit ze van 's ochtends tot 's avonds in de zonneschijn. Ik denk dat het nog best moeilijk gaat worden voor haar om zoveel binnen te zitten, deze mama haat het koude weer namelijk en het kan me niet heet genoeg, nou ja het is hier nu 45 graden en dat is iets teveel van het goede, maar 35 is prima te doen vind ik zelf! We moeten maar aan het knutselen gaan dan, en dansen vind ze ook wel leuk!