Hoe en welk vlees introduceren?

Hoi allemaal

onze dochter eet al een hele tijd met de pot mee, dat wil zeggen aardappels en groente. Vlees wil nog niet zo lukken. Ik probeer al vaker op geruld gehakt door haar “stamppotje” te doen, maar dat eet ze niet, gaat ze van kokhalzen. Hoe kan ik dit het beste introduceren? KLeine stukjes geven of toch eerst verwerken in het gerecht? En welk vlees zou geschikt zijn? Ik zou in eerste instantie denken aan gehakt-achtige dingen, maar wellicht hebben jullie andere tips.

Groetjes!

Rundvlees, zoals hamburger, rundervink of een worstje of gehaktbal kan prima. En vergeet vis en kip niet. En dan in stukjes. Ik kan me indenken dat geruld gehakt een beetje gek kan voelen in mond/keel en dat ze daarom wellicht moet kokhalzen.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik zat ook inderdaad te denken dat het misschien gek zal voelen qua structuur. En het wordt dan natuurlijk automatisch iets droger om te kauwen. Ik zal vandaag eens het eea kopen en uitproberen. Dank voor je reactie!

Er zijn ook kinderen waar je het er dus gewoon niet in krijgt

Groetjes Manderijn.

Hier wilden ze ook geen geruld gehakt.
Maar dingen als kipschnitsel, kipfilet, hamburger e.d. in kleine stukjes daarmee gaat t prima!

Mijn zoontje wil ook absoluut geen gehakt! Dat vindt hij echt smerig. (waarschijnlijk de structuur inderdaad)

De dingen die de andere moeders noemen vindt hij ook lekker.
Maar daarnaast is hij DOL op kipcordonbleu!

Wellicht is dat een idee. Ik snij het in kleine stukjes en meneer eet zo een hele in z’n eentje op!

Bij de ah hebben ze trouwens kipschnitzels in de vorm van het gezicht van mickeymouse. (vriesvak) Daar zijn wij mee begonnen en ging heel goed. Hij vond het geweldig dat hij de oren van Mickey op mocht eten.

groetjes,
ILoveMyBoy

Gehakt is inderdaad ook (nog) niet favoriet hier. Gisteren ging kipschnitsel wel goed. Vandaag verse worst proberen. We zullen zien.

Oh fijn! Succes!

Ben benieuwd!

Groetjes,
ILoveMyBoy

1e hapje ging goed, maar daarna niet echt meer. Wel kauwen, maar uitspugen. Het zal wel een kwestie van wennen zijn. Ook op brood vindt ze vleeswaren niet zo lekker. Wel smeerworst/smeerkaas, maar kaas, boterhamworst etc nog niet

Mijn zoontje is ruim 3 en hij eet nog steeds geen vlees, wel als het “verborgen” is zoals in de pasta en nassi maar verder niet.
Soms heeft hij het in zijn mond en kauwt er een eeuwigheid op en dan mag hij het van mij wel weer uitspugen.
Van de week zei hij bah mijn beer stinkt, dus ik vroeg waar ruikt hij naar dan … naar vlees zei hij, … nou ja, is dat niet gek !
Vis eet hij ook niet en groente amper, dus ik geef hem 2 keer fruit en kaas of ei i.p.v vlees.
Spinazie vind hij wel lekker en daar zit veel ijzer in en appelstroop.

Ik heb dus geen tips.

Lilypie Third Birthday tickers