Hoe aan stukjes laten wennen?

Hallo

onze zoon eet al een tijd groente, fruit en brood. Gaat allemaal prima. Hij is ruim 11 maanden (gecorrigeerd 9 maanden), maar hij eet nog potjes zonder stukjes. Brood gaat wel goed. Ik heb al heel vaak opnieuw een potje voor 8 maanden met stukjes geprobeerd, maar na het eerste hapje wil hij niet meer en houd zijn lippen stijf op elkaar. Hoe kan ik hem hieraan laten wennen?

Bedankt!

Heel herkenbaar. Wij zijn het gewoon aan blijven bieden. En na 1 of 2 weken ging het super goed en eet hij gewoon het hele potje leeg. Als hij niet at gaven wij hem wel gewoon een fles en toetje. We zijn niet terug gegaan naar een 6 maanden potje.
Dus gewoon blijven proberen.
Succes!

Hier een beetje hetzelfde probleem. Tessa zat steeds te kokhalzen. De bruine bonen met appeltjes worden nu geaccepteerd en de macaroni met ham en kaas doet het helemaal goed. Kwestie van wennen. We zijn het blijven aanbieden. Als ze een paar hapjes had gehad kreeg ze daarna een 6 maanden potje. Wel jammer dat je een potje weg moet gooien maar de aanhouder wint! MOet pok zeggen sommige smaken zijn erg droog, daar gooi ik wat warm water bij…

Succes!

Lilypie First Birthday tickers

Maak je ook vers?
Als je dat doet, kun je zelf naar steeds grotere stukjes gaan.

Ik doe nu ook gewoon aanbieden en als hij het dan niet wil, krijgt hij een 6-maandenpotje.
Ik maak niet vers want hij wilde dat in het begin sowieso niet eten (en potjes wel), vandaar. Ik blijf het gewoon proberen en dan zal het vanzelf wel lukken (hoop ik).

Ik heb groente en fruit altijd vers gegeven. En ben de stukjes steeds groter gaan maken en dat ging goed. Probeer het zo af en toe eens aan te bieden en je zal zien dat hij ineens de stukjes wel gaat eten.

Groetjes,
Sandra

Hallo,

en als je nu een goed gaar gekookte vuistgrote brokken geeft? Meer ala Rapley?
Ik geef mijn dochter (8mnd) eten via rapley en dat gaat geweldig, ze heeft nog nooit gepureerd gehad.

Het makkelijkst om mee te beginnen is een gekookte wortel (vers, die uit pot zijn zo zacht dat ze het zelf niet kunnen vast houden) en een gaar gekookte aardappel.

groeten

De friso potjes voor 6 maanden, stap 2 hebben hele kleine stukjes, dat zijn eigenlijk geen stukjes te noemen, meer ‘‘eten met een minder gladde structuur’’. Misschien is dat een goede overgang? Zo deed ik het bij Joey en dat ging prima!
Zelf koken kan natuurlijk ook, dat heb ik bij Jessey gedaan en die eet nu ook heel goed stukjes. Steeds iets grover laten en uiteindeliojk wennen ze er aan. Jessey eet sinds twee weken haar fruit ook in stukjes, gaat ook prima!

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ik kan inderdaad die Friso potjes voor 6 maanden wel eens proberen, die van 8 maanden van Friso zijn ook nog te grof. Er staat wel op kleine stukjes, maar daar denkt onze boef nog anders over. En anders ga ik het idd zelf maken.
Bedankt voor jullie reacties.

Friso heeft naar mijn weten alleen potjes vanaf 4 maanden, 6-12 maanden en 12 maanden+. In die van 6-12 maanden zitten kleine stukjes verwerkt, kleiner dan olvarit 8+.

[img]http://lb2m.lilypie.com/TikiPic.php/3TYZ.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]