Hoe ga ik van papfles naar bordje pap

Hallo,

Ben ik weer
Ik wil toch even iedereen bedanken voor alle adviezen, dat is echt fijn!
Ik begin bij Yara met groente en fruit als ze 6 maanden is, maar ik ben al wel begonnen met nutrix, of biologische rijstebloem.
Yara krijgt nu in 2 flessen pap. ('s ochtends en 's avonds) 2 schepjes per fles.
Ik wil eigenlijk Yara leren wennen aan eten, dus zou deze flessen willen omzetten in een bordje pap.
Ik las dat ik dan een volledige flesvoeding moet maken met 4-6 schepjes pap erbij.
Als ik dit aan haar geef vóór haar fles dan eet ze nu denk ik nog meer 2 -4 hapjes ofzo? want ze is nog niet gewend te eten.
Dan geef ik haar daarna de fles. (Hoeveel flesvoeding geef ik dan?) want ze mag niet teveel flesvoeding hebben neem ik aan.
Kan ik dit ritueel dan 's avonds ook weer herhalen?
Of is het beste maar 1 keer per dag? (bijv lunchtijd?)
Ik weet niet wat handig is en hoe ik het moet opbouwen in combinatie met de fles. (zodat ik uiteindelijk de fles kan afbouwen)
Ik ben benieuwd hoe andere moeders dit gedaan hebben.

groetjes,

Mappa en Yara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik zou nog even wachten met pap geven. Voorlopig gewoon rijstebloem in de ochtend en avondfles. Anouk krijgt nu nog 's morgens en 's avonds 180 water + 6 schepjes opvolgmelk + 3 schepjes rijstebloem. Binnenkort ga ik de avondfles vervangen door pap. Anouk is nu 7 maanden.
Yare krijgt met 6 maanden fruit en groente van een lepeltje. Daar moet ze dan toch al flink aan wennen. Ik weet niet hoe oud ze nu is, maar ik zou eerst met fruit en groente beginnen en dan pas met pap. Hoe je het precies moet klaarmaken staat op het pak, maar enige tijd geleden heb ik hier ook een topic over gesteld, was geloof ik Pap met 7 maanden?. Daar heeft iemand ook aangegeven hoe je dit het beste kunt maken.

Veel succes ermee. Grt. Sabine

Hoi Mappa,

Je kunt best al beginnen met pap. Het maakt namelijk niet uit of je hiermee de melk dikker maakt of dat je haar zo ook al laat wennen aan het eten van vast voedsel. Wel zou ik uitkijken met de hoeveelheid omdat de ontlasting van rijstebloem een stuk dikker wordt.
Ik zou het als volgt aanpakken. Je maakt gewoon een fles van 180 cc water en 6 scheppen. Je mengd dit zoals normaal de fles ook. Je schudt dan wat melk over in 'n bakje en doet hier de rijstebloem bij. Je kunt dus met hele kleine beetjes beginnen en de rest houd je over zodat je haar ook gewoon het flesje kan geven. Let wel dat het bij rijstebloem altijd even duurt voordat het dikker wordt (dus niet teveel in eens erin doen).

Succes
Ellen

Zodra ze goed in staat zijn van een lepeltje te eten, dan kun je de pap ook met een lepeltje gaan geven. Hoe eerder hoe beter heb ik begrepen.

Kijk wel uit met rijstebloem want dat heeft een stoppende werking. Dus als je de pap nu al met een lepeltje wilt geven zul je hem vrij dik moeten maken anders zit je een uur te lepelen met slappe pap.

Zodra je merkt dat ze moeilijker gaat poepen, stoppen met die rijstebloem of weer terug naar de fles met maar 2 schepjes rijstebloem erin ofzo.

Bij ongeveer een half jaar mogen ze over op Bambix Groeipap. Dat is een soort Brinta en dat geeft geen problemen met de ontlasting. Sterker nog, dat stimuleert de darmen juist extra zodat ze een goede stoelgang hebben.

Groetekes, Sje

Hallo,
Ik snap het even niet… Je kunt toch ook pap maken met maar 2 eetlepels rijstebloem. Je moet dan alleen maar een klein beetje maken. Dan kan ze wel wennen aan het eten van een lepel en de rest drinkt ze gewoon uit de fles. Dan krijgt ze dus net zoveel rijstebloem binnen als dat je alleen een papfles maakt.
Toch…?!

Hoi Ireen,

Dan geef je hem tot de 6 maanden toch gewoon uit de fles als dat makkelijker is, zeker wat Sje ook schrijft met meer lepels rijstebloem kan ze verstopt raken. Zoë kon binnen een week min of meer fatsoenlijk van een lepeltje eten dus met 6 maanden daarmee beginnen zal ook nog wel op tijd zijn, denk ik.

Groetjes,
Inge

Dank jullie wel voor de handige tips, ik ga wel even stoeien
Ik heb al een paar hapjes geprobeerd (wel biologische rijstebloem) Yara vindt het erg lekker.
Ik wist alleen niet dat de rijstebloem ook verstoppend werkt. Ik hou dit goed in de gaten!

groetjes,

Mappa en Yara

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/08Knp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” /></a>

Gewijzigd door - mappa op 03 Aug 2007 10:09:54