[…]
Gewijzigd door - Jaantje op 08 Nov 2010 19:16:32
Mijn moeder bemoeit zich totaal niet met mijn opvoeding… Ze weet ook dat de dingen hier anders gaan dan bij hun thuis.
En tuurlijk heb ik ook wel dingen overgenomen van hun opvoeding naar ons toe, maar dat wil niet zeggen dat ik alles hetzelfde doe als hun.
Dat snappen ze ook… Gelukkig.
Als Noah iets doet bij hun wat hun niet goed vinden, dan zeggen ze daar ook wat van… terwijl dat bij ons misschien wel kan en mag.
Ieder huis heeft zn regels en daar horen wij en onze kinderen zich aan te houden vindt ik.
Ik heb regels opgesteld in mijn huis, en wat hier NIET mag, mag bij een ander huis OOK NIET! klaar… dat heb ik direct gezegt tegen mn ouders.
En wat hun mijn kind voeren, kan ik niet zoveel over zeggen… tuurlijk wel van die vette, suikerige dingen, maar als ik er niet bij ben, doen ze het toch wel.
Onze kids worden ontzettend verwend door opa en oma hoor haha!
Liefs, Melanie
klopt overal zijn andere regels, maar dan wel tot betrekking tot wel of niet op de tafel klimmen, waar je wel of niet aan mag zitten ed. ik bepaal niet dat dingen daar wel mogen, die van hun niet mogen. Maar ik vind dat ik wel mag bepalen dat hij dingen niet mag, die van hun wel mogen.
Maar als je erbij bent en je zegt dat hij bijv. geen koffie mag, dus jij zegt nee, hebben je ouders dan het recht om te zeggen van: het is mijn huis, en als ik zeg dan doe je het maar gewoon?
was laatst bij mijn oma en opa of verjaardagsvisite en mijn oma wou hem een klein beetje slagroom geven van haar gebakje, keek ze wel eerst mij aan en vroeg ze het of het mog, dit waardeerde ik echt heel erg
Tja moeilijk he! Zo heb ik dat zelfs bij ons thuis dat mijn nanny dingen doet die ik liever niet heb en andersom! Tja wat doe je eraan, nog duidelijkere afspraken maken, en anders met haar gaan zitten zonder je zoon en dan zeggen als je het niet zo doet zoals ik wil dan houd het op! Ik ben de MOEDER! Ja sorry maar jij bent te baas en je moeder moet daar maar aan wennen! Mijn moeder vond het moeilijk toen ik zwanger was; letterlijk het eerste dat ze zei toen ik vertelde dat ik zwanger was; Ja maar ik kan echt niet meer een ander kind opvoeden hoor! hahahahah tja even wennen he, nu vind ze het trouwens heerlijk! Gellukig maar (alleen jammer dat we haar maar 3-4 weken per jaar zien)
Mijn moeder is wat dat betreft net als wij. Onze regels zijn haar regels alleen iets soepeler, want daar is ze oma voor. Maar dat betekend een iets ander koekje maar wel een voor kinderen en niet een die een stuitereffect geeft. Iets later naar bed maar das een half uur en geen anderhalf uur.
Mijn schoonmoeder daar in tegen is een volkomen losgeslagen debiel naar morgan lijkt het soms. Naar ons neefje weet ik het niet echt maar kan soms echt pissig worden. Zoals koekjes geven voor het eten, bij ons NOT DONE, snoep bomvol kleurstoffen en dan pas vragen als Morgan al gehad heeft. En als ik er wat van zeg is het mond houden mijn huis mijn regels. Ik zeg meestal ja mijn kind, maar er zijn al heel wat discussies geweest. Op dit moment is het contact ook wat laag door de laatste logeerpartij, maar ik kan je zo goed begrijpen.
