Hoe gaat dat bij jullie?

Heb gewoon even een vraagje om voor mezelf een idee te krijgen. Voor wij ons schat van een zoontje hadden gingen wij regelmatig stappen. Nu is dat natuurlijk een stuk minder, ook heb ik de behoefte een stuk minder en ben ik gewoon graag bij mijn kind (nu 8 maanden). Mijn vriend gaat nog wel vaker en vind het jammer dat ik minder meega, hij heeft gewoon meer behoefte om de deur uit te gaan. Op zich is dit voor ons geen probleem maar hij vindt het jammer dat ik minder meega (we hebben een best uitgebreid sociaal leven en we kunnen als we willen zo’n beetje om de week wel weg of vaker…). Herkennen jullie dit? Dat het weleens lastig is? Dat je je ook wel eens niet begrepen voelt omdat je eens een keertje overslaat en thuisblijft?

a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/KMNsp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a

ja dat herken ik heel goed! Eerst trok ik het me nog wel eens aan als mensen zeiden dat ik er nooit meer bij was, dat je jezelf ook iets moet blijven gunnen etc etc. Ik dus ( eigenlijk met tegenzin) mijn kind naar opa en oma gebracht om op stap te gaan. Niet dat ik het niet leuk vond, maar net wat je zegt, het hoeft voor mij niet zo meer. Af en toe is gezellig, als er echt iets leuks te doen is, maar voor een avondje kroeg breng ik mijn kind niet meer weg! Ik ga nu wanneer ik daar zin in heb en niet meer omdat anderen vinden dat ik er ook wel eens uit mag. De mensen die daar een mening over hebben zijn vaak de kinderloze vrienden
Lekker doen waar jij je goed bij voelt dus en laat de rest de rest

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

nee heb hier geen herkenning in want ik was nooit echt een uitgaanstype , nou eigelijk niet echt de kans voor gehad om dat te worden want toen ik eindelijk uit mocht moest ik om 11 uur thuis zijn, en ja dan begint het net pas en toen ik 18 werd was ik al moeder dus eigelijk die tijd overgeslagen maar ook nooit gemist hoor.
maar ik begrijp wel wat je bedoelt en ik zou zeggen als je niet wilt moet je ook niet gaan je kindjes komen op de eerste plaats en als jij liever bij hen wilt zijn moet je dat ook doen. helaas komt het voor dat vrienden dat niet begrijpen en afstand nemen maar ik zeg altijd dat zijn dan geen echte vrienden.
en zolang jou man wel uit wilt gaan en jij dat prima vind moet hij dat lekker doen.
mijn man ging ook altijd uit in het weekeind nou prima ga je gang maar sávonds een man de volgende dag ook dus met ik heb een kater hoef je bij mij niet aan te komen.
en anders zou je wat vaker vrienden bij jullie kunnen laten komen zo houden jullie gezamelijk de sociale contacten op peil

before you judge me, try hard to love me

Ja, ik herken het wel. Bij ons precies hetzelfde. Mijn vriend gaat ook nog geregeld een avondje stappen (voetbalclub), maar ik ga dan niet meer mee.
Heb hier inderdaad helemaal geen behoefte meer aan en vindt het vreselijk als ik voor elk uitje ons kind naar opa en oma moet brengen. Je krijgt inderdaad vaker reacties van mensen, dat ik meer tijd voor mezelf moet maken en dat ik een “huismus” ben geworden, maar ik heb er geen moeite mee en blijf eigenlijk voor mijn plezier thuis. Mijn vriend geeft wel aan dat hij het jammer vindt dat ik minder uit ga, hij wilde zelfs met de voetbalclub een weekje op vakantie…! Moet er niet aan denken. Toen het puntje bij paaltje kwam, wilde hij gelukkig zelf ook niet meer mee, vond het toch te lang om zo lang bij onze dochter weg te zijn. Nee ik vindt het prima zo lekker genieten van die kleine, ze zijn toch al zo vlug groot.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat fijn die herkenning en dat begrip! Kunnen sommige mensen er nog wat van leren. Het is idd ook meer dat mijn vriend het jammer vind dat ik minder meega. Maar ik vind dat ik zelf nog regelmatig ga, (afgelopen 2 weekenden nog!). Maar goed, voor sommige is het normaalste zaak om keer op keer oppas te regelen of je kind weg te brengen. Nou, ik was/ben dat niet van plan. Af en toe vind ik prima maar niet al te vaak. En ook voor mezelf, ik kom niets tekort. Ik zou mezelf eerder tekort doen als ik mijn kind om de haverklap weg moet brengen!

a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/KMNsp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a

mijn vriend is muzikant, dus die zit ieder weekend (en doordeweeks) in de kroeg. Ik kan nu wat minder gaan, maar vind het ook niet zo erg. Ik heb vroeger echt heel veel gestapt. Nu ga ik alleen als ik de kleine naar oma kan brengen, want als ik 's morgens gewoon op moet staan dan trek ik het niet. Maar vind het wel leuk om nog eens lekker zat te worden en debiel te doen. Anders ga ik me ook zo’n moeke voelen. Maar als ik er geen zin in zou hebben, zou ik ook niet gaan omdat anderen dat willen. Maar ik vind hedt wel jammer dat de spontaniteit minder is met een kind. Je moet altijd vanalles regelen en dan heb ik vaak al geen zin meer. Wat dat betreft wordt het makkelijker als ze ouder worden, dan regel je toch makkelijker een oppas aan huis denk ik. Die heb ik wel, maar echt maar voor een paar uurtjes.

22-12-2009 colin geboren

ik heb gewoon doorgestapt… nu nog niet maar emily is pas 6 wken morgen dus gek he… dat ik nog niet samen met manlief in de kroeg heb gehangen hahah

maar wij hebben ons nooit weerhouden te stappen door de kinderen, maar de frequentie veranderd natuurlijk wel… en daarbij komt wij hebben er ondertussen 4

probeer die maar eens allemaal tegelijk onder te brengen… mij lukt het makkelijk doordat mijn moeder vlakbij woont maar toch, zij is alleen en dan 4 kids…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”