Hoe en wanneer overgaan op 4 flessen?

Kane is bijna 6 maanden en heeft bijna 4 maanden licht verteerbare voeding gehad ( omneo en nu nutramigen) terwijl hij een hongerige baby was. Hij heeft dus nu nog steeds 5 flessen…

Voor mij geen probleem maar andere mama’s vinden het vreemd omdat hun baby al met 4 maanden 4 flessen kregen. voor de kinderarts ook geen probleem. Kane mag ook nog geen groente en fruit omdat ze aan het checken zijn of hij misschien koemelkallergie heeft.

Ik wil toch eens proberen of hij op 4 flessen uitkomt. hij heeft vreemde flestijden!

7.00 ( dit wil ik met 4 flessen ook aanhouden)
10.30
tussen 14.30 en 15.30!! ( zeer verschillend)
dan al heel vlug weer. 18.30
om 21.30 krijgt hij de laatste. Hierbij moet ik hem steeds wakker maken maar drinkt zijn fles met rijstebloem wel helemaal leeg!

Ik kan de fles van 18.30 denk ik niet als laatste fles geven want deze drinkt hij vaak niet helemaal op en hij slaapt dan waarschijnlijk niet door tot s morgens 7.00.

hoe ga ik nu over op 4 flessen? ( zonder fruit en groentehap)

ik vind het moeilijk

xx joyce

joyce Kurstjens-huber

onze schema is dan (met 4 maanden):

06.00 uur 180cc
10.00 uur 180cc
14.00 uur 180cc
18.00 uur 210cc

ik gebruik geen rijstebloem maar nutriton. bij rijstebloem kreeg hij veel krampjes. ik heb alle schema’s geprobeerd maar uiteindelijk geeft hij zijn eigen ritme aan en daar hou ik me nu aan. in principe slaapt de mijne om 19.00 uur en dan door tot snachts 03.00 uur uit gewoonte wordt hij dan wakker en dan hou ik hem bezig met een speen tot 06.00 uur. daarmee bedoel ik dan niet dat ik dan om de 5 minuten uit mijn bed kom. hij slaapt altijd een anderhalve uur door als je hem de speen geeft dus het is echt uit de gewoonte. probeer de laatste fles eraf te halen is altijd veel makkelijker en doe er iets meer in dat helpt vaak. maar als je denkt dat de jouwe smorgens pas om 08.00 uur of zo gaat komen dan zou ik het anders aanpakken en de laatste fles toch om 21.30 of 22.00 uur geven. hangt er vanaf hoe laat je kleine smorgens komt. succes en sterkte ermee!