Hoe gaat het met jullie kindjes?


#1

Dag lieve ikke-benners!

Ik hoop dat er weer wat nieuw leven in ikkeben geblazen wordt, want het is hier veel te stil (ben er zelf ook nog maar net weer hoor…) en ik hoop dan ook dat met mij velen in de herfst (die toch al bijna ingezet is…) en wintermaanden de gezelligheid van ikkeben weer opzoeken!

Waar kunnen we dan beter mee beginnen dan met onze kindjes? Die van mij groeien als kool en ik kan soms niet geloven hoe snel het allemaal gaat!
Jasper is 5, gaat naar groep 2 en doet het super goed, wat een grote vent is dat al zeg. En onze kleine pittige dame wordt in september 2, die gaat ook werkelijk als een speer, ze zegt gewoon al Cee als ze moet plassen en gaat dan als een veel te grote meid dr plasje op de wc doen, of ze hangt aan haar vingers aan de rekstokken te schommelen, klets allerlei woordjes na, ik vind het echt ongelofelijk, het gaat me veel te snel!

Hier weer eens even een foto ter update van mijn kanjers, en ik hoop natuurlijk dat die van jullie volgen!!!

Groetjes Carolien!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers


#2

Heeeyyy!

Toevallig kijk ik weer eens even
Jeetje wat is jouw meisje snel met haar zindelijkheid! Ongelooflijk!! Onze jongste is pas net zindelijk en wordt over twee weken alweer 3
Onze oudste gaat sinds april naar school en het gaat super! Ze fietst sinds de zomervakantie zonder zijwieltjes, zo knap! Ze fietst elke dag keurig zelf naar school (10 minuutjes fietsen) :smiley:
Het gaat hier echt super en ik ben zo trots op mn meiden! Heb helaas geen foto

Groetjes


#3

Ik heb zelf toch niet zo hard meegewerkt aan het nieuw leven inblazen op ikkeben… druk druk druk. Maar zo te zien aan dit topic (en de weinige reacties) geld dat voor iedereen…

Die zindelijkheid heeft zich nog niet zo actief voortgezet, het zag er veel belovend uit, en Lisa gaat ook nog keurig naar de wc voor een plas, maar er gaan ook nog dagelijks plassen in de luier… Dat mag natuurlijk ook, ze is idd nog erg jong en ik push het nog niet. Komende zomer maar eens actief proberen zonder luier!

Heerlijk dat trotse verhaal van jou! Fietsen zonder zijwieltjes, naar de basisschool, wat een mijlpalen he?! En jullie jongste was dan ook nog net geen drie toen ze zindelijk was, das ook snel hoor!

Hoe is het met je man/partner, is hij redelijk hersteld van het ongeval?

Groetjes Carolien.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers


#4

Ach ja, hebben wij hier ook gehad, net voor ze 2 werd ging het super met haar zindelijkheid, maar helaas werkte het KDV toen niet mee en daardoor ging het al snel weer mis. Daarna speelde natuurlijk ook het eigen willetje mee en dan is het een lastige leeftijd om bezig te zijn met zindelijkheid Ik heb toen ook mijn zomervakantie gebruikt om haar zindelijk te krijgen
Nu is ze 's nachts bijna zonder luier, maar heel soms nog ongelukjes dus ik durf het toch nog niet aan. Tsja wat vind je vroeg, onze oudste was veel sneller Met 2,5 zindelijk overdag en met precies 3 jaar 's nachts ook.
Maar het blijven toch eigen kindjes met allebei een ander karakter dus je kan ook niet hetzelfde verwachten, ze verschillen best veel

Ja we hebben tot 2 jaar na het ongeluk nog met ellende gezeten en hij is nog maar net hersteld van zijn depressie. Hij heeft zelfs nu nog wel terugvallen, maar gelukkig niet meer zo erg.
Ik heb in de tussentijd mijn MBO niveau 3 diploma gehaald als pedagogisch medewerker. Er is alleen weinig werk
We willen nu supergraag een huis in Leeuwarden kopen, maar we hebben een vervelende lening die in de weg staat :S
Hoe is het verder met jullie? (ondanks de drukte).

Groetjes


#5

Fijn te lezen dat het na een lange moeilijke periode nu toch beter gaat met je partner. Heftig om hem door een depressie heen te zien gaan, dat heeft niet alleen effect op hem maar zeker ook op jou en jullie omgeving. Ik hoop dat de terugvallen minder zullen worden en jullie er uiteindelijk samen sterker uit komen. Heeft hij geen lichamelijke problemen overgehouden?
Respect dat je in die heftige periode naast zorgen en moederen ook nog eens je diploma als pedagogisch medewerker hebt weten te halen! Top hoor. Wie weet brengt 2015 ook nog een leuke baan voor je…

De drukte is niet zo dramatisch hoor, maar er is gewoon altijd wel wat. Vaak een ziek kind en met name Lisa loopt t ene na het andere virus dus dat slokt best wat tijd en aandacht op, Jasper is eindelijk geopereerd aan zijn liesbreuk waarvan ik al een jaar geleden overtuigt was, je moet overal achteraan… Ik heb de ziekte van meniere gekregen maar inmiddels ook weer redelijk naar de achtergrond verdwenen. En mn man is net door de MRI gegaan omdat er waarschijnlijk met zijn liesbreukoperatie iets niet goed is gegaan, moet mogelijk overnieuw. Allemaal wel lastig / vervelend maar uiteindelijk komt dat allemaal wel goed, er zijn ergere dingen.

