Hoe grof geven jullie voedsel met 8 maanden?

Sandra1980: ik ga hier maar niet op in mijn man en ik zijn nog steeds ontzettend slank dus slecht en ongezond is het Turkse eten echt niet maar we gebruiken te veel tomatenpurree gepaard met boter en zo nog meer gerechten met boter ipv olijfolie… kan het zo niet uitleggen mis. moet je maar eens Turkse eten dan weet je wel wat ik bedoel…ik zie Meric nog geen Turkse rijst eten waar vet in zit want dat is Turks eten en ook geen met gehakt gevulde wijnbladeren dus ik vind persoonlijk dat wij niet zoveel groente gebruiken in onze gerechten maar meer vlees en aardappelen…Turks eten is ten slotte lekker eten dat kun je niet vergelijken met Hollands stamppot daarom is het voor jou mis. makkelijker dat je kindje met de pot mee eet.

er komt heus wel een dag dat hij wel mijn zelf klaargemaakte groentehapjes zal eten maar goed het is maar bijvoeding! dus niet zo aanvallen…mij gaat het erom dat hij gewoon gezond eet momenteel en als hij nu nog perse uit potjes wil eten dan vind ik dat prima omdat ik weet dat dat beter is voor hem. brood ging er ook amper in het is een kwestie van oefenen nu eet hij wel een hele brood op dus dat andere komt ook nog wel hoor.

ik wil gewoon niet dat hij nu al Turks gaat eten waar vet in zit. ook al is het niet zo veel vet…

Lilypie First Birthday tickers

ik vind trouwens dat je ver over de lijn gaat Sandra, niemand bepaalt of ik wat anders moet eten…ik ben Turks en ik blijf ook Turks eten. en Turks is niet ongezond alleen niet geschikt voor een baby van 8 maanden. mis. moet je het anders overbrengen maar niemand vertelt mij dat ik voortaan wat anders moet eten in mijn eigen huis en niemand moet mij vertellen dat wij ongezond eten ik weet niet wat je je verbeeld een varken van 120 kilo ofzo? nee sorry ik weeg maar 58 kilo en gezond ben ik zeker aangezien ik nooit ziek wordt! al 2 jaar ben ik niet ziek geweest en ook mijn zoontje van 8 maanden oud is sinds zijn geboorte geen enkele keer ziek geweest! geen snotneus geen koorts helemal niks…terwijl ik bijna elke dag lees en hoor dat iemands kind ziek is dan denk ik hoe komt dat nou toch???

en groente op een ongezonde manier eten bedoel ik mee dat we het altijd meebakken met de vlees en al dus niet koken vandaar dat ik het minder gezond vind als dat je het groente gewoon kookt en klaar. maar dat is gewoon ook lekkerder we kennen niet beter gatverdamme als ik het zou moeten koken en zo moet opeten dat heb mama mij nooit aangeleerd maar wil wel dat mijn kind dat allemaal wel eet weet gewoon dat dat wel veel gezonder is. zo ik ben klaar en nu ga ik koken

@mamaSelma, Ik vind dat JIJ nu een beetje over de schreef gaat! Ik weet zeker dat Sandra het helemaal niet zo bedoelde. Zoals je zelf al omschrijft kunnen sommige dingen anders over komen als je ze schrijft, Haar reactie is dan ook niet meer dan logisch daar je zelf schrijft dat jullie te vet eten voor Meric. Ook bij Sandra is dit dus waarschijnlijk anders overgekomen dan jij bedoelde. Als jij je daardoor aangevallen voelt, zeg dat dan op een rustige manier in 1 berichtje. Geen 4 razende berichten die niets meer met het topic te maken hebben. Alsjeblieft zeg.

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 04 Aug 2010 15:16:19

ik begrijp beide reactie´s maar wil even ter verdediging van selma reageren
wij eten ook veel buitenlands en mijn schoonzus is turks dus dat eten wij ook.
het eten is niet ongezond alleen word er meer olie en meer pittige kruiden gebruikt die niet geschikt zijn voor kleine kinderen
in veel gerechten is het ook niet mogelijk om de kruiden er later toe te voegen omdat het gewoon een uur met kruiden en al staat te pruttelen.

wij eten helemaal geen nederlandse pot moet ik zeggen nou ja alleen op patat dag dan haha en heb dus ook vrij lang potjes gebruikt en de kids langzaam laten wennen aan de gerechten die wij eten.

helaas is het vaker voor gekomen dat de miscommunicatie is door de manier van schrijven of over komen ervan.

before you judge me, try hard to love me

Met verbazing lees ik je berichten mamaSelma en de manier waarop je deze schrijft. Ik ga hier dus niet op in, want dan ga ik pas vervelende dingen schrijven. Als ik mijn berichtje teruglees vraag ik gewoon als nieuwsgierigheid wat voor eten jullie eten, omdat je aangeeft dat het zo vet is. Naar mijn mening ga ik dus helemaal niet zoals jij aangeeft ver over de lijn. Ik begrijp hier dus helemaal niks van !!

Groetjes,
Sandra

Ik vind eerlijk gezegd dat je heel erg overdrijft Selma. Er wordt gewoon een normale vraag gesteld uit belangstelling en je schiet meteen ik de verdediging. Ze heeft ook nooit geschreven dat jij en je man dik zijn?!!
Iedereen weet toch dat je gewoon het beste wil voor je kindje en zo bedoelde Sandra het ook denk ik.

