Hoe deden jullie dat met de bevalling van een 2e?

Maak me er toch een beetje druk over omdat ik graag thuis zou willen bevallen. Kijk … Evianne kan zowiezo wel naar de buren(vind ze vast wel tof ), maar ik denk niet dat ze er zal gaan slapen. De buren hier is geen optie dan en Evianne thuis eigenlijk ook niet denk ik omdat het nog zo gehorig is hier allemaal.
Overdag is het geen probleem hoor want bij de buufjes is ze kind aan huis verder, alleen voor eventueel s`nachts zie ik het niet zo zitten( Heeft nog nooit ergens anders geslapen zonder ons). Nu kan ik ook ervoor kiezen om toch in het ziekenhuis te bevallen en dan komen de buren hier wel slapen, maar volgens mij moet ik dat zelf betalen als er geen medische indicatie voor is. Ga zowiezo liever voor thuis als het kan.
Nou ja, hoe dan ook ( begin ook kriebels te krijgen nu ), maar hoe hebben jullie dat gedaan ?

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Hoi,

Ik heb dat nog niet gedaan (en als het gebeurd, wat ik natuurlijk wel hoop, dan wordt het voor mij zeker weten al het ziekenhuis vanwege de voorgeschiedenis)

Maar ik denk dat het misschien verstandig is als je Evianne nu alvast eens laat logeren bij de buren.
Want je kan je bevalling natuurlijk niet plannen (was het maar zo ) en voor hetzelfde geld ben je idd 's nachts bezig.
Beetje sneu als Evianne dan klaarwakker bij de buren zit. Is ze kapot daarna

Maar als je haar nu laat wennen, dan is het over ongeveer 2,5 maand ook niet zo eng meer.
En ze is daar kind aan huis, wie weet gaat het logeren wel prima!
En zo niet, jullie zijn in de buurt…

Ik denk dus echt dat het in jullie situatie het beste is als je haar laat wennen bij de buren.
Gewoon eens een nachtje uittesten.

Succes!

Groetjes, mamma van Stephan

heb daar vantevoren ook erg over nagedacht… wenste zeker niet thuis te bevallen dus moest iets regelen , oma woont vlakbij en is ook onze enige oppas maar ja, wanneer komt een kind, oma werkt ook 40 uur per week en tja bij de bevalling van sofie ben ik uiteindelijk ook 20 uur bezig geweest dusse.

Maar het lostte zich vanzelf op…

Sofie werd 2 jaar, verjaardag klein gevierd, oma ging om 23 uur naar huis, niet aande hand, oma ging met de hond uit en daarna slapen en wij gingen opruimen en lekker naar bed om 0.15 nog geen idee dat vic eraan zat te komen.

0.30 weeen, 2uur vk was er en stuurde ons door, oma snel uit bed gebeld, die had het gevoel net bij ons weg te zijn
, die kwam en zou maar in ons bed verder gaan slapen, sofie heeft niets gemerkt

5.48 was onze knul eral dus om 6.30 oma gebeld in ons huis maar die was eindelijk in slaap… in een vreemd bed en voor dat het eindelijk dordrong dat viccie er al was waren we alweer thuis en stond ze met een net aangeklede Sofietje te wachten op ons…

Sofie heeft er niets niets van gemerkt en is op een normale tijd wakker geworden en niet voorbereid door oma op geen enkele manier(kind sliep ook altijd tot 9.15ofzo) en 9.30 waren wij alweer thuis met Vic

groetjes Kim, mama van

en

Hihihi wel leuk die verhalen joh. Tja dat bedacht Daan zich ook al om Evianne een nachtje te laten logeren, maar weet je ??? DAAR MOET IK EFFE AAN WENNEN
Hihihi wat een muts ook he ???

quote:
maar weet je ??????? DAAR MOET IK EFFE AAN WENNEN Hihihi wat een muts ook he ???????

Gut, je méént het…daar heb ik nou NOOIT last van gehad (uche, uche, verslik )

Hahahaha, nee hoor, daar heb ik natuurlijk ook heel veel moeite mee gehad!
Maar vooral omdat je het niet gewend bent en er tegenop ziet, kan ik je echt aanraden om het zeer binnenkort eens te proberen.

Weet je, ik wil je natuurlijk helemaal niet bang maken.
Maar je bent nog niet aan het einde van je zwangerschap.
Stel dat je (net als ik) om wat voor reden dan ook in het ziekenhuis opgenomen moet worden.
Dan MOET je! Opeens! Zonder te hebben kunnen wennen…

Meis, probeer het nou gewoon een keer, dat logeren.
Ik weet écht dat het moeilijk is, maar ze zit maar 1 huis verderop.
Binnen 5 minuten heb je haar weer!!!
En desnoods ga je heel stilletjes kijken als ze slaapt.
Dan kan je jezelf overtuigen dat het prima gaat.
Ik zou het doen hoor!

Zet 'm op en succes!!!

Je hebt ook helemaal gelijk hoor, moet het gewoon maar eens proberen.
Stel dat ik naar het ziekenhuis zou moeten weer, dan komen de buren hier slapen. Het is alleen voor als het wel thuis kan dat het een probleempje is want dan moet ze ( mits het s`nachts is ) wel bij hun slapen. Ga maar lekker moed verzamelen om het te proberen.

nou astrid, hoe zie je dat voor je dan? Bij mij begon het 2 keer midden in de nacht, zou je dan Evianne uit bed halen en overhevelen in een bed bij de buren?
Is ze echt een lichte slaper ? Want dat lijkt me echt vervelend voor haar,midden in de nacht uit je warme bedje over naar een koud bedje bij de buren.

