Hoe ga je van 6 naar 5 voedingen?

Owen is 4 maand en wisselt enorm van het aantal voedingen. soms een week 5 en dan opeens wordt hij om 5 uur 's nacht wakker en heeft duidelijk honger!
Over de hele dag gerekent krijgt hij dan 6 voedingen, anders zou hij al om 17 uur zijn laatste fles krijgen…
Ook zitten er nog steeds maar 3 uurtjes tussen de voedingen, op zich niet erg, maar het mag nu wel wat meer worden toch??
Vandaag de friso-hulplijn gebeld aangezien Owen hypoallergene voeding krijgt, hoeveel schepjes hij maximaal per dag mag hebben…30 was het antwoord.
Nu is het zo dat hij op deze dagen wel 32-34 schepjes krijgt, hetgeen weer niet goed zou zijn voor de niertjes.
Heeft iemand hier ervaring mee???

quote:
je mag alles worden wat je wil, behalve ongelukkig!

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik weet niet hoe zwaar Owen is? Volgens mij mogen ze 150cc voeding per kilo lichaamsgewicht met een max van 1 liter per dag.
Owen is 4 maanden, miscshien dat je al bij mag gaan voeden? En heeft hij wel echt honger of is het zuigreflex / gewoonte om een fles te krijgen?
Greojtes Nancy

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Owen weegt nu ongeveer 6700 gram.
Heb zojuist met de friso gebeld en hij mag in totaal 30 schepjes per dag, op dagen als deze komt hij aan 32-34 schepjes!
op zich niet erg vertelden ze mij daar, maar moet niet te lang duren…tja…een dan??
Heeft iemand ervaring met de overgang van hypoallergeen naar gewone voeding?
Bij voeden is denk ik nog niet aan de orde, hij is net begonnen met de handjes in zijn mond stoppen, maar toe ik hem voor me neerzette terwijl ik aan het eten was, toont hij weinig interesse nog, dus nog ff wachten

quote:
je mag alles worden, behalve ongelukkig