Job is al langere tijd helemaal zindelijk overdag, alleen met het slapen heeft hij nog een luier om.
's middag skomt ie steeds vaker droog of met maar 1 plasje in de luier uit bed, 's nachts heeft ie vaak nog echt wel een plasluier.
Heeft het dan zin om nu al te beginnen met zindelijkheid 's nachts? Komt dat vanzelf of moet/zal ik gewoon wachten tot hij 's nachts geen natte luiers meer heeft, of gewoon een keer geen luier aan doen?
Hoe en wanneer 's nachts zindelijk
Ik zou beginnen om de luier er dan 's middags eerst af te doen en te kijken hoe dat gaat. Als hij 's nachts nog plasluiers heeft, heeft het denk ik geen zin om daar al mee te beginnen. Dan moet hij in de ochtend wat vaker een droge luier hebben.
Mijn oudste was overdag bij 2,5 zindelijk, maar pas sinds een maand of 3 ook 's nachts pas (en hij is nu 4,5). Toen we merkten dat hij steeds meer droge luiers had in de ochtend hebben we zijn luier afgelaten. Er is nog geregeld een ongelukje, maar steeds minder. We laten hem voordat we naar bed gaan even plassen.
We zijn wel vanaf dat hij zindelijk was overdag luierbroekjes voor 's nachts gaan gebruiken. Dat was erg makkelijk met plassen als hij wakker werd.
Bij de jongste gebruiken we die nu alleen maar. Die is bijna 3 en plast wel op de wc, maar doet het ook nog graag in zijn luierbroekje .
Wij zijn hier inderdaad met de middagluiers begonnen. Die hebben we afgelaten toen hij daar nog maar zelden in plaste. Hij heeft één keer een ongelukje gehad en was daarna de middagslaapjes droog!
De nachtluier hebben wij pas afgelaten nadat hij een paar maanden de nachten droog was. We hebben daarvoor wel eens geprobeerd om hem om 22.00 uur wakker te maken om te laten plassen, maar dan werd hij woest! Dus die truc hebben we achterwege gelaten. Op een gegeven moment gaf hij zelf aan dat het zonder luier goed was en nu blijft hij met gemak van 19.00 - 7.30 uur droog. Hij heeft heeeeeeeeel af en toe en ongelukje als hij wat spannends heeft meegemaakt de dag ervoor.
jij hoeft er vrij weinig aan te doen, dat komt namelijk echt vanzelf. rico is juist s’nachts 9 van de 10 keer droog en overdag ook wel redelijk maar niet zo als s’nachts snapje?
ik zou als je al iets wil doen gewoon die pamper s’nachts uitlaten en een zijltje in bed leggen.
misschien wakker maken voor een plas als jullie gaan slapen maar rico pikt dat dus niet en die blijft dus van half 8 tot half 8 s’ochtends droog…
hmm nu ik dit zo zeg bedenk ik ineens of DAT misschien de rede kan zijn van een eventuele blaasontsteking (waar ik een topic over opende) maar sorry dat is even off topic
Tim is sinds kort overdag zindelijk, maar ook meteen s nachts. Toch hielden we eerst zijn luiers wel aan tijdens middagslaap en s’ nachts. Maar luier tijdens de middagslaap er toch maar afgehaald. Want als hij moest plassen riep hij keurig. Sinds een paar dagen heeft hij s’nachts ook geen luier meer om. Hij roept ons als hij moet en heeft s’ochtends altijd een droge luier.
Ik zou het dus pas proberen als hij steeds vaker een droge luier heeft. En dan idd eerst bij de middagslaap weglaten en daarna s’nachts.
Groetjes,
Sandra
Mamajob, zet je hem voor het slapen gaan op het potje 's middags? Zo niet zou ik daar mee beginnen, zodat hij weet dat dat het moment is om te plassen en dan een week lang met luier op bed leggen, maar meteen na het slapen ook weer plassen, als dat goed lukt en de luier blijft droog zou ik het weglaten, en hem vertellen, schat, je gaat nu zonder luier, je gaan nu even plassen en als je wakker bent ook weer okay?! Als dat goed gaat zou ik het zo ook 's avonds proberen, alleen zou ik zelf nog wel de kleine op het toilet/ potje zetten voor dat jij naar bed gaat, anders is het wel heel lang voor z’n kleine blaas, hier word het klokje standaard rondgeslapen, dus als ik haar niet rond 10 uur op bed zet heeft ze af en toe wel een ongelukje (ook ivm het koude weer hier nu, het is winter en 's avonds een graad op 10)