Groetjes,
Michèle
Jeetje, wat irritant van je moeder zeg! Ik geloof best dat het een lieverd is hoor, maar dit soort dingen zou ik echt niet tof vinden. Ze ondermijnt jouw gezag gewoon. Waar je bijzit nog wel. Ik denk dat je het voor deze keer goed hebt aangepakt en als het blijft (wat zo te lezen zeer waarschijnlijk is) toch even een serieus gesprek aangaan met je moeder zonder Dim erbij en zeggen dat je haar manier van doen op die momenetn heel vervelend vind dat dat je je zoon wilt opvoeden naar jouw standaarden en dat je daar het volste recht toe hebt. Laat dan ook blijken hoe blij je bent met haar hulp en dat je dat heel erg waardeert. Natuurlijk mag je als oma af en toe wat mkeer verwennen, maar niet standaard dingen doen waarvan jij aangeeft dat je ze niet wilt hebben. Misschien als het groter dan 1 situatie trekt, hett wel tot haar doordringt?!
Moet zeggen dat mijn moeder supervoorzichtig is met dit soort dingen: Die vraagt echt van hoe doen jullie dat en moet ik nog iets speciaals kopen voor haar als ze komt slapen, houdt ze wel van kiwi noem maar op. Daarnaast is moeder nogal van alles natuurlijk en geeft haar eerder een hand bosbessen dan een snoepje. En Nora smult er heerlijk van! Wat dat betreft niet echt vergelijkingsmateriaal. Mn schoonmoeder is er wekelijks en houdt zich redelijk aan onze regels. Af en toe zijn er kleine dingetjes die ik niet zo zou doen en als we ons eraan storen zeggen we het dan. maar ja, dan gaat het om dat zij Nora met de borstel de toilet ‘schoon laat maken’ omdat ze dat zo leuk vindt om te doen. Daarna netjes handen wassen hoor, maar ik wil het niet elke hebben. Als de toiletdeur open is, rent ze naar die borstel. Tis toch een klein kind en ik wil niet dat ze dat soort dingen uit zichzelf doet. dat zeggen we dan en daarna is het klaar.
Maar ja, jouw moeder heeft blijkbaar iets duidelijk taal nodig! Succes, ik hoop dat je tot haar door kunt dringen!
Liefs!
Wij hebben dat probleem niet moet ik zeggen.
Jack gaat 1 dag in de week naar mijn ouders en 1 naar mijn schoonouders. Nu is hij wel ouder hoor, maar ik zou dat dus niet accepteren.
Mijn (schoon)ouders hebben altijd rekening gehouden met hoe wij het graag wilden voor Jack. Ook qua ritme en regelmaat enzo.
Met eten ben ik nooit moeilijk geweest.
Bij oma mag je natuurlijk ook gewoon andere dingen dan thuis, dat maakt het ook zo leuk om oma’s en opa’s te hebben nietwaar?
Kijk ik vind 10 maanden ook erg vroeg om jam te eten en koffie te drinken en dat zou ik dus ook echt verbieden. Maar Jack was dus vorige keer bij mijn ouders en zegt tegen mijn moeder: Oma, Chips een beetje nodig! HAHAHAH. Nou dat vind ik niet erg hoor, hij mag ook verwend worden door opa en oma, althans dat is mijn mening.
Maar als er dingen zijn waar JIJ belang aan hecht dan vind ik dat een opa of oma daar RESPECT voor moet hebben.
@ Michèle, ja klopt ik had het gevolgd van jouw schoonmoeder, dat is echt rot dat het zo moet lopen. En idd grootouders verwennen iets extra en iets anders dan thuis prima. Mijn moeder probeerd het ook regelmatig dan is het half twaalf of half vijf geweest en dan is het lange vinger, nou liever niet hij moet zo eten, dan krijg ik een opmerking van lever jij je koekje dan ook maar weer in. (Die ik net bij mijn koffie had gekregen, gromm) Dan zeg ik: Het verschil is dat ik al oud en wijs genoeg ben om te weten dat als ik nu mijn koekje opeet dat ik mijn eten straks ook nog allemaal op kan. Als dim nu een koekje eet, laat hij straks zijn eten weer staan. Pff discussies, maar die vlak voor etenstijd win ik dan nog wel
@ Liske, Het was idd niet tof. Ik blijf het idd herhalen en als het niet helpt, misschien dan toch zeggen dat ik het idd zo erg waardeer hoeveel ze me helpt, maar dat ze bepaalde keuzes/regels moet respecteren etc etc etc en idd uittrekken tot over het geheel. Ze laat dan alleen nog weleens goed merken met haar woorden dat zij mijn moeder is en dat ik te luisteren heb, waardoor ik me een brutaal nest voel ^^ maar dat weerhoudt me gelukkig niet, had wat opstandiger moeten zijn in mijn pubertijd en idd om een tweejarige al het toilet schoon te laten maken, straks grijpt ze ook in openbare gelegenheden naar die borstels…
@Bakmama, ik vind suiker ook idd notdone, laatst had hij de pap laten staan, vraagt ze aan mij: had je er wel suiker doorheen gedaan dan? Ik zo natuurlijk niet. Nou dan is het ook geen wonder dat hij het niet heeft opgegeten dan zou ik het ook niet lusten, grrromm ^^. Je kunt ze nu nog een beetje vormen en een gezond en verantwoord voedingspatroon aanleren en als alles op is dan mag je wel wat lekkers, (en op deze leeftijd nog wel heel erg verantwoord).
