Hoe ga je van 6 naar 5 voedingen?

Owen is 4 maand en wisselt enorm van het aantal voedingen. soms een week 5 en dan opeens wordt hij om 5 uur 's nacht wakker en heeft duidelijk honger!
Over de hele dag gerekent krijgt hij dan 6 voedingen, anders zou hij al om 17 uur zijn laatste fles krijgen…
Ook zitten er nog steeds maar 3 uurtjes tussen de voedingen, op zich niet erg, maar het mag nu wel wat meer worden toch??
Vandaag de friso-hulplijn gebeld aangezien Owen hypoallergene voeding krijgt, hoeveel schepjes hij maximaal per dag mag hebben…30 was het antwoord.
Nu is het zo dat hij op deze dagen wel 32-34 schepjes krijgt, hetgeen weer niet goed zou zijn voor de niertjes.
Heeft iemand hier ervaring mee???

quote:
je mag alles worden wat je wil, behalve ongelukkig!

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik weet niet hoe zwaar Owen is? Volgens mij mogen ze 150cc voeding per kilo lichaamsgewicht met een max van 1 liter per dag.
Owen is 4 maanden, miscshien dat je al bij mag gaan voeden? En heeft hij wel echt honger of is het zuigreflex / gewoonte om een fles te krijgen?
Greojtes Nancy

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Owen weegt nu ongeveer 6700 gram.
Heb zojuist met de friso gebeld en hij mag in totaal 30 schepjes per dag, op dagen als deze komt hij aan 32-34 schepjes!
op zich niet erg vertelden ze mij daar, maar moet niet te lang duren…tja…een dan??
Heeft iemand ervaring met de overgang van hypoallergeen naar gewone voeding?
Bij voeden is denk ik nog niet aan de orde, hij is net begonnen met de handjes in zijn mond stoppen, maar toe ik hem voor me neerzette terwijl ik aan het eten was, toont hij weinig interesse nog, dus nog ff wachten

quote:
je mag alles worden, behalve ongelukkig

Moeilijk, want als Owen hypoallergene voeding krijgt, mag je zeker niet bv Friso Extra gebruiken (voor hongerige kindjes). Bijvoeden wordt bij allergische kindjes ook niet aangeraden vóór de 6 maanden, dus daar zou ik ook erg mee opletten. Je kunt 2 dingen doen (zou ik doen): 10% extra water bij zijn voeding doen, want water vult een beetje, of hem gewoon 32 schepjes geven. Het is wat te veel, maar niet veel te veel…Als hij daar tevreden mee is? Krijgt Owen nu 180 cc met 6 schepjes en dat over 5 voedingen? Of 6? Hoe verdeel je de voeding over de flesjes? Misschien kun je anders met halve schepjes werken? Ik denk graag met je mee, maar moet dan even weten hoeveel Owen per keer drinkt.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Owen krijgt nu 180 water en 6 schepjes, we hebben het al geprobeert om meer water te doen, maar daar wordt het niet anders van…
We hebben niet het idee dat Owen een verhoogde kans heeft op allergieën dus we gaan even een tijdje friso standaard proberen. Dit schijnt toch wat beter te vullen en we hopen dan ook dat het snel beter gaat!
Owen zit middenin een sprong en is heel druk bezig met het willen omdraaien, daar gaat natuurlijk ook veel energie in zitten…
Als het over een week niet anders is, dan moeten we toch echt kijken naar een andere oplossing…

quote:
je mag alles worden, behalve ongelukkig

Leuk omdraaien … Levi hier is beetje lui ligt lekker op zijn rug en als ik hem op buik leggen is het piepen

Levi is van juli … dus bijna 5 maanden…

Je kan ook half / half doen. Bijv 3 schepjes hypo alergeen en 3 schepjes standaard. Levi krijgt ook half half maar dan van krampjes en standaard.

Vandaag zowaar komen we uit op 5 voedingen!!!
Zijn gister begonnen met Friso standaard…even afwachten nog, maar heb goede moed!

Tja Owen kon zijn nekje al tijdens de 2de week omhoog houden…en nu is hij blij als hij op zijn buik ligt!!
helemaal trots:D
En ik denk nog even en dan kan hij zelf draaien!!

quote:
Je mag alles worden, behalve ongelukkig!

Mijn zoontje is bijna 16 weken en zit eigenlijk altijd op 4 flessen per dag.
Heb geen ervaring met hypo allergene voeding. Die van mij krijgt Nutrilon Standaard en zijn laatste fles Nutrilon Forte. 's Ochtends krijgt hij 180 cc, daarna 2 flessen van 150 cc en de laatste rond 20.00/20.30 van 210 cc.
Rond 21.00/21.30 uur gaat hij naar bed. Soms slaapt hij heel de nacht door door en soms krijgt hij om 5.00/6.00 een klein flesje van 60cc…

Toen ik 150 l per fles ben gaan geven, toen kwam hij netjes om de 4 uur ipv 3.