Hoe felxibel is het KDV?

Hallo allemaal,

Nu Fynn refluxklachten heeft vind ik het extra moeilijk om straks te gaan werken!! We hebben twee dagen oppas of kdv nodig. Opa’s en oma’s willen ook oppassen. Nu gaan we vrijdag bij het kdv hier in de straat kijken, om alle opties open te houden. Ik heb ook nog nooit een kdv gezien! Maar in hoeverre wordt bij een kdv rekening gehouden met speciale klachten en behoeften. Dus bijvoorbeeld, extra boeren tijdens de voeding, 20 minuten rechtop zitten na de voeding, goed in de gaten houden of hij niet in zijn spuug ligt, bij maagoprispingen in bed weer even oppakken zodat hij kan boeren etc. Kan en wil een kdv hierin tegemoet komen. Wat zijn jullie ervaringen?

groetjes Helene

Gewijzigd door - HelenFynn op 06 Aug 2009 10:01:12

Mijn ervaring is da ze heel felxibel zijn waar Morgan zit. Zij heeft kiss gehad en in het begin had ze oefeningen en die deden zij ook met haar. Als ze medicatie moest hebben werd het ook gewoon toegedient, alleen moet je hier meestal wel een formulier voor tekenen. En ze geven ook tips en adviezen waar je wat aan hebt. Dus ik heb er zelf goed ervaringen mee, maar vraag het daar zo ie zo, dan weet je het zeker. Oh ja Morgan had ook reflux door de kiss, maar nooit problemen op het kdv.

Groetjes,

Michèle

Wat fijn! Ik ben benieuwd zeg… natuurlijk vraag ik het na vrijdag! Thanks!!

Ik heb geen ervaring met reflux klachten etc. Maar toen wij een intake hadden bij het kdv moesten we een formulier invullen. En daar moesten we alle bijzonderheden over Tim invullen, zodat ze daar rekening mee konden houden. Nu was dat bij Tim makkelijk, want hij had geen bijzonderheden. Maar ik denk wel dat ze daar rekening mee houden.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Eva’s Kiss was al voorbij toen ze naar het kdv ging, maar ze had het wel nodig om ingebakerd te worden. We moesten wel een toestemmingsformulier tekenen en daarna deden ze de doeken bij haar ook gewoon om. Nu houden ze nog steeds rekening met haar. Ze geven haar bijvoorbeeld geen drinken met suiker omdat wij dat hebben aangegeven en ze smeren haar billetjes extra in met onze creme als ze tandjespijn heeft en rode billen. Ze houden echt rekening met kindjes. In zoverre natuurlijk dat ze niet meer dan een gemiddelde verzorging nodig hebben. Alle kindjes moeten aandacht krijgen en het ontbreekt aan tijd om echt uren met slechts één baby bezig te zijn. Wat betreft de reflux: gewoon vragen wat de mogelijkheden zijn.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hoi,

Onze knul gaat 2 dagen naar het kinderdagverblijf. Mijn ervaringen zijn prima. Hij leert hier met andere kinderen omgaan. In het begin vond ik het erg moeilijk, zat ook met vragen als, als hij bijv. niet kan slapen, moeten ze dit doen en doen ze dat dan ook wel. Maar zij hebben natuurlijk de ervaring en ze hebben meerdere kindjes er lopen, waar je kindje dan ook weer mee kan gaan spelen. Ik heb geen ervaringen met klachten die onze knul had. Ze zijn in ieder geval erg lief voor hem daar.

Oma past ook nog wel eens een dag op en niet om af te geven, maar ik had deze dag toch ook graag (achteraf) het kdv willen hebben. Oma’s zijn er toch al een aantal jaren uit en doen de dingen anders dan je zou willen. Daar zijn het ook oma’s voor! Maar ze staan wel ineens dichterbij en kunnen er nog wel eens een handje van hebben om zich met de opvoeding te bemoeien (al is het goed bedoeld, maar soms voelt dat zo)

Goed nadenken dus over wat je wilt!

Succes en ik ben benieuwd naar hoe je intake is gelopen bij het kdv.

Groetjes Jolanda

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

mijn zoontje gaat twee dagen naar een kdv en 1 dag naar oma. (schoonmoeder)
Ik was in het begin ook zo… vond eng bij oma… had ook het gevoel van ohjee…

Maar om eerlijk te zijn ging het meteen goed. Ze had dingen door die ik niet in de gaten had. Hun hebben ook kinderen opgevoed! Ik denk dat je het gwoon goed over moet gaan praten met de oma’s wat je wel en niet wil hebben. En inderdaad even uitleggen over zijn darmen, etc…

kdv bij ons is ook goed… Maar ze laten hem ook zo een tijdje huilen als ze even geen tijd hebben of hun handen vol hebben. tis wat je zelf wilt. Ik zou in jou geval juist fijner vinden als het 1 op 1 kan.

Bij ons was de keuze kdv omdat hij dan met andere kindjes in contact komt… vinden wij erg belangrijk.