Hoe de 2e bevalling ervaren?

Vaak zegt men dat je geen enkele bevalling kan vergelijken met de andere. Toch ben ik benieuwd hoe jullie eigen ervaring hierin is. Bij de 1e weet je nagenoeg echt niet wat er moet gaan gebeuren om dat kleine mensje wat in je groeit eruit te krijgen. Nou zeg mij … dat weet ik nu dus echt wel

Maar ervaarde jullie het heel anders bij de 2e … ? Viel het juist mee of tegen dat je het al wist? Waar bleef jullie andere kindje? Gewoon thuis of juist bij familie (ligt ook aan tijdstip bevallen natuurlijk…)?

Gewoon even gezonde nieuwsgierigheid…!!

1e bevalling hier in 3 uur tijd gebeurd … wel met 4 weken voorweën en ontsluiting gelopen… Tijdens de bevalling alleen maar rugweën en beenweën. Heftig … tja toen wel … nu moet ik diep graven of het me in te beelden. Vond persoonlijk het hechten en de hechtingen die er zaten erger dan de bevalling!!

Lilypie In verwachting Ticker

3 totaal verschillende, en de vierde laat ik gewoon op me af komen.

heb alleen tegen vk gezegd nooit meer zolang als bij alexander, zondag ochtend 9.00 gebroken vliezen woensdag tegen de middag geboren…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Minke was er in 14 uur, Neeltje in 3 uur… Ik vond de kortere bevalling niet perse “prettiger"omdat ik bij Neeltje een weeen storm kreeg (omdat ik was ingeleid) en dat was hard werken. Wel vond ik het laatste stuk ( echt het persen ) veel makkelijker bij Neeltje; bij Minke 2,5 uur(!) persen en bij Neeltje een paar persweeen en daar was ze al. Ik wist niet wat ik hoorde toen de vk zei"bij de volgende wee is ze er”, ik dacht dat mens zegt dat alleen maar om de moed erin te houden haha, maar ze had gelijk . Joh, je weet al dat je het kan, heb ook vertrouwen in je lijf!
Minke was overigens bij mijn ouders, dus daar hoefden we ons niet mee bezig te houden die dag en dat was fijn. Ik zou zeggen regel op tijd je “hulptroepen”.

Lilypie First Birthday tickers

Ik heb er uiteraard nog geen verstand van van een tweede bevalling, maar ze zeggen dat een tweede sneller is dan de eerste, dus ik denk niet dat wij tijd hebben om Noah weg te brengen… die houden we er gewoon bij.
Hij was er overgens in 4uur en 35min. waarvan 20min. in de persweeen gelegen.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Ik ben twee keer ingeleid, en bij beide keren kreeg ik veel heftige weeen maar geen ontsluiting, vandaar een keizersnee. De bevalling van Jessey was ondanks dat het hetzelfde verliep, toch prettiger. Ik durfde eerder te zeggen dat ik het wel genoeg vond en een keizersnee wou, en ik was minder zenuwachtig vanwege het onbekende. Het waren allebei keizersnedes, maar bij Jessey wist ik hoe het zou gaan en dat voelde beter
Ik denk dat je het sowieso over je heen moet laten komen…

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

bij lieke duurde het 12 uur en ging alles gelijdelijk aan.
en mirte ging super snel. 3 uurtjes maar het was wel een hele heftige bevalling omdat het te snel ging allemaal. tijdens persen, na ja persen, 1 perswee en ze was er.
maar die weeen waren ontzettend heftig omdat het zo snel ging.
Gelukkig duurde het maar kort allemaal, want als dit 12 uur geduurd had net als bij lieke had ik het niet volgehouden.

dus ook hier totaal 2 verschillende bevallingen.

Groetjes Gytha

Het kan dus alle kanten op … blijft spannend zo’n 2e bevalling. Ik zie er nog niet heel erg tegenop … ja tuurlijk wel een beetje. Maar dankzij de misselijkheid etc kijk ik ook wel weer naar het ‘gewone’ leven zonder misselijkheid uit…

Precies meis, dat is ook weer iets om naar uit te kijken. Nog volhouden, hoe moeilijk ook en over 12-13 weken heb je je baby in je armen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Klinkt eng dichtbij al … Rainbow…

Wanneer ben je uitgerekend dan?
De bevalling van Nick duurde 12 uur en uiteindelijk een keizersnede… Een tweede zal ik niet meemaken. Maar iedere bevalling is weer een nieuwe ervaring. Het lijkt me erg mooi om nogmaals mee te maken maar aan de andere kant lijkt het me ook wel erg spannend omdat je toch wel weer gaat herinneren wat erbij komt kijken…

Groetjes Bianca

Ik ben 15 juli uitgerekend … op de geboortedag van Jurian…

Ja het is heel dubbel denk. Ik geloof zeker dat als de 1e echt wee zich aandient dat je dan gelijk ook weer even genezen ben … maar ach je krijgt er zoiets moois / liefs voor terug… dat ik het er toch maar voor over heb

Hier ook 2 verschillende bevallingen. Bij Marijn duurde het 11 uur en bij Dion 4 uur. Bij Marijn gingen de persweeen weg en kwam ik aan het infuus. Bij Dion kwam ik om 11 uur van het ctg af en was er geen enkele activiteit te ontdekken en ik kwam om 12 uur met een beetje weeen bij de gyn weg en werd weer naar huis gestuurd. 10 voor 4 is hij geboren. De weeen waren aanwezig maar niet heftig 10 minuten persen en daar was hij.
Ze zeggen dat je met een tweede meer kans op naweeen hebt en ook met een snelle bevalling maar ik heb ze gelukkig beide keren niet gehad.

de 1ste na 27 uur,3 weken te vroeg,ingeknipt,en het begon met het breken van het vruchtwater.ziekenhuis,gewicht 2910
de 2de na 5 uur,1 dag voordat ik uitgeteld was,ingescheurd,thuis bevallen,begon ook met breken vruchtwater,gewicht 3420
de 3de na 5 uur,8 dagen te laat,thuis bevallen,begon met weeën.gewicht 3610.
en allemaal meiden.