Ik denk niet dat ik haar mee naar het CB krijg, aangezien ze ook grootdeels vd week werkt, de kinderarts had het ookal een keer geopperd haar mee te nemen, omdat ze me steeds ongerust maakte met alles wat hij wel niet zou kunnen hebben, van beginnende kanker tot hartkwalen, en ik moest alles wel goed in de gaten houden. En idd koffie, dat kan ik beter nog enkele jaren afhouden, als ik smorgens mijn kopje niet drink heb ik barstende hoofdpijn, hoezo verslaafd, heb er dan zelf geen moeite mee vind het harstikke lekker ^^. Ik hoop idd ook dat ik niet zo ben als ik later ooit oma mocht worden, ik neem het me iniedergeval voor, maarja voor het zelfde geld ben ik straks een dementeerend oud vrouwtje, zit ook in de familie .
Ach ik zei laatst tegen mijn moeder op het moment dat een moeder oma wordt is ze alles vergeten van vroeger. Oh zegt ze hoe bedoel je, nou zeg ik om mocht tot de brugklas geen make up op en morgan geef je bij wijze van met 4 jaar al een make up setje. Oh zegt ze weet ik niks van. I rest my case
Groetjes,
Michèle
Mijn mening is dat hoe erg het ook haar huis is, het feit dat Dim JOU kind is weegt vele malen zwaarder.
Ik zou het meteen de kop in drukken, nu nog, want wat als ze Dim zo tegen jou uitspeelt als hij ouder is?? En hij het begrijpt?
Dan ben je nog verder van huis.
Nee, ik kan hier echt niet tegen. Mijn moeder deed dat in de eerste maanden ook de hele tijd. Ze belde me er zelfs speciaal voor op.
Jaja, mij op mijn 16e eruit knikkeren omdat vriendlief belangrijker is, maar nu ineens commentaar hebben op mijn manier van opvoeden…
Ik heb één keer aan de telefoon gezegd dat ze NU moest stoppen, want anders waren de telefoongesprekken en bezoekjes verleden tijd.
Dit is natuurlijk wel een andere sitautie dan die van jou. Met mijn ma is er meer voorgevallen.
Maar accepteer het niet, Dim is jou verantwoordelijkheid, niet die van je moeder, dus jij bepaalt wat erin komt en wat niet.
Succes.
Ik laat dim er ook wel met een gerust hart achter het is alleen idd dat ik dan bang ben dat ik straks niets meer te zeggen heb als dim daar is, nou dan luisterd hij straks ook niet meer als hij thuis is ^^. Zit ik echt niet op te wachten.
en idd met twee maanden een lepel slagroom, zoals nu zijn ze al gewend aan vaste voeding dan kan een keer een lepeltje om uit te proberen niet zoveel kwaad, mits het overlegd wordt, aangezien het niet een standaardvoedingsproduct is voor zon kleintje.
Maar ik weet ook dat als ik nu toesta dat hij een lepel koffie krijgt, dat hij dan de volgende keer een flesvol krijgt, want toen mocht het ook, dan is er geen houden meer aan, dus ik hou idd mijn voet stijf wel moeilijk hoor. En anders een keer een goed gesprek, zit soms al tegenargumenten te bedenken voordat ik heen ga, zo erg.