Ik vind het best wel moeilijk om met sommige dingen om te gaan qua opvoeding.
Misschien hebben jullie advies of een mening hierover:
Dylan mag thuis niet aan de afstandsbediening zitten en niet aan de televisie komen. Bij opa en oma mag ie dat wel. Tja, maak zo’n kleine uk van 9,5 maand maar es wijs dat de regels thuis anders zijn. De oppas heeft 2 jongens van 5 en 7 jaar en die vinden het leuk als Dylan aan hun haren trekt. Met als gevolg dat hij bij iedereen aan de haren wil trekken.
Dylan is vorige week ziek geweest (griep) en sinds hij nu opgeknapt en weer de oude is heeft ie weer wat nieuws. Hij kan namelijk heel erg kwaad worden als hem iets niet lukt of als hij zijn zin niet krijg.
Zaterdag is hij bij opa en oma geweest. We gingen hem ophalen en toen opa bij het afscheid een kus wilde geven kreeg ie een harde klap in zijn gezicht van Dylan. En dan lacht ie er niet bij he, hij kijkt dan ook boos. Ik schrok hier wel van en heb tegen hem gemopperd, maar ja, of hij het zal begrijpen?
Ook als hij een speeltje heeft en iets lukt niet wat ie wilt dan gaat ie met het speeltje slaan en krijst de hele buurt bij elkaar. Ook als ik iets met hem doet wat meneer niet wil (bv jas aantrekken) dan moet ik goed in de gaten houden dat ik geen klappen krijg of dat hij mijn haren niet te pakken krijg.
Ik heb vanmorgen met de oppas gepraat en aangegeven dat ze dit gedrag niet moet accepteren van hem. Toen ik hem vanmiddag ging ophalen bij haar was ze ook geschrokken van zijn gedrag. Het is nu wel heel erg geworden. Ik denk dat we het gedrag moeten negeren, maar als ik een jas wil aantrekken en hij gaat met mij vechten dan is het moeilijk om er niks van te zeggen.
Ik hoop dat jullie mij willen adviseren hierover.
Groetjes van een wanhopige moeder