Ik moest naar het ziekenhuis, dat wist ik van te voren. Wij hadden afgesproken dat mijn schoonvader dan bij Lisa zou blijven. Mijn schoonmoeder zou immers bij de bevalling aanwezig zijn. Achteraf kwam Cas overdag en heeft mijn schoonvader op Lisa gepast.

Misschien inderdaad een goed idee om Evianne eerst een nachtje te laten logeren. Of haar gewoon laten slapen wanneer de bevalling begint. Vraag anders of 1 van de buren op de bank bij jullie gaat slapen als het begint, dat hij/zij Evianne kan opvangen als ze toch wakker wordt.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Hihihi zelfs op de bank is het hier gehorig ( plafond is nog niet dicht van onderen), We willen dr niet wakker maken, maar dat wordt ze dan vast vanzelf wel en dan kan ze naar de buren. Maar ja eerst maar eens droog oefenen hihihihi.

wij zaten toen ook hoor wat doen we met dylan,ik moest in zh bevallen pfffff opa en oma werd 1e keus ze boden het zelf aan,maar niet wetend dat kaitlyn al met 28 weken wilde komen

me moeder heb wat werk moeten onder breken en avonden hier moeten zittten.

uit eindelijk toen het begon hebben we gebeld en stonden ze binnen 5 minuten hier wat wel een uur leek hoor,dylan sliep toen gewoon door,maar net toen we weg wilde kwam hij naar beneden en of hij wat voelde hij rende huilend naar boven hij was bang

maar goed het is allemaal goed gekomen,want na een uur belde we al je heb een zusje

maar ik zal haar gewoon laten slapen en iemand proberen die dan bij jullie kan komen als ze toch wakker word en op haar kammertje kan blijven tot de baby er is en dan als het er is gelijk evianne erbij halen natuurlijk

We willen dr gewoon laten slapen inderdaad totdat ze vanzelf wakker wordt, maarja omdat het nog zo verschrikkelijk gehorig is weet ik niet of ze er doorheen slaapt gewoon. Kijk en ik kan ( zal ) dr wel bij de buren laten logeren voor die tijd misschien, maar ik denk dat dat voor haar toch anders is dan als ze s`nachts ineens dr naartoe moet. hihihi komt vast wel allemaal goed hoor, heb gewoon de kriebels ineens ( misschien ook een beetje voorjaar in de bol ).

wat wij hebben gedaan toen ik moest bevallen
van de tweede de oudste gewoon naar bed gebracht wand toen was er nog niet veel aan de hand maar ik heb die nacgt dat dominique kwam niet echt kunnen slaapen maar goed maar toen het echt ging gebuuren hebben we mijn schoonmoeder gebeld ivm madelinde en ook mijn zus was er maar madelinde is toen wel wakker geworden maar dat had een andere oorzaak ze had oor ontsteking dus toen was ik blij dat ze er waaren mijn schoonmoeder en mijn zus dus
en ik moet je zeggen het is mij goed bevallen hoor dat madelinde gewoon thuis was
hoe ziek madelinde ook was ze was erg lief en vond het leuk dat ze een zusje had gekreegen maar je moet het zelf weeten je moet doen wat je hart tegen je zegt wat goed voor jullie is
groetjes van joze de mama van madelinde en dominique

Whahaha had het er gisteren met mijn buuf over. Ze zei "maak je maar niet druk, ik kom daar wel klaar mee ". Hihihi

Hahahahhaha!!!
Nou, dat komt zo te horen écht wel goed hoor!!!

Toen Jens geboren zou worden, had ik met mijn moeder (woont 3 kilometer verderop) afgesproken dat ze hem zou komen halen als we naar het ziekenhuis mochten (toen hadden we tijdelijk geen thuisbevallingen in het dorp). Nu mag ik weer thuisbevallen, dus zit ik ook met de vraag hoe ik dat zal doen. Ik denk dat als het overdag is, dat ik mijn moeder vraag of ze ze wil halen en als het 's nachts is, dat ik probeer of ze erdoorheen kunnen slapen en als het de spuigaten uitloopt of ik onverwachts naar het ziekenhuis moet, vraag of mij moeder ze weer ophaalt respectievelijk komt oppassen in ons huis.

Wij hebben het geluk gehad dat overdag de tekenen al duidelijk waren. Caspers moeder is bij ons blijven slapen voor het geval Bas wakker zou worden. Hij heeft echter gewoon de hele nacht doorgeslapen. Oma heeft mij geholpen bij het opvangen van de rugweeen en de geboorte van dichtbij meegemaakt. Heel bijzonder, mijn eigen moeder is 5 jaar geleden overleden, maar ik heb het heel erg getroffen met mijn schoonmoeder en vond dit dan ook heel mooi.
Bas liep de volgende ochtend wel wat onwennig naar zijn zusje, maar dat is snel genoeg veranderd.

Groetjes,

Marijke, mama van Bas (18-12-01) en Wendy (11-06-04)