Ik heb eigenlijk niets te klagen hoor, de kids ontwikkelen zich super goed. Lisa is een echte dame en ik moet vaak vreselijk lachen om dr hittepetittige karaktertje, een echte peuterpuber. En Jasper doet het goed op de basisschool, komt goed mee in de tweede klas en na wat start problemen gaat het nu met zwemles ook reuze goed. Ik heb nog steeds een hele leuke baan (psychiatrische dagbehandeling) en geniet vooral van die kids want jeetje wat gaat t als een speer!

Bedtijd voor mij… Lisa heeft buikgriep dus ik schat de kans dat t een gebroken nachtje gaat worden vrij hoog in!

Tot de volgende keer!
Groetjes Carolien.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers


#6

Wat is het ineens weer druk hier op de site! Gezellig! Welkom thuis dames!

Groetekes, Sje


#7

Ja het gaat gelukkig weer goed, behalve op financieel gebied helaas…

Jeetje wat heftig allemaal joh, met z’n vieren in de ziekenboeg… Dat is ook niet mis! Heb je voor Lisa al eens naar alternatieve geneeswijze gekeken? Wij hebben hele goede ervaringen met biophotonen therapie. Google maar eens, misschien is het wat voor jullie?
Ik hoop dat jullie allemaal snel opknappen en dat dit een rustiger jaar voor jullie word!

Ja het gaat echt snel he, ik geniet ook zo veel mogelijk van elke dag, want je mist zo wat!
Onze oudste had met zwemles ook wat opstartproblemen, grappig Nu gaat het echt reuzegoed, maar moet ze helaas over 3 weekjes stoppen omdat we het niet meer kunnen betalen…
Ik hoop echt dat we snel een betere financiele situatie hebben, want ik vind het echt sneu voor onze kids…

Fijn weekend allemaal!!

Groetjes


#8

hoi hoi,

leuk te lezen hoe het met jullie gaat… paar jaar geleden was t inderdaad druk op t forum!
Hier ook aardig wat stapjes verder dan toen. Weet niet of jullie je me nog herinneren …
Onze oudste (nu 4.5) blijkt inmiddels ASS te hebben. De 2e (nu 3.5 jaar) wordt ook op ontwikkelingsstoornissen onderzocht en gaat wellicht net als de oudste ook naar het MKD ipv basisschool. We zullen zien…
De jongste, nu 2, is net gestart op de psz. Heeft hij het volop naar zijn zin! Een heel vrolijk, open en enthousiast mannetje is het nu. Heel anders dan zijn zusjes. Een ondeugd. Maakt zijn mama vaak blij Hij heeft alleen veel verschillende allergieen en eczeem. Helaas nog niet overheen gegroeid. Maar de afgelopen jaren hebben we daar aardig omheen leren koken/kopen en onze weg in gevonden.

Jammer goudvisje, dat het financieel zo moeilijk is… Dat van het ongeluk van je man herinner ik me nog goed dat je in de tijd hier postte. Blij te lezen dat je man over zijn depressie (grotendeels) heen is. En wat gaaf dat je een diploma hebt gehaald!! Super in die moeilijke tijd!!

@Mama van Jasper: wat worden ze al groot! Leuke foto ook!! Mooi hoor. Wat zijn die van jou ook snel zindelijk :D. Fijn dat t zo goed gaat ook op school met Jasper.

Groetjes allemaal!!


#9

Hey Sje, dank voor je welkom thuis groet!
Op de een of andere manier had ik toen de kids wat kleiner waren veel meer tijd voor ikkeben!

Hey Domino, leuk je hier ook weer voorbij te zien komen!
Ook een heftig verhaal zeg, Heeft je oudste een specifieke vorm van ASS of is dat nog niet gediagnostiseerd? En mogelijk de middelste ook, pfff dat lijkt me echt niet makkelijk. Misschien dat nu de diagnose gesteld is jullie wel wat gerichtere adviezen/begeleiding kunnen krijgen en jullie kind zich op een speciale school beter kan ontwikkelen?
Eczeem heeft Jasper ook al vanaf baby af aan, ik had gehoopt dat hij er overheen zou groeien maar dat is helaas nog niet het geval. Ook een lastige kwaal.
Niet vergeten ondanks de zorgen en moeilijke momenten te genieten van alle kleine maar waardevolle dingetjes!

Groetjes Carolien.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers