Hoe doen jullie dat?

Hallo

Ff vraagje

Het lijkt net of de laatste dagen Eva totaal geen behoefte heeft aan slaapjes. Ze wordt wel moe, en gaat in dr oogjes wrijven maar na een kwartiertje op bed gaat ze mopperen en als ik ga kijken ligt ze heeeeeeeeel erg vrolijk te glimlachen…

Als ik dr laat liggen dan is t brullen voor een tijdje, en als ik dr eruit haal is ze na een kwartiertje weer moe en begint het feest van voren af aan…

Hoe doen/deden jullie dat?

Liefs, Els

flink moe maken…
lekker mee ravotten,
spelen…
of even in bad doen.

of even sandra bellen, die weet wel een wondermiddeltje

Groetjes en een knuffel
gabriella en jasper

ja jordy ook zwemen, spelen, in bad helpt wel maar soms heeft mama even geen zin wat ik regermatig doe is er even bij gaan liggen dan wil ie nog wel eens in slaap vallen het schijnt ook weer zo’n periode te zijn maar ja kan alles wel op sprongetjes en periode’s gooien ze krijgen gewoon een eigen wil en vinden het gezellig bij de groote

Tries

Ja, ik ken dat met Mirthe ook… Zoals nu, ik zit achter de computer, maar zij huilt door de babyfoon heen… Ik ga er om de vijf (of drie, want vijf is soms wel erg lang!!!) minuten even heen, even mijn gezicht laten zien, troosten en dan toch maar weer weg… Maar helaas, vandaag wil het niet zo…

Veel liefs, Chantal
Mama van Mirthe, 15-11-2001

gewoon lekker laten brullen kan geen kwaad als ze geeten heeft schone broek enz. enz. hebben ze niks om te klagen

klinkt hard is het ook en moeilijk is het ook
maar slaaptijd is slaaptijd punt uit.

Nou, dat kan ik niet hoor… Ik laat Mirthe soms best wel even huilen, maar niet al te lang… Ik denk dat er altijd wel iets kan zijn… Of pijn/krampjes of aandacht willen hebben of misschien is het huilende kindje wel oververmoeid…

Ik ben nu aan het lezen in een heel goed boek, waar goede tips in staan… Wat je baby je verteld… EEN AANRADER…

Groetjes, Chantal

Veel liefs, Chantal
Mama van Mirthe, 15-11-2001

Chantal,

is dat boek van Aletha Solter ?
en kun je me er iets meer over vertellen, ik wil het nl ook kopen, heb er laatst nog iets over gehoord .

Groetjes
gabriella en jasper 28-01-01

Ik heb jordy nooit laten huilen en zal dat ook nooit doen. de enige comunicatie is huilen ik vind dat als een baby/kind huilt ze je iets proberen te vertelen… of dit nou is dat ze aandacht vragen of bang zijn pijn, honger of wat dan ook probeer daar achter te komen je kent je eigen kind het beste de een heeft dit nodig en de ander dat… en ja soms even laten huilen helpt. maar niet voor ieder kind.

Tries

Doorlaten huilen:

inderdaad elk kind is anders,
Maar ik hoor wel wat er aan de hand is met jasper…
Kijk als een kind wat groter is realiseerd hij veel beter hoe hij papa en of mama kan inpalmen (voor de gek houden).
Ik denk juist kinderen rond 11 a 12 maanden, dat zij al een eigen willetje beginnen te krijgen…
dan pas kan je een kind even doorlaten huilen.

Je hebt natuurlijk heel veel manieren van doorlaten huilen, een kind wat minsten een uur huild ja dan is er daadwerkelijk iets aan de hand…

Of je hebt huilen in de zin van het Jammeren/mekkeren/dreinen of hoe je het noemt… in deze zin laat ik jasper wel even,
maar ik laat hem dan wel weten waarom en op een rustige manier…

Maar goed dit is mijn mening.

Groetjes
gabriella en jasper 28-01-01

Hoi Gabriella,

Het boek heet: Wat je baby vertelt, secrets of the babywhisperer en is geschreven door Tracy Hogg en Melinda Blau… Het isbn nummer is 90-225-2939-X Hij kost ongeveer veertig gulden…

Wat wil je verder weten???
Groetjes, Chantal