Hoe gaat het met een tweede?

Anna is onze eerste kindje en alles gaat zo snel en nu vraag ik mij af of dit anders is met een tweede kindje? Met de eerste weet je niet wat je te wachten staat. Met de tweede kan je er een beetje meer op in spelen. Gaat het net zo snel als bij de eerste?

ooh kan je een andere banner nemen deze is zo breed.

mar wat betreft anders of hetzelfde

geen enkel kind is hetzelfde… ik hoorde gisteren Sofie en Victor vragen aan papa, hoeveel nachtjes nog tot alexander jarig is??? en ik zo duurt nog zoooo lang… maar nee hoor… nog 10nachtjes… wordt mijn kleinste man alweer 1

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

daaarmee bedoel ik dus te zeggen… goh waar blijft de tijd, waar zijn mijn babies?

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Ik vind het ook veel sneller gaan hoor. Misschien omdat je al in een bepaalt ritme zit.
Toen dewi klein was ik altijd met haar bezig en gingen we een boodschapje doen of even naar oma ofzo en dat was het dan.

Nu met Nanik dan moeten we heen en weer naar school om dewi te brengen en te halen en naar Karateles van haar enz…

Kortom druk, druk, druk. Ik kom tegenwoordig tot rust op mijn werk hahaha

Doei
Bianca

Ik vond het eerste jaar van de tweede veel sneller gaan dan het eerste jaar van de eerste (en dat ging al zo supersnel!).

Komt gewoon omdat je al een kindje rond hebt wat ook aandacht nodig heeft. Het ging wat mij betreft dubbel zo snel. Mogelijk komt dat ook omdat onze oudste 16 maanden was toen de jongste geboren werd. Dus ik had echt 2 kindjes om voor te zorgen.

Als de oudste een kleuter was geweest toen haar zusje geboren werd, deed ze al veel meer zelf (aankleden, wc, etc.). Dat scheelt natuurlijk ook.

Groetekes, Sje

quote:
ooh kan je een andere banner nemen deze is zo breed.

Hoe doe ik dat dan?

Als het met een tweede NOG sneller gaat dan bij de eerste, dan lopen ze al met 2 dagen !!!

Echt de tijd vliegt en Anna kan al erg veel. Soms gaat het een beetje te hard. Nu is het ook mooi, maar als ze zo klein zijn kun je zo nog zo lekker vast houden. Nu wurmt ze zich helemaal los als je haar te lang vast houdt. Ook wel grappig hoor!!!

Ja inderdaad Kimmetje wat is dat hard gegaan dat eerste jaar !

Ik vind dat de eerste maanden van ons tweede dochtertje ook veel harder lijkt te gaan dan bij onze eerste dochter. Vermoed dat dat inderdaad komt door wat sje ook schrijft. Je bent zo druk bezig, dan gaat de tijd sneller voor je gevoel.