Hoi mama’s
Sinds het ongeluk van mijn vriend ben ik natuurlijk heel vaak alleen met mijn dochter van anderhalf en aangezien er nu ook een hoop op mijn schouders komt, is een mamadag ook niet meer een mamadag zoals voorheen. Ook mijn dochter merkt uiteraard dat dingen anders zijn dan normaal en pikt de spanningen op en ook papa is natuurlijk al 7 weken niet thuis. Ik merk dat de dagen dat ze niet op het kdv is, maar gewoon bij mij thuis anders verlopen dan voorheen en ik weet niet goed waar het nou aan ligt. Natuurlijk aan de hele situatie, maar ik bedoel meer ofhet ligt aan dat mijn houding en gedrag veranderd zijn of dat die van haar veranderd zijn door de situatie of natuurlijk beiden. Het probleem is nu een beetje dat ik nog maar moeilijk een dag door kom met haar en haar continu lijk te moeten entertainen. Alleen spelen is er niet bij en ook als ik met haar speel lijkt niks langer dan 5 minuten goed te zijn. Als ik haar toch even laat om zelf even wat te doen, dan zit ze heel beteuterd te kijken alsof ze zich dood verveelt of ze komt aan mijn been hangen en wil opgetild worden. Nu voel ik mij door de gehele situatie nogal schuldig naar haar toe en dus geef ik vaak toe, maar ik merk dat dat ook niet altijd de beste oplossing is, zeker niet op lange termijn. Om een lang verhaal kort te maken vraag ik mij af hoe jullie zo’n beetje de dag doorbrengen/of brachten toen jullie kindjes de leeftijd van anderhalf hadden. Speelden ze vaak alleen of lukte dat ook niet? En waarmee hielden jullie ze zoal bezig? Hier lijkt niks interessant te zijn voor haar op het moment. Ik denk niet dat zij eigenlijk heel veel veranderd is, maar ik denk meer dat het ligt aan dat ik ontzettend vermoeid ben op het moment en het niet kan opbrengen om continu met haar bezig te zijn. Aan de ene kant vind ik ook dat ze nu zichzelf ook af en toe eens moet kunnen vermaken maar aan de andere kant voel ik me ook schuldig omdat ik door alles misschien nu wel even een minder leuke moeder ben dan normaal en dat zij dat aanvoelt en het mij kwalijk neemt. Snappen jullie het nog??? Graag hoor ik wat over hoe bij jullie een normale ’ mamadag’ een beetje verloopt/verliep op die leeftijd.
mama1980