Hoe doen jullie dat met brood?

Ik gaf Julian gisteren een broodkorstje.
Na even sabbelen slurpte hij het korstje als een spaghetti-sliert naar binnen!
Gevolg: ik kon het achteruit zijn keel vissen.

Is dit toch de manier om het te leren of hebben jullie tips hoe het anders zou kunnen?

Groetjes,
Mirjam

Ze zeggen inderdaad dat dat de manier is om ze te leren met brood om te gaan, maar ik heb het nooit een handige tip gevonden. Juist vanwege het feit dat ze het niet door kunnen bijten en het in het keeltje kan belanden.

Dus ik heb onze meiden gewoon meteen kleine stukjes brood zonder korstjes gegeven en dat ging prima. Wel na het eten van de boterham met je pink langs het verhemelte gaan, want die kleintjes willen daar nog weleens brood opsparen en als ze na het eten gaan slapen kan dat loskomen en kunnen ze er alsnog in stikken met een beetje pech.

Groetekes, Sje

ik doop het in opvolgmelk en geef dan kleine stukjes. Maar ik vind het nog eng, hoor. Hij snapte nog niet echt dat hij het moest doorslikken. Hij slurpte de melk eruit en de rest hoopte zich op in zijn mond…

22-12-2009 colin geboren

@Sje: gaf jij die kleine stukjes ook al met 6 maanden? Of heb je langer gewacht?

Ik heb tot 6 maanden borstvoeding gegeven en daarna begon ik pas met bijvoeding. Dus eerst fruit- en groentenhap en toen pas brood. Brood was met ongeveer 7 maanden.

Ik weet ook niet beter dan dat brood ook pas mag vanaf ongeveer 7 maanden.

Groetekes, Sje

damian heeft ook vanaf 6 maanden brood met smeerkaas -worst gekregen zonder korstjes. hij kreeg met 7 maanden de korstjes erna om zelf te puzzelen en nu haal ik alleen de bovenste rand er nog af en de rest gaat net zo makkelijk naar binnen

Ik ben vorige week begonnen met een brood korstje te geven. ze sabbelt er wat aan en af en toe eet ze er een stukje vanaf. Vandaag voor het eerst een boterham gegeven in hele kleine stukje met een beetje smeerkaas erop. De smeerkaas vond ze een beetje vreemd maar verder wel lekker zitten smikkelen. Daarna even gekeken n de wangen en gehemelte maar zat gelukkig niets.

Wij zijn op advies van het CB met 7 maanden begonnen met brood. Het advies was ook om het in wangzak te stoppen, maar dat heb ik nooit gedaan. Gewoon gelijk in zijn mond en dat ging prima. Ik ben begonnen met een kale boterham zonder korsten. Hij at tot mijn verbazing meteen de hele boterham weg. Dus meteen de volgende dag een boterham met boter en smeerkaas en ook dat ging prima. Heb het toen een tijdje afgewisseld qua beleg. De ene keer smeerkaas en de andere keer smeerworst. Na een maandje ofzo heb ik de korsten erop laten zitten en ook dat ging prima. Toen ben ik ook steeds meer belegsoorten gaan uitproberen. Kaas, ham, kipfilet, boterhamworst etc. En idd na het eten even met je pink checken of er niks aan het gehemelte is blijven plakken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

toen ik hier begon met brood heb ik het niet met een broodkorste gedaan.

Ik heb gewoon een stukje brood gegeven , ongeveer zo goed als je pinktopje ( ik heb kleine handen ) en dat ging prima die van mij eet zowiezo alles en probeert alles dus dat is makkelijk maar ik vond het met een korstje eng.

succes!

Ik heb Joey nooti een broodkorst gegeven… Vind ik zo raar, als eerste een broodkorst, en vervolgens de korstjes er af snijden als ze een hele boterham gaan eten…
Joey kreeg vanaf 6 maanden brood en dat ging goed, vanaf 4 maanden at hij hele potjes fruit en groente. Jessey is al 6 maanden, maar ze wil nog helemaal geen potjes voeding… Ze blijft er bij kokhalzen en ik doe haar er echt geen plezier mee! Maar ik ga nu toch wel doorzetten, want ze zal toch eens een fles moeten laten vallen. Ze drinkt nu nog steeds 5 flessen van 200 cc… En dan te bedenken dat ze over een maand al brood moet eten, pfff! Ik zie dat nog niet gebeuren, ze is echt nog zo’n baby!

Groetjes Anouk

Luka mocht met 4 maanden al fruithap hebben, naast de borstvoeding. Dit ging er zo makkelijk in dat we met 6 maanden brood zijn gaan geven. Dit ging goed, nooit problemen gehad. Idd beginnen met kleine stukjes zo groot als een vingertop, en als dat goed gaat kleine stukjes korst.
Ik gaf hem pas met 8 maanden echt een korst om zelf te eten, maar dat vind meneer niks. Hij eet het liever met een vork, de korstjes ook!