Hoe fruit dikker maken?

Even een vraagje: ik heb diverse soorten fruit in de vriezer gemaakt, maar de meloen is er waterig en dun als deze is ontdooid. Hoe kan ik deze wat dikker maken, zodat onze zoon het kan eten en niet hoeft te “drinken”? Ik zat zelf aan liga of zo te denken, maar misschien zijn er nog wel andere oplossingen denkbaar.

liga ja of banaan doe ik ook vaak veder weet ik het ook niet

in het begin deed ik nog weleens een schepje pap met de flesvoedingschep.
Toen hij nog niet echt pap kreeg.

Op de achterkant van potjes staat namelijk ook vaak dat er rijstebloem doorheen zit, net zoals die 4 maanden papjes van bambix van gemaakt is. Zo kwam ik op het idee.

Rijstebloem is inderdaad een optie, behalve als het kindje moeite heeft met de ontlasting. Dan geen rijstebloem gebruiken want dat heeft een stoppende werking.

Groetekes, Sje

Een beschuitje erdoorheen kruimelen kan ook. Dat deed mijn moeder vroeger ook altijd.

Tsja meloen ik ben er mee gestopt. Dat is echt drinkbaar uit de vriezer. Ik heb er ook wel eens liga door gedaan maar dan krijgt ze 2 liga’s op een dag en dat vind ik ook wel een beetje veel. Ze krijgt namelijk om 15 uur ook een koekje. Ik wil nog wel proberen om de meloen te gaan prakken en dan gelijk te geven want ze vind hem wel lekker en ik heb nu steeds het gevoel dat ik hetzelfde geef. Namelijk peer, appel, nectarine en banaan. Wel steeds onderling anders gemengd maar wel maar 4 soorten.

ow haha, ik zit nog steeds op de peer en appel :blush: afentoe haal ik ook wel bananen.
Heel afentoe gooide ik er een beetje sinassappelsap door (zelf geperste)

Vanmorgen had ik peer met een paar bosbessen voor een iets andere smaak. Teveel bosbessen gaan er hier niet in, dan trekt hij een zuur gezicht.

Afentoe wat aardbeien

Soms gooi ik er ook wel wat roosvicee in, drupje of wat om een iets andere smaak te krijgen.
En dan krijgt hij later wat minder sap, maar wat wateriger of gewoon water.
Want teveel roosvicee werkt laxerend heb ik begrepen?

En als je echt verschillende soorten wilt uitproberen kun je naar de site gaan van olvarit ofzo, kijken wat voor smaken potjes ze hebben en het zelf proberen na te maken ^^