Hoe hou ik mijn peuter 4 uur zoet in vliegtuig?

Hallo

Wij gaan 30 juni nog eens met het vliegtuig op vakantie met 2 kids: Kane, 2,5 jaar en Indy 8 maanden. Nu zie ik alleen heel erg tegen de vliegreis op. Ik kan van zo’n peuter niet verwachten dat hij 4 uur op zijn stoel blijft zitten… Nu ben ik al aan het kijken of ik een laptop of Tablet mee kan nemen in vliegtuig om Dvd.s te kijken…

Wie weet of dit kan en hebben jullie ervaring en andere tips zodat ik wat rustiger wordt?

groetjes mama van Kane en Indy

joyce Kurstjens-huber

Ik heb nog nooit gevlogen, en laat staan met een peuter, maar moeten ze stilzitten? Geen idee namelijk hoe zo iets werkt.
En kleurboeken? Potloden?
Boekjes? Ander makkelijk klein speelgoed?

Volgens mij kan je prima een tablet mee nemen om dvd te kijken, er nog speciaal een voor aanschaffen deed ik geloof ik niet!

Groetjes Manderijn.

Tja, lastig.
Wij zijn net terug van vakantie in Spanje en Dion is 3 jaar en 2 maanden en hij snapt nu heel goed dat het lang duurd en we hielden hem bezig door Smarties te geven hihihi die had hij nog nooit gegeten en ik dacht die hou ik achter de hand.
En ik had een nieuw boek gekocht en ingepakt en die vond hij heel leuk en hadden we een half uurtje gelezen en zo kwamen we de tijd wel door maar ik weet niet of hij het 4 uur had volgehouden zonder driftbui of wat dan ook.
Op de terugweg was hij in slaap gevallen op mijn schoot en moesten we hem wakker maken omadat we gingen landen.
Toen hij 1,5 jaar was was het drama, op de terugreis bijna alleen maar gehuild en gejammerd omdat hij niet op zijn stoel wilde blijven zitten, hij was te klein om te begrijpen wat er gaande was.

Jullie oudste is 2,5 dus die kan je misschien voorbereiden op het vleigen en op de vakantie door er een boekje over te lezen en te vertellen waar jullie naar toe gaan, dat hadden wij ook met Dion gedaan.
Alleen toen we op vakantie waren vroeg hij meerdere malen wanneer hij weer naar zijn eigen huisje ging, hij had het idee dat we een dagje naar Spanje gingen of zo … ook s’nachts werd hij wakker en dan wilde hij naar huis en met zijn eigen spulletjes spelen zei hij dan.

Met jullie dochter zal het wel makkelijker gaan, ik denk dat ze ook wel even zal slapen.

Lilypie Third Birthday tickers

Oja als je z’n ding mee kan nemen waar je een DVD op kan kijken is helemaal super, je kan ze al voor €60,- kopen

Lilypie Third Birthday tickers

nee joh, helemaal niet lastig, je zal zien dat de tijd vliegt! ik zou helemaal geen snoepjes doen,ik heb meer dan 24 uur gereist met de kleine dame, geen probleem. klein tasje met paar boekjes, en favo speeltjes! het vlietuig vinden ze ook zo interessant. geen zorgen maken

Hoihoi, ik zit in hetzelfde schuitje! Wij gaan volgende week zondag een weekje naar Fuerteventura (Canarische eilanden). Onze oudste is 2 jaar en 2,5 maand en de jongste is 8,5 maand!
Ik heb me niet eens afgevraagd hoe we dit gaan doen Ik heb altijd zoiets van we zien wel hoe het gaat. Ik ga me er van tevoren echt niet druk om maken, verspilde energie want het gaat toch zoals het gaat
Op de heenweg vliegen we 's nachts dus zal er geen probleem zijn, want ik verwacht dat de kids dan slapen
Op de terugweg vliegen we wel overdag maar ik neem inderdaad gewoon een kleurboekje en potloden mee en een leesboekje.
Ik ben er ook van overtuigd dat ze het zo mooi en spannend zal vinden allemaal dat ze het wel prima vind.
Maar er is natuurlijk wel verschil in karakters van kindjes, het ene kindje luistert beter en is rustiger dan het andere kindje.
Ik neem sowieso drinken mee voor als ze wakker zijn tijdens het landen want slikken helpt goed voor de oortjes.
En neem rozijntjes mee en soepstengel

Groetjes

quote:
nee joh, helemaal niet lastig, je zal zien dat de tijd vliegt!

Geinige woordspeling

Groetjes Manderijn.