Hoe doen jullie dit?

Hallo,
Ik heb een vraagje…
Hoe gaan jullie om met een boze peuter, die absoluut niet wil dat je zijn tanden poetst of zijn nagels knipt?
Bij het tanden poetsen (jaja, hij heeft er EINDELIJK een en een tweede staat op doorbreken) houdt hij zijn tong tegen zijn onderkaak aangedrukt en kom ik niet met de borstel bij zijn tandjes. Als ik wat meer aandring, wordt hij boos en moet ik oppassen dat het geen “gevecht” wordt.
Voor nagels knippen heeft hij ook geen geduld. Hij wordt boos en trekt zijn handjes of voetjes steeds weg of probeert het nagelknippertje te pakken. Eerst knipte ik altijd zijn nagels als hij sliep, maar dat gaat nu ook niet echt meer…
Ben benieuwd of jullie tips voor me hebben…

Groetjes,
Sonja

er een leuk spelletje van maken! het boze even proberen te doorbreken, liedje tanden poetsen tanden poetsen lings en recht boven en onder! enz en maar belonen! als het wel goed gaat, maar ook jo grote jongen/meid je bent al zooooooo groot laat mama eens zien hoe goed jij dat kan! enz

het werkt!

Tries

Liefs Tries

Nageltjes knippen gaat hier altijd prima, ik zeg altijd dat ze er zo mooi van wordt. Tandjes poetsen is maar zoals ze zin heeft, meestal lukt dat wel ( doet het wel zelf ) vaak mag ze eerst de mijne poetsen. Als ze geen zin heeft en ze doet het uiteindelijk toch( omdat ik heel simpel zeg dat het moet ), krijgt ze mega applaus joh vindt ze prachtig !!!

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Robin heeft twee tandenborstels een voor hem om mee te poetsen en een voor ons om zijn tandjes mee te poetsen
Dus Ed geeft hem dan zijn tanden borstel en pakt de anderen om de tandjes te poetsen en als het klaar is mag hij zelf gaan poetsen en ja Robin vind dit een feest

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje of zusje van Robin

Dit zal wel niet echt opvoedkundig in de oren klinken, maar ik zet gewoon door. Ik hou het handje of voetje gewoon stevig vast en ben inmiddels erg snel in het nagels knippen.

Kinderen hebben zo’n kort geheugen. Als het over is, is het ook gelijk over. Dus ik heb het idee dat je het maar het beste zo kort mogelijk kan laten duren, anders wordt het zo’n verhaal.

Tandenpoetsen doet Kika al een tijd zelf, maar vond dit vroeger ook niet echt erg. Als ze een keer niet wilde, ging ik haar kietelen dan ging haar mond vanzelf open. Puck gaat steeds op de tandenborstel bijten, maar met een beetje doorzetten heb ik alles wel te pakken. Daarna laat ik haar zelf even met de tandenborstel spelen, ze bijt er dan voornamelijk op. Ook een soort van poetsen…

Groeten,
Nikki (bag lady)
mamma van Kika (9 april 2001) en Puck (3 oktober 2003)

Met nagels knippen doen wij altijd het rijmpje; naar bed, naar bed zei duimelot. Werkt bij Lisa wonderen. En tandenpoetsen ook geen probleem, Lisa wil de hele door haar tanden poetsen.
Maar inderdaad je kindje ook bij jou laten poetsen werkt wonderen. En een heel groot compliment geven als hij zijn tanden heeft gepoetst.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Ik leg max altijd op zijn rug op de commode voor het tandenpoetsen, dan kan ik er beter bij en staat zij mond al een beetje open. Ik poets eerst en dan mag hij de tandenborstel vasthouden en verdergaan. Dit vind hij zo leuk dat hij het poetsen meestal wel over zijn kant laat gaan.
zijn nagels knip ik vaak als hij in de kinderstoel zit en druk is met zijn eten. Dan vind hij het geen enkel probleem als ik tussen door even een nageltje knip omdat hij er niet speciaal stil voor hoeft te blijven zitten. Hij zit toch al in zijn stoel.

Miriam, moeder van Max

destiny wilde eerst ook nooit tandenpoetsen en nagels knippen…met tandenpoetsen doe ik het nou samen, dus mama poetst haar tanden en Destiny ook…en ik laat haar af en toe mijn tandenpoetsen en ik tegelijk de hare…(dat vind ze echt fantastisch!!) Met nagels knippen heb ik haar knuffelbeer gepakt en net gedaan of ik zijn “nageltjes” ook knipte,dat vond ze wel interressant en stak gewillig haar eigen handje/voetje uit!!

met nagels knippen nam ik de andere arm onder mijn arm dus ze kon geen kant op,tenen hield ik goed vast of hans ging ondertussen een verhaaltje lezen was ze af geleid…

nu vind ze het best en na elke douche beurt zegt ze moeten ze al geknipt worden…

tanden poetsen liet ik dan altijd eerst zelf doen en daarna deed ik het of ik deed het eerst dan kaitlyn,dat accepteerde ze gelukig

suc6 en sterkte met de strijd