Hoe ga ik hiermee om

Rens zit weer in een sprong. En deze keer is het behoorlijk heftig.
Hij huilt overal om. Als hij in de box moet is het echt krijsen, en blijven krijsen.
Als hij op het aankleedkussen moet is het krijsen. Kortom niet echt gezellig.
Nou is hij van de week ook ziek geweest, dus dan snap ik best dat hij niet zo lekker in zijn vel zit.
Hij krijgt van mij best veel vrijheid om te kruipen op de grond ed, maar hij moet van mij ook geregeld in de box. Wil ook wel eens mijn handen vrijhebben.
Maar vind het ook lullig om hem te laten brullen. Half uur later brult hij nog.
ben ook bang dat als ik hem nu steeds toegeef dat hij dan straks helemaal zijn eigen wil gaat doordrijven.
Heeft iemand tips wat dat betreft?
Rens zit op het moment ook overal aan. Nu weet ik wel dat hij nog niet goed begrijpt wat niet mag, maar wil hem hier toch wel op wijzen.
Nu ga ik naar hem toe als hij iets doet wat niet mag en zeg: nee Rens. En dan zet ik hem ergens anders neer.
Wat vinden jullie hiervan, en heeft iemand hier nog andere tips voor?

Groetjes Ramona

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/08/19/RJh1.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1f.lilypie.com/WgtZp2.png” width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - ramonavanzante op 10 Oct 2009 17:35:31

quote:
Rens zit op het moment ook overal aan. Nu weet ik wel dat hij nog niet goed begrijpt wat niet mag, maar wil hem hier toch wel op wijzen. Nu ga ik naar hem toe als hij iets doet wat niet mag en zeg: nee Rens. En dan zet ik hem ergens anders neer.

Ik denk dat je dit al heel goed doet, gewoon stug volhouden de aanhouder wint.

Je kleine man is 10 maanden en blijkbaar in een sprongetje ( neem ik dan van je aan ). Wellicht ook toe aan iets nieuws, iets wat de nieuwe vermogens prikkelt en waar hij zich even zoet mee kan houden. Verder is het geduldig afwachten totdat het sprongetje over is ben ik bang.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Dat nee zeggen en ergens anders zetten doe ik ook en dat zal voorlopig nog wel blijven.

In zijn box het speelgod afwisselen en zorgen dat hij maar een stuk of 3 dingen heeft.
Verder kun je zelf dingen maken die het intessant maken denk aan fles met rijst ( rammelt)
Een pan met houten lepel.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hoi Ramona,

Mijn zoontje is 10,5 maand en zit dus een beetje in dezelfde fase. Naar mijn idee zit hij nog niet helemaal in de sprong, want het huilen en driftig zijn gaat met vlagen, maar ook zeker hier. Ik zit dan ook echt te dubben wat ik moet doen. Ik heb er laatst ook een topic over geopend.
Ik wilde hem nl ook bepaalde dingen verbieden en n een paar minuten deed hij het gewoon weer. Nu heb ik begrepen dat zulke kleine kindjes nog niet lang kunnen onthouden dat ze iets niet mogen. Je moet maar eens bij die topic kijken (Dani is zo stout heb ik het volgens mij genoemd…of Zo stout) Mini-boy heeft daar een hele toepasselijke tekst neer gezet. Hier werd voor mij een stukje duidelijker.
Als Dani nu iets doet wat niet mag word ik nu niet boos maar ga ik naar hem toe…zeg dat hij dit niet mag doen en waarom…ik pak hem op en zet hem ergens anders neer met een ander speeltje.

Dat krijsen (zeker bij verschonen etc) is heel herkenbaar. Hier ook heel erg. Ik probeer hem weleens af te leiden, maar dat lukt niet altijd en dan is het maar even een paar minuten krijsen.

Ik las trouwens vandaag een stuk op een babysite over kindjes in deze leeftijds klasse. Ze leren in deze periode dat ze dingen zelfstandig kunnen en vaak willen ze ook dingen zelfstandig doen die ze nog niet helemaal zelf kunnen (bijvoorbeeld zelf eten/zelf kleren aan trekke/zelf tandenpoetsen noem maar op). Dat wij dit voor ze doen vinden ze niet leuk en dit frustreerd ze…ze weten niet goed hoe ze hier mee om moeten gaan. Dit geld hetzelfde voor bijvoorbeeld willen lopen of kruipen. Ze kunnen het nog niet volledig terwijl ze het wel willen. die frustratie uiten ze door te huilen/krijsen/boos worden.

Dus helaas moeten we er doorheen, maar het is dus een hele normale fase. ik begreep zelfs uit die site dat die boosheid die ze af en toe hebben ook goed voor ze is. Zo leren ze ook hoe ze daar mee om moeten gaan. Dus we moeten even doorbijten!!

Bedankt voor jullie tips allemaal,’

wat een fase is dit zeg. Onze vrolijke frans is op dit moment echt een krijsende baby. Nog maar even volhouden dan.
Had hem trouwens al ander speelgoed gegeven(met dank aan zijn neefjes waarvan hij veel krijgt) en dat hielp wel maar ook maar even helaas.
Vind het soms zo rot om te zien dat hij zo slecht in zijn vel zit.
Nu ben ik zelf ook al de hele week niet lekker dus dan kun je zowieso al minder hebben.
Wel fijn om te lezen dat jullie dezelfe aanpak hebben wat betreft dingen niet mogen.
Soms kan ik best wel twijfelen of ik het alllemaal wel goed aanpak.
Maar dat is waarschijnlijk wel herkenbaar voor elke moeder.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Natuuuuurlijk is dat heel herkenbaar, niemand krijgt zover ik weet een gebruiksaanwijzing mee.

quote:
Nu ben ik zelf ook al de hele week niet lekker dus dan kun je zowieso al minder hebben.
Aha......! Zit je zelf niet lekker in je vel, zal de kleine mop dit nog eerder aanvoelen zowat dan jij zelf. Hier kan ook de reden in liggen dat het even niet makkelijk voor hem is. Mama niet blij, kleine mop ook niet blij want die snapt het ook niet.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hier is deze sprong ook bezig, maar ik heb het idee dat hij al op zijn einde loopt.
(Seth is meestal aan de vroege kant met de sprongen, en er meestal na 1,5/2 weken weer doorheen).
Even volhouden, het komt goed
Liefs, Anne