Liefs

Tjaah, ik weet niet of ik hier nog op moet gaan reageren, maar dit gaat natuurlijk nergens over mama Selma! Er wordt een normale vraag gesteld, na aanleiding van het feit dat jij zegt dat jullie op een ongezonde en vette manier eten en dan reageer je zo…
Misschien moet je het nog even goed terug lezen, maar die reactie gaat nergens over!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Lieve mensen,

Laten we het hier leuk en gezellig houden. Ga nou niet allemaal dingen erbij halen en partij kiezen dat heeft toch weinig zin en daar is dit forum al helemaal niet voor bedoeld. Iedereen moet zelf weten wat hij eet of dat nu lekker, vies gezond of ongezond is, maakt toch niets uit.

groetjes Jolanda

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

wij eten ook bijna nooit Hollandse pot dus laten meeeten wordt hier ook nogal lastig en ik ga ook echt mijn eetgewoonten niet veranderen, hij zal op een gegeven moment gewoon met ons mee gaan eten en wij niet met hem. Nu maak ik het dus ook gewoon apart klaar eens per 2 weken ongeveer en af en toe een potje.
En het maakt voor de gezondheid echt niet uit potje of vers, alleen voor de smaakherkenning. Iedereen moet zelf weten hoe ze het doen. Ik vind het allemaal niet zo boeiend. Leef en laat leven!

22-12-2009 colin geboren

nou nou idd partij kiezen…hoe komt dat nou??? hoop dat dit niet racistisch bedoeld is. want wat bedoel je met anders ga ik vervelende dingen schrijven Sandra? is dat een dreigement? let op wat je typt hoor nu ga je echt te ver.

sorry maar ik begrijp niet dat iemand die mij niet kent mij gaat vertellen dat ik gezonder moet gaan eten. dat is alles. einde discussie.

ik ben wel blij dat Mamavan3jongens en Mamacolin begrijpen wat ik bedoel. ik ga me idd ook niet aan Meric aanpassen zolang hij niet met ons kan mee eten eet hij gewoon kant en klaar of uit de vriezer en niet andersom…

ik ga verder ook geen excuses aanbieden want ik weet waar dit heen gaat…ik hou gewoon verder mijn mond. laterzz

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/i77zp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - mama Selma op 04 Aug 2010 17:32:58

Het woordje vies heb ik niet gebruikt, dus ik begrijp niet wat je bedoeld met vies schrijven !!

Ik snap gewoon alle 4 je berichtjes niet. Waarom zo aanvallend op een normale vraag die ik stel. Ik begrijp gewoon echt niet waar dit voor nodig is. Het maakt me helemaal niet uit wat iedereen eet. Dat moet iedereen voor zich weten. Snap je zelf niet dat het heel raar over komt als ik je een vraag stel, waar gewoon helemaal niks verder mee bedoelt is. Het is dan heel vreemd als jij over ziektes, het aantal kilo’s wat je weegt etc begint. Wat maakt mij dat nu allemaal uit. Vraag desnoods wat ik met mijn vraag bedoel, maar ga niet zo tekeer op dingen die helemaal niet gezegd woorden en die jij er allemaal achter zoekt. Er staat zelfs nog een smiley in mijn berichtje, dus vat niet alles zo aanvallend op.

Groetjes,
Sandra

Ik zie nu dat je je berichtje hebt aangepast, want idd had ik het woord vervelend gebruikt.

Met vervelende dingen schijven bedoel ik dat ik ook op alles zoals jij nu doet heel aanvallend gaat reageren. Maar goed dat heb ik in mijn laatste berichtje al gedaan door mezelf te verdedigen. En daar heb ik helemaal geen zin in, aangezien ik weet dat ik een normale vraag stel.

Dit is dus nu mijn laatste berichtje in dit topic. En daarmee wil ik aangeven dat dit helemaal niet persoonlijk naar jou toe bedoeld is, maar op de dingen die je schrijft. Ik weet niet eens welke nationaliteit je hebt en dat maakt ook helemaal niet uit. Je gaat dus wel heel ver door te zeggen dat ik rasictisch ben. Moet er bijna om lachen, want ik zou niet weten waar je dit op baseerd. Ik respecteer iedereen op dit forum, dus laten we gewoon normaal doen en normaal reageren.

Groetjes,
Sandra

nou inderdaad zeg…

mama1980

dan is het goed

Wij eten ook niet altij hollandse pot. Maar ook gewoon pasta, pittige gerechten, pizza, wraps, burrito’s enz. Hij eet alles gewoon mee.
Daar zijn we vanaf zijn eerste verjaardag mee begonnen. Eerste vond hij het soms niets, maar we hebben gewoon doorgezet, en nu lust hij eigenlijk vrijwel alles.
Vanaf een jaar, dan mogen ze ook in principe alles, dus dan kan alles gewoon meegegeten worden (mits je dat zelf ook wil).

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Mama Selma je zegt dat hij je zelf gemaakte eten niet lust omdat dat te grof is maar kun je het niet fijner krijgen dan. Ik heb de aardappels in het begin wel heel fijn gemaakt en op het laatst ook heel even mee in de staafmixer en dan was het heel fijn. Nu prak ik ze en doe ze door de gepureerde groenten en vlees zodat er iets meer stukjes in zitten.

rijst krijgt hij niet weg. aardappels lukt wel.

eindelijk! sinds 3 dagen eet Meric groffe stukjes! ik koop nu dus de 8-maanden potjes en over een paar dagen ga ik mijn eigen hapjes proberen te geven aangezien hij nog niet een hele pot op kan eten en nog wel af en toe vies kijkt…maaaaaaaar ben al blij dat hij iets van 150gram op krijgt. jippie