goh kan ik eindelijk weer op internet kom ik nog bijna niet op ikkeben
ligt niet aan jullie hoor het is gigantisch druk.
zal het even kort samenvatten;
rico slaapt s’middags dus niet meer, ik wil dan best even op internet komen als hij rustig een tekenfilm kijkt maar rico zou Rico niet zijn als het niet mag van hem
ik mag dus gewoon even niks van hem, ik moet persee constant met hem op de grond “peeje” met zijn blokken enzo.
of met klei of dan weer met dit en dan weer met dat.
geen punt hoor alleen is het soms wel vermoeiend dat hij niet alleen wil spelen.
ga ik op de bank zitten gooit hij gelijk al zn speelgoed op de bank want hij MOET bij mij zijn.
geen idee hoe dit ineens zo komt.
enfin… de rede van mijn topic…
Rico heeft vandaag serieus ZO’N driftbui gehad om wel deze reden:
Papa heeft een hoofdlampje. je weet wel zo’n band die je om je hoofd doet als je van dichtbij licht nodig hebt en je hebt je handen niet vrij. Hij was met een computer bezig om die te maken en legde het lampje even langs zich neer. Toen wilde rico die lamp pakken maar het licht van die lamp is wel zo fel dat het gewoon pijn aan je ogen doet als je erin kijkt. niet goed dus.
aangezien rico best dat lampje mag vasthouden maar dat niet alleen bij vasthouden blijft… hij wil er dus inkijken enzo… zei papa: rico ik wil graag dat lampje terug want dat is niet goed voor je oogjes, ga jij maar even mama helpen met jou speeltjes opruimen.
nou echt hij begon toen heeeel dramatisch te roepen: baabje!! (hij zegt nog steeds bab ipv lamp) wij reageerde daar natuurlijk niet op en negeerde zijn gezeur om het lampje.
toen begon hij zo hard te huilen en dat ging over in krijsend huilen alsof hij gruwelijk veel pijn had.
dit duurde zonder overdrijven tussen de 3 kwartier en een uur.
ik heb dit echt nog nooit met hem meegemaakt.
op den duur kreeg ik er zo’n hoofdpijn van (letterlijk dus!)
dat papa hem ging afleiden met iets anders.
dat hielp niet. niks hielp hij liep door de kamer heen te banjeren huilend en wel.
toen dacht ik; wat moet je nou eigenlijk doen als je kind een driftbui heeft.
ofja ik weet dat je ze moet laten uitrazen, maar normaal gezien duurt zoiets maar een paar minuten bij rico. soms helpt afleiden maar soms moet hij uitrazen. nu hielp dus even niets. en dan vraag ik me af; moet ik hem dan juist wel of niet troosten. ik deed het wel want hij leek echt in paniek maar kom op, waar gaat het nou over het is niet zo alsof ik tegen hem heb staan krijsen als een viswijf, want als ie dan zo zou gaan huilen omdat hij geschrokken was zou ik erin komen, maar papa zei geowon heel rustig dat hij niet met dat lampje mocht spelen. haha ja sorry hoor ik vond het een beetje grappig in het begin (tot mijn hoofdpijn begon)
maar goed, wat is wijsheid? want het is dus echt paniek en verdriet geweest en UITEINDELIJK heeft troosten geholpen (maar in het begin nadat hij echt verdrietig werd toen dus niet)
ik was benieuwd hoe jullie omgaan met een driftbui, en dan heb ik niet over de woededriftbuien, die heeft rico nog niet gehad gelukkig…
![]()