Hoe doe ik dat zo lang in de wagen

Ik heb eigenlijk wat tips nodig, wij gaan begin februari skieen… de reis duurt zo’n 8 uur … volgens meneer tomtom ! eigenlijk zijn we nog nooit zo ver weg gegaan… en heeft pipzilla nog niet zo lang gereist… hoe doen jullie dat, hoe hou ik haar in een goed humeur… wat is een beetje de norm om te stoppen… moet ze dan een paar rondjes om de auto rennen … ? ik weet niet zo goed hoe ik dat aan moet pakken … normaal krosse we altijd gewoon door, af en toe mag ik de wagen uit om ff te plassen maar ja dat moet nu denk ik wel wat anders…

hebben jullie hier ervaring mee en kunnen jullie misschien je wijsheid delen … ?

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je kind max 4 uur achter elkaar in de auto mag zitten…na die 4uur hebben ze 20min. tijd nodig om even de beentjes te strekken, eten / drinken, schone luier, maar vooral even lekker uitwaaien.

Wij hebben dit in de zomervakantie wel toegepast… En het heeft erg goed geholpen…

Liefs, Melanie

En als je nu in de vroege avond ga beginnen met rijden… dan na 4 uur even tussenstop en dan kan je de dame gelijk klaar maken voor nacht (evt tanden poetsen etc en lekker warm dekentje over haar heen) en hup verder doorrijden tot eindbestemming?

Vaak zijn de ouders het die er meer overin zitten dat de kindjes zelf

@bakmama , voor je laatste alinea, thank u ! whahaha ja ja ben nog redelijk terrecht gekomen whahaha!

jah het probleem is alleen de mama ! hahaha met die kleine ben ik ook nie zo moeilijk , zoiets met kadootjes had ik ook bedacht, lekkere dingen werken natuurlijk altijd hahaha! , maar ik ga nie snachts rijden, daar kan mama namelijk serieus nie tegen, dan ben ik een week ontregeld… en da moet ik dus echt nie hebben !
want als mama ontregeld is, dan breekt pipzilla de skipiste af ! …dus denk dat we gewoon overdag gaan, maar ik plank dus ook gewoon wa langer door,als zij nie begint te miepen, dan moet da wel ff kunnen … gooi ik af en toe een druif naar achteren hahahhaa!
en als laatste redmiddel ken ze ook nog youtube kijken op me telefoon, die tape ik dan wel vast aan de kopsteun hahahaha, (dat bedacht ik me net ineens… )
misschien valt ze wel gewoon in katzwijm en slaapt ze de helft van de weg !

maar dames zeer bedankt voor jullie tips en aanwijzingen !!! altijd handig om te weten hoe andere mama’s da aanpakken !

Pippy is geboren 17.07.2009

Zijn afgelopen zomer ook een paar topics over geweest,
dus ook die kun je weer terugzoeken.

In het kort: Als jij rustig bent en blijft, zal kindlief dat ook wel blijven.
Dus ook aan je eigen rust en kunnen denken bij zo’n reis.

M.

Wij zijn in de zomer van 2009 naar Zuid Frankrijk geweest. Tim was toen nog net geen 1 jaar, maar dat ging prima. We reden om 5 uur s’ochtends weg, dus Tim slapend overgelegd in de auto. Tegen achten wakker gemaakt en gestopt bij een wegrestaurant voor ontbijt. En Tim zijn pyama verwisseld voor zijn kleding en hem een beetje gewassen met een washand. Verder gestopt wanneer we wilde, de ene keer zat hier wat langer tussen dan de andere keer. Maar Tim vond het allemaal prima. Hij sliep toen nog 2 keer per dag en in de auto viel hij ook echt in slaap op de normale slaaptijden van thuis. Verder een tas met speelgoed bij hem en meneer vermaakte zich prima. Gewoon rustig blijven en dan zal je zien dat het prima gaat. Februari 2010 zijn we voor het eerst met hem op wintersport geweest en dat was ook bijna 1000 km. S’nachts om 4 uur gaan rijden en ook dat ging prima. Kadootjes hebben we beide keren niet meegenomen, zonder gaat prima.

Groetjes,